Ga naar inhoud

Soes is ziek


Domino

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje Soes is ziek. Ze lag vanmiddag nogal veel en wilde niet eten. Ik heb pijnstiller gegeven en cisaral en equate voor als ze last van gas zou hebben.

Ook ben ik naar de dierenarts geweest methaar en hij kon niet veel bijzonders vinden. ze had in ieder geval geen overvolle maag en hij voelde ook geen andere opgezwollen organen. Dus ik kreeg het advies om haar te dwangvoeren, wat ik intussen ook heb gedaan. Ik ontdekte dat ze later wel de blaadjes van het wortelloof heeft opgegeten maar net zat ze weer als een bolletje. Ze lijkt niet heel duf maarvoelt zich duidelijk niet lekker. Ze heeft ook primperan gekregen. Maar verder weet ik niet zo goed wat ik nog meer kan doen. Ze voelt niet koud aan. Ze zit nu wel binnen zodat ze warm zit en ik kan zien wat ze heeft gegeten.

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je op dit moment alles doet om haar aan de gang te houden (om het zo maar even uit te drukken). Het is soms zo moeilijk om uit te vinden wat ze mankeren. Hopelijk heeft de medicatie en dwangvoeren baat en mag ze weer snel de oude zijn! Succes en beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owh ja inderdaad. Had ik ook met Li die vind het ook niks dat vele oppaken en spuiten in de bek... maar ze begint te wennen lijkt het wel.

Laat ons maar weten hoe het gaat en ik duim dat ze morgen weer als normaal erbij zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Net weer de hele mikmak gegeven. Verse wortelloof, beetje SS, snoepjes waarvan ze er stiekem al een paar op had vandaag (dat zijn van die Rollis snoepjes van vitakraft). En een warme snuggle safe. Haar temp was vanmiddag 37,8 en nu 37,3. Heb ook weer wat dwangvoeding naar binnen gekregen en ik heb welgeteld 1 keutel gevonden! Hij was niet echy mooi rond maar wel goed van structuur. Hopelijk vind ik er straks nog meer. *duim*duim*

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze in ieder geval weer wat eet klinkt al goed. Ik denk dat je wat ie nu doet gewoon vol moet houden en de medicijnen moet blijven geven. Een paar weken terug was mijn konijn Speedy ook ziek, precies dezelfde tekenen als bij jou alleen wilde ze echt niks weten van eten. Ik moest toen ook dwangvoeren en ciseral geven en dat volhouden. Na een paar dagen ging het in kleine stapjes beter met haar, nu is ze weer de oude. De oorzaak was waarschijnlijk stress, maar soms kunnen ze volgens mijn DA ook zonder aantoonbare reden ineens niet meer eten. Het zijn zulke kwetsbare beestjes!

Heel vel sterkte en ik hoop dat ze me kleine stapjes vooruit gaat. Nog een tip: bewwaar de keutels die ze doet. Dan kun je makkelijk kijken hoe veel en of ze beter worden van vorm en structuur.

aangepast door AnneGrootendorst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee alles komt achter elkaar lijkt het wel. Maar dat is het nadeel als je beesten neemt zeg ik altijd.

Ik heb net haar hok weer verschoond en ze had flink gepoept en geplast. Maar van harte eten is er nog niet bij. Ze eet alleen de zachte blaadjes van het wortelloof. Ze ademt ook vrij snel vind ik en soms lijkt het wel alsof ze wat zit te trillen. Er ligt een snuggle safe naast haar dus als ze het koud heeft kan ze daartegenaan gaan liggen. Ze zit zich nu wel te wassen want dat dwangvoer gaat natuurlijk niet allemaal netjes in de mond ;) Maar ze neemt het wel netjes aan. Ik had van de dierenarts echt een superhandige spuit gekregen. Die zat in het doosje van die zakjes dwangvoer.

Soes zit nu wel wat om zich heen te kijken en is op zich ook vrij alert. Ze is op het moment dat ik dit typ wel gaan liggen, maar of dat uit relaxed-heid is of van pijn weet ik niet. Ze heeft net weer pijnstiller gehad dus die moet gaan werken zo. (oh ze staat al weer)

De keuteltjes waren niet supergroot maar wel goed van structuur. Duidelijk wel vezels erin gelukkig.

Ik vind het zo sneu voor Urf, hij snapt er niks van waar z'n vrouwtje nou inene is gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet mondjes maat zelf en heeft sinds ik het hok heb verschoond nog niet gepoept. Wel heb ik haar 1 hooitje zien eten en een enkel snoepje en SSje. Ook een peterselie blaadje ging er wel in. Ook geef ik haar nog dwangvoor dus misschien eet ze daarom zelf niet zo veel. Ik zou toch echt niet weten wat er met haar aan de hand is.... ze zat net wel vrij alert in het rond te kijken wat er allemaal om haar heen gebeurde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had flink wat wortelloof neergelegd en dat is allemaal weg. Ze heeft ook in het etensbakje lopen spaaien. En het een en ander daaruit gehaald. Liggen ook flink wat keuteltjes. Ik vind ze alleen wel kleiner als dat ik van haar ben gewend. Ik weet niet wanneer ze weer naar buiten zou kunnen. Lastig is dat. Kan evt nog wel even langs de da gaan voor een checkup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Soes toch maar weer buiten gezet. Het is heel mooi weer en het zonnetje staat lekker in hun ren. En ik ben anders veel te bang dat Urf haar niet meer accepteert.

Ik zette haar buiten en ze ging meteen overal weer rondlopen. Overal geurtje afzetten en Urf jaagt soms achter haar aan maar zij is vaak sneller. En als ze ergens in een hoekje ofzo zit, laat hij haar ook wel weer met rust. Ik kan Urf eventueel bovenin het hok zetten. Ik heb ooit dat hok zelf gemaakt en 2 verdiepingen gemaakt, maar nooit een trappetje naar boven gemaakt. Dus ik kan hem daar evt apart zetten voor vanmiddag zodat zij de ruimte heeft. En dan vannacht andersom? Zo kan ze rustig eten en kan ze toch meer lopen en zit ze lekker buiten. Is dat een goed idee? Of gewoon samen laten en maar laten uitzoeken? Ik vind het persoonlijk een beetje eng omdat ze nog niet 100% goed eet. Maar ik denk dat dat ook komt omdat ze bang is en binnen zit. Ze leek me buiten inene veel vrolijker.

Ze heeft wel al 3 keutels gedaan waarvan 1 netjes in het toilet. Die waren iets minder van structuur, maar qua grootte wel weer goed. Lastig allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan begrijpen dat je haar weer buiten hebt gezet, maar als ze niet 100% eet, hoe wil je dat nu in de gaten hoeveel eten ze binnen krijgt houden nu ze weer buiten zit? Cupido eet ook nog niet goed en ik persoonlijk zie liever wat hij eet binnen zittend , en als dat weer 100% is gaat ie weer naar buiten.

Ik heb zijn vrouwtje erbij zitten binnen, is dat voor jou geen optie, tijdelijk totdat soes weer goed eet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Urf wordt gek binnen. Ik heb hem apart gezet van haar, zo kan ik wel zien wat ze eet ;) Ik heb het idee dat ze buiten zich veel lekkerder voelt als binnen. Ze is nogal schuchter en binnen at ze echt stiekem wat.

Ik vind nu buiten ook veel grotere keutels dan hierbinnen. Dat waren hele kleine dingetjes en nu zijn ze vrij groot. Alleen de structuur is nog niet goed. Maar omdat ze nu wat beweging krijgt, is het volgens mij ook beter voor de darmen. Het is kiezen tussen een paar lastige opties vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beweging is altijd goed voor de darmpjes. Oh ok had ik even gemist dat ze apart zaten :$.

Ze voelen zich hier buiten ook veel lekkerder als binnen alhoewel binkies en bunnyflops dagelijkse kost nu weer zijn, ook binnen :mdr:.

Maar ik moet cupido ook nog bijvoeren dus dan steeds uti het hok te vissen is meer stress voor het arme kereltje dan nu even snel te pakken. Hoop dat Soes snel weer de oude is.:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .