Spring naar bijdragen
Moniek

Nieuw buitenverblijf voor mijn nijntjes

Recommended Posts

WAUW!!!! inderdaad groot.. Ben benieuwd in hoeverre het vandaag weer af is gekomen :D

EN ook erg benieuwd naar het eindresultaat...

Het was vandaag ERG warm om een hok te bouwen / schilderen... Maar alles voor de konijntjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het achterste gedeelte is voor de konijnen. Tegen de linkerkant komt een verdieping, dat zal ong een meter zijn. Rechts is het wat breder. Dan komt daar een luikje dat ze naar buiten kunnen en een raampje om te luchten.

Het is allemaal wel iets kleiner dan ik in gedachte had

Aan beide kanten een stuk van de scheidingsmuur afblijven ivm met de goten. Tussen links en rechts zit een verschil van 75 cm in diepte. En de balken zijn aardig dik. Maar ik mag niet klagen en mijn nijntjes ook niet denk ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als we 2 koppels gaan houden, kan het koppel rechts ook lekker beschut zitten en natuurlijk voor de extra ruimte. Ik wil er geen extra kooien in zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer even wat foto's van ons konijnenpaleisje. Het begint al iets te worden. De platen zitten op het dak, de voorkant is gedeeltelijk dicht. Links komt een dubbele deur, die moet nog gemaakt worden. En rechts komen 2 deurtjes en gaas. Ik kan niet wachten tot het af is. Morgen gaan we waarschijnlijk al een keer kijken bij Het Knaaghof (daar komt Vita ook vandaan) voor een vriendinnetje voor Paco. Ik heb hem met het goede weer buiten gezet, maar hij is nu toch wel een beetje eenzaam...Ik wil eigenlijk wachten tot het hok klaar is, maar dat duurt me allemaal veel te lang. Morgen dus denk ik even wat spulletjes brengen en kijken wat voor meisjes er zitten:mdr:

attachment.php?attachmentid=60710&d=1339263146

attachment.php?attachmentid=60712&d=1339263169

attachment.php?attachmentid=60711&d=1339263156

attachment.php?attachmentid=60714&d=1339263190

attachment.php?attachmentid=60713&d=1339263182

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Links en rechts komen deurtjes met gaas en in het midden een vast gedeelte met gaas. Ik ga ze niet helemaal verstoppen achter hout. Op de laatste foto zie je nog een donkerbruin gedeelte. Daar komen de apartementen (zoals mijn vader het noemt).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar ben ik weer met wat foto's. Mijn vader heeft deze week hard gewerkt! We hopen over 2 weken toch echt een heel eind te zijn. Deze week gaat de dakbedekking erop, dan kan eindelijk het lelijke zeil eraf. Let trouwens niet op de rommel. Mijn tuin is nu echt een bende:$

attachment.php?attachmentid=61114&d=1340475227

attachment.php?attachmentid=61116&d=1340475281

attachment.php?attachmentid=61115&d=1340475270

Mijn schatjes stonden ook te springen voor een foto.

Tygo en Vita

attachment.php?attachmentid=61119&d=1340475410

attachment.php?attachmentid=61118&d=1340475397

attachment.php?attachmentid=61120&d=1340475418

Paco zat de hele tijd met zijn neus op de camera of hij beet in de lens.

attachment.php?attachmentid=61117&d=1340475355

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Woow ruim! Ziet er wel een beetje donker uit, of ligt dat aan de foto??

Leuke konijntjes trouwens! Vind het er wel grappig uit zien dat een één zwart pootje heeft en een licht pootje. :he:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@elnienkjo

De konijnen komen in het rechtse gedeelte. De 2e en 3e foto zijn ook die ruimte. Ze krijgen ook nog een klein stukje van de schuur. Op de 2e foto zie je rechtsonder een gat.

@NaOomkuuHh

Op de eerste foto ziet het er inderdaad donker uit, maar als je erin staat is het helemaal niet donker.

Die met dat donkere en lichte pootje is Tygo. Wij noemen hem ook altijd Pipo, omdat het lijkt dat hij een pipopak aan heeft. Zijn buikje is in vieren gedeeld met donker en licht, net als zijn pootjes en oortjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer even een update (nog geen foto's). Het einde is in zicht! De dakbedekking zit erop. Alle deuren en ramen hangen, er moet nog wel gaas in. Trappetjes en luikjes zijn klaar. Deze week nog een tussenschot maken, planken ophangen en dan kunnen ze er hopelijk in. Daarna gaan we nog wel zorgen voor een kraantje en electra, dus helemaal klaar zijn we dan nog niet.

Zaterdag om 10 uur hebben we een afspraak bij Het Knaaghof. Dan gaan we eindelijk een vriendinnetje halen voor Paco. We hebben al wel een meisje op het oog, dus hopen dat het klikt.

Ik heb er zo'n zin in! Kunnen eindelijk gaan genieten van ons harde werk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites