Ga naar inhoud

Agressief gedrag...wat moet ik ermee??


Mumm

Aanbevolen berichten

Op mijn nieuwe paardenstal hebben de eigenaren een week geleden een broodmager konijn meegenomen. Het beestje bewoog bijna niet, was heel "wiebelig" en suf en vooral broodmager. Ik ben het konijntje gaan voeren met mijn eigen voer (Supreme Selective) en 3 dagen later was ze weer helemaal actief. Inmiddels zat het konijn in een paardenstal, dus veel ruimte. Op dag 4 stap ik die box binnen, komt het konijn naar me toe, springt tot aan mijn knie en begint te bijten en krabben. Ze rende met haar staartje fel omhoog om mijn benen heen en steeds weer omhoog springen om tijdens te spring een beet en een trap uit te delen. Héél raar!! Blijkbaar heeft ze dit ook bij de eigenaren gedaan hoorde ik, ze viel iedereen aan die de stal binnen liep.

Omdat ze zo "vals" doet (ze bijt echt door en vliegt je aan) hebben ze de staldeur maar open gezet om het beest weg te laten lopen, de weilanden in. Alleen...het konijn blijft op het erf...!! Als ik dus op mijn dooie gemakje op het erf wandel, komt ze regelmatig aangerend en hangt dan alsnog in mijn broek, springt en trapt! Ik beheer een konijnenopvang en heb veel gedrag gezien, maar dit gedrag is echt extreem. Ik zou dus ook echt niet weten wat je hier nou mee aan moet. Dit konijn is van d'r leven niet uitplaatsbaar via de opvang, maar op het erf kan ze ook niet blijven, want ze vliegt ons gewoon regelmatig aan! Misschien kan dit dier beter ingeslapen worden, want het lijkt echt alsof er iets niet helemaal tof is in dat koppetje... Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt of anders een goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel menig konijn met hoknijd gezien, maar nooit een konijn dat gewoon los liep en zo agressief deed.

Dat is inderdaad heel vreemd gedrag. Soms zie je wel dat het gedrag een stuk verbetert als ze bij een soortgenootje zit, maar weet niet of dat bij dit konijn gaat helpen. Maar misschien toch iets om te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel menig konijn met hoknijd gezien, maar nooit een konijn dat gewoon los liep en zo agressief deed.

Dat is inderdaad heel vreemd gedrag. Soms zie je wel dat het gedrag een stuk verbetert als ze bij een soortgenootje zit, maar weet niet of dat bij dit konijn gaat helpen. Maar misschien toch iets om te proberen.

Maar dan wel heel goed in de gaten houden. Voor hetzelfde geld is valt ze een evt maatje ook gigantisch aan.

Raar hoor! Arm konijn, zo maak je je niet geliefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ze is niet gesteriliseerd. Het wordt nu wel erg vervelend, want ze komt steeds ruzie zoeken bij mijn eigen konijnen. Ze zit dan heel pinnig te doen en te sproeien rond de rennen. Mijn eigen konijnen gaan hierdoor nu dus ook knokken onderling :( Ik geloof dat ik haar toch echt ga weghalen. Maar dan...waarheen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertel het net tegen mijn vriend, en die oppert Rabiës..... het klinkt echt als hondsdolheid, maar ik weet niet hoe dat met konijnen zit. Mensen kunnen het ook krijgen dus het is misschien wel een idee om bloedonderzoek te laten doen als je dat zou willen. Want dit is zeker niet goed!

Ik zeg niet dat dit het is, maar het is een optie...

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .