Ga naar inhoud

Konijn knabbelt aan ander konijn


IreneM

Aanbevolen berichten

Stitch, gecastreerde ram, knabbelt de laatste tijd continue aan de rug van Senna, voedster. Stitch zit dan aan de haren te knabbelen die afbreken, met een paar kale plekjes en hij likt ook net zo lang tot er wondjes ontstaan. Ik heb ze al een poosje uit elkaar gezet zodat Senna's rug kon genezen, maar nu is Stitch gewoon weer opnieuw begonnen. Hij deed dit overigens ook al eerder bij een ander konijn. Senna lijkt het overigens niet heel erg te vinden, ze blijft gewoon liggen, en ze zou het wel echt laten merken als ze het er niet mee eens zou zijn. Ik dacht nog even aan verveling, maar dat lijkt me sterk. Ze hebben ook een groot hok en zitten een groot deel van de dag in de ren waar ze kunnen rennen en graven. Ook heeft Stitch genoeg andere dingen om aan te knabbelen, dus ik snap niet zo goed waarom hij dat bij Senna doet. Het is ook geen agressief gedrag trouwens.

Waarom doet hij dit? En hoe krijg ik hem zo ver dat ie ermee stopt?

Ik wil nu bij Senna vaseline op de rug smeren, misschien dat dat helpt? Om te genezen en zodat Stitch eraf blijft. Kan dit kwaad? Kans is groot dat Stitch er wel wat van binnenkrijgt namelijk.

Bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet Puk hier dus ook bij Dille.

Die had zelfs een bijna kale kont pas geleden en de dierenarts zag dat de huid eronder zelfs aardig rood en geiriteerd was.

Ik zie Puk zelfs de haren opeten en daar ben ik ook niet erg blij mee, straks zit zij daardoor weer verstopt.

Momenteel doet ze het minder en zijn de haren terug aan het groeien, maar heb geen idee waarom ze het doet en hoe ik het kan voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .