Ga naar inhoud

Konijn erg stil en rustig ben ongerust!


Elisexx

Aanbevolen berichten

hij is overleden vanmiddag in me armen en kon niks meer doen nog contact gehad met de DA en die gaf al aan dat het veel gebeurt bij konijnen en dat je er niks aan kan doen als het al zover is :( iig bedankt voor al jullie adviezen en reacties .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, wat sneu. Het is mij ook al twee keer gebeurd. Dat maag-darmstelsel van konijnen is enorm gevoelig.

Het is handig om het een en ander in huis te hebben, voor noodgevallen: cisaral (om de darmperistaltiek te stimuleren), metocloral (om de maaglediging te stimuleren), carprofen (pijnstilling), infacol (of een ander middel met simethicone, om gas makkelijker af te voeren), dwangvoer (bijvoorbeeld critical care of supreme science recovery), injectiespuitjes, eventueel lactulose (om eventuele verstoppingen te bestrijden) en een stethoscoop om te luisteren of er nog darmgeluiden zijn. Dan kan je al heel veel zelf en kan je de behandeling direct starten wanneer je maag-darmproblemen vermoedt, want de overlevingskans is afhankelijk van de snelheid van het behandelen.

Ik ben zelf helaas ook door schade en schande wijs geworden en heb ondanks deze hele EHBO-doos onlangs nog een konijn verloren aan maag-darmproblemen. Daar heb ik weer wat van geleerd: de volgende keer laat ik direct metoclopramide via injectie toedienen, in plaats van via de bek (metocloral), zodat het niet via de maag hoeft om opgenomen te worden.

Veel sterkte. Je hebt in elk geval je uiterste best gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel, ik probeer het los te laten maar je heb gewoon het idee van als ik misschien eerder was dan .... maar zo moet ik niet denken ik heb hem de laatste tijd van ze leven (toen ik hem uit het asiel haalde) de leukste tijd proberen te geven en denk dat dat wel gelukt is anders komt die niet naar je toe als die gaat overlijden. ik zal hem nooit vergeten en de leuke dingen van hem onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .