Spring naar bijdragen
grijzepelgrim

Konijnengaas

Recommended Posts

Hoihoi,

Vandaag heb ik een nieuwe buitenren aan het hok gemaakt. Deurtje open en hup de konijnen gingen er zo in. Eén konijn begon alleen als een gek aan het gaas te knagen.

Omdat ik hier en daar lees dat konijnen door kippengaas kunnen knagen, vraag ik me af of ik wel het goede gaas heb. Ik heb gaas gekocht waar een konijnenteken op stond en bestemd is voor konijnen. Hoe snel weet ik of ze er door heen kunnen knagen?

Groetjes...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij lijkt het ook dat wanneer er een konijn op de verpakking staat getekend, dit sterk genoeg moet zijn voor hun tanden. Maar het viel me zo op dat de voedster er zo op te keer ging, terwijl ze in de kooi niet knaagt. Het is gaas in de vorm van een zeshoek. De horizontale lijnen van iedere hoe is dubbel gedraaid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe heb je de ren gemaakt? Is die net zo stevig als het hok? Onze konijnen jutterden altijd aan het gaas van de panelenren die om hun hok stond. Nu we steviger gaas in frames hebben, doen ze dit totaal niet meer. Maar nog wel bij de panelenren die een paar planten moet beschermen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites