Spring naar bijdragen
Moniek

Nieuw buitenverblijf voor mijn nijntjes

Recommended Posts

Hey,

Ik loop al een tijdje met het idee om een nieuw verblijf te (laten) maken voor mijn beestjes. Ik heb eerst uitgebreid ideeen verzameld. Daarna verschillende schetsen gemaakt.

Tussen hemelvaart en pinksteren zijn mijn vriend en ik lekker vrij, dus een mooie kans om te beginnen.

Vorige week hebben we tegels uitgezocht en vandaag hebben we 2 volle aanhangwagens met zand eruit gehaald. Dat is waarschijnlijk nog niet de helft van wat eruit moet... Er was namelijk een verhoogde border.

Maar wat gaat het worden. Een houten schuurtje met een gedeelte afgezet voor de nijntjes. Daarnaast een grote ren en aan de andere kant een flat. In het midden zal een schot komen omdat ik 2 koppels wil plaatsen. Het zou leuk zijn als dat een groep van 4 zou kunnen worden, maar daar gaan we niet van uit. In totaal ongeveer 20 m2.

Ik heb al aan een aantal dingen gedacht. Zo komt er verlichting, laten we de tegels iets aflopen, zandbakje, knaagstrips. Maar als jullie nog goede ideeen hebben hoor ik het graag.

Ik ben nu al moe van het sjouwen vandaag, maar ik heb zo'n zin om volgende week echt te starten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een huisje met puntdak, met raampje en deurtje aan voorzijde (standaard huis) waarvan de onderkant open is zodat de konijnen onder het hok kunnen zitten, 1 verdieping in het huis waar ze dus binnen kunnen zitten. Hok is ongeveer 120x60x130. En komt nog een ren aan van ongeveer 2 meter lang en 1,20 breed.

Misschien open ik vanavond nog een discussie hierover, anders volgend weekend ofzo. M'n vriend is nu het frame in elkaar aan het zetten dus waarschijnlijk kan ik dalijk al een mooie foto maken :D

Ben benieuwd naar jullie foto's

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net weer in de tuin gewerkt. Omdat we tegels gaan leggen en er dan gele grond onder gaat, moeten we een cm of 10-12 de grond in. Augustus vorig jaar hebben we een grote boom uit de tuin gehaald en de wortels weg laten freezen. Wat denk je...komen we nog een flink aantal wortels tegen en de boomstronk! Die krijgen we er dus zelf echt niet uit. Morgen komt mijn vader even kijken (die gaat het ook maken), dus ik hoop dat al onze planning nog gewoon door kan gaan. Baal er wel van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben mazzel! De tuinman die onze boom eruit heeft gehaald, heeft morgen een frees en komt langs om de rest weg te halen. Ik zag ons al met een kettingzaag bezig, maar dat hoeft gelukkig niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat moet je soms toch veel over hebben voor je beestjes zeg! Ik had woensdag ook al vrij genomen en loop nu al 3 dagen te scheppen en te kruien. Laatste aanhangwagen (nummer 6) is geladen, alles is uitgevlakt en uitgemeten, gele grond ligt klaar, tegels liggen klaar dus morgen kunnen we eindelijk beginnen met betegelen! Nou ja...we...ik zal zelf niet zoveel kunnen doen denk ik. Het zijn 60x60 cm tegels en loeizwaar dus ik denk dat ik dat karweitje maar aan de mannen overlaat

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de leuke reacties. Ik ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat, haha. Ik heb al wel een idee in mijn hoofd, maar of het ook helemaal zo kan worden... Ik heb natuurlijk geen verstand van de bouw zelf, daar heb ik mijn vader voor. Vandaag hebben ze ongeveer de helft van de tegels kunnen leggen, hopelijk maandag de rest. Morgen lekker een rustdag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn weer een stukje verder. Het frame voor de achterzijde en de zijkanten staan al. Morgen beginnen met het frame voor de voorzijde. Ik zie mijn nijntjes al bijna hupsen:bounce:

http://www.bunnybunch.nl/community/attachment.php?attachmentid=60192&d=1337795011

http://www.bunnybunch.nl/community/attachment.php?attachmentid=60193&d=1337795023

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites