Spring naar bijdragen
Caroline

Clicquot en Merlot:portret

Recommended Posts

Hey... Jij hebt dus echt geen nachtrust gehad vannacht... Hoe staat het er nu voor? Gelukkig is ze gewoon thuis gebleven ook na het infuus!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voorzichtig goed nieuws....

Ze loopt weer rond en geeft meer aandacht ipv van van de ene naar de andere verstopplek te lopen en ineen te duiken.

Ze heeft per ongeluk ook een steeltje basilicum binnen en de eerste zéér kleine keutel is er ook uit...

Raar maar waar...de verandering gebeurde in mijn armen. Had haar net toch op haar rug gelegd om te dwangvoeren omdat ik er anders nietgenoeg in kreeg. Dan toch maar ondersteboven beginnen maseren en plots kwam er geluid uit de buik en kreeg ik er beweging in...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jemig Caroline...Wat is jullie overkomen....

Hóe kwetsbaar konijnen eigenlijk zijn valt juist bij dit soort verschijnselen op !!!

Ongelofelijk...

Ben héél benieuwd hoe het nu is met Clicquot !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ben ik blij te horen dat het wat beter gaat. Een tijdje terug hadden we dezelfde problemen met ons hangoortje Sky. Ik vreesde dat ze het niet zou redden, ook de dierenarts had haar twijfels. s' Avonds ging ze steeds maar meer achteruit, ze werd erg apatisch en ook haar oren voelden koud aan. Dankzij de talrijke tips hier en een slapeloze nacht heeft ze het gehaald. Ook ik was enorm blij toen ik het eerste keuteltje zag, ik kon wel huilen. Dus ... ik heb er alle hoop in dat het terug goed komt met Clicquot! Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

pff ik ben ik weer sinds gisteren avond.. 22:00

wat is er veel gebeurd zeg!

achteruitgang en toch weer een beetje vooruit gang! ik zit ook voor je te duimen! ik zou het super erg vinden als je nijntje het niet red..

sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar ben ik weer. Bedankt voor alle lieve berichtjes hier. Ik had geen electriciteit meer tot een kwartier geleden en kon dus niet op pc....

Clicquot heeft haar eetlust weer terug!!!:bounce:

Sinds vanmorgen een uur of 9 is ze kleine beetjes gaan eten. Ik geef haar nu vollop groen. Biks eet ze nog niet, wel een beetje hooi.

Reusje, ik ben idd net wilgentakken gaan "stelen" uit een tuintje in de buurt. (en heb mezelf vervolgens buitengesloten...)

De keutels beginnen ook heel vlot te komen, heb er al een stuk of 30 geteld ondertussen,kralenkettingen nu dus...

De reden waarom de DA het zaakje echt niet vertrouwde was 2-zijdig. Enerzijds zou een konijn wat de voeding krijgt die ze hier hebben, nl beperkt biks met hoog vezelgehalte, veel groenvoer, geen verstopping mogen krijgen van een verharing. Anderzijds waren de röntgen niet helemaal duidelijk. Vooral de maag was gigantisch opgezet en zat bomvol. Wel bijna geen gas, maar héél veel gas in haar darmen.

Aan de andere kant was ze ook niet helemaal verloren omdat ze duidelijk keutels zag zitten tussen de gas en dat haar darmen toen ik daar waren nog een beetje borrelden. Dat duidde dus niet op een volledig stilliggen van de darmen.

Maar de schrik was groot dat er dus ergens iets anders wat ze gegeten kon hebben een echte obstructie had gevormd en dan helpt niks, behalve operenen en dat is eigenlijk een doodvonnis (zeker in Genève)

Gelukkig is gebleken dat dat niet het geval was. Dat wist ik zeker zodra ik de eerste keutel zag vanmorgen.

Nu...de DA vannacht...vertrokken om 01.10 en weer thuis om 03.20u...denk dat dat een record is...we hebben dan ook alle boeken mbt konijnengeneeskunde uitgepluisd om te zien of er toch geen alternatieven waren.

Uiteindelijk voor volgende behandeling gekozen vannacht:

-eerst pipetje in haar poep , DA zei dan gaat ze keutelen binnen 5 à 20 min...niet dus...en dat was meteen een reden tot kleine paniek bij DA...

-dan vroeg ze of ik röntgen wilde (betalen maw) tuurlijk dus die voorbereid en genomen. (zwaar zo'n loden jas)

-Dan een infuus met vocht

-spuit metacam

-parafine

-antibiotica

-vitamines om eetlust op te wekken

-prozyme

Nogal een lijstje hé....

Eens ik thuis was heb ik haar nog eens opgebeld en hebben we besloten toch weer primperan te geven. Primperan werkt contracproductief als er sprake is van een obstructie en dan mag je dat dus niet geven. Maar vermits dat als het een obstructie was, ze toch geen kans maakt, hebben we besloten het alsnog te geven.

Verder veel vocht en dwangvoer...

Ik wil er wel even bijzeggen dat Clicquot nog bijlange zichzelf niet is. Dat merk je heel duidelijk aan haar. Ik zal ze nog een paar dagen goed moeten verzorgen. Maar normaalgezien komt ze er nu wel door...

Om 15u mag ik weer naar DA bellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh...wat een opluchting. Het zal inderdaad nog even duren voor ze weer de oude is, maar dat ze weer hooi en groenvoer eet is natuurlijk helemaal super.

Je hebt het supergoed gedaan Caroline, niet afwachten maar direct actie!!

Clicquot is vast heel blij met zo'n goed baasje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ben ik blij dit te lezen!

Gelukkig goed nieuws!

Geweldig dat het de goede kant uit gaat :) even extra verwennen met gezonden dingen :)

beterschap nog voor je nijntje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog vergeten...wat ook heel vreemd is,is dat ik er niks van gemerkt heb en ik leef toch heel dicht bij de konijnen...Nu zijn het er wel 2, maar ik heb geen kleinere keutels gevonden. Bij nadere inspectie van de kattebak heb ik wel een paar keutels gevonden met een meer ovale vorm en haar in. Maar dus groter dan gewone keutels. Voor mij dus geen reden tot ongerustheid. Nu weet ik dus beter.

Of het is gewoon ontzettend snel gegaan gisteren door de werken hier in het geboud die haar misschien stress bezorgd hebben? Hoewel ze geen stress getoond heeft, zijn ze hier aan het hameren en boren geweest gisteren... mogelijk heeft dat alles nog versneld...

Normaal ga ik maandag op controle bij de DA voor een uitgebreid onderzoek en om de oorzaak te achterhalen. Er zijn nl wel wat mogelijkheden ...die allemaal niet zo leuk zijn...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites