Spring naar bijdragen
jrjsieben

Rare tekst op beapharhooi

Recommended Posts

Zat vanmorgen de zak eens goed te bekijken lees ik

Alleen voor huisdieren.Niet voor dieren die bestemd zijn voor de productie van levensmiddelen voor menselijke consumptie :$:$:$

Bedoelen ze dan dat slacht konijnen geen lekker hooi mogen

Of mogen koeien het niet eten :P:p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel een beetje vreemd.. Dan zou je zeggen dat er iets door zit dat wij liever niet binnenkrijgen, wat ik mij bij een brok voor kan stellen maar bij hooi? Welk hooi is het?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wel een beetje vreemd.. Dan zou je zeggen dat er iets door zit dat wij liever niet binnenkrijgen, wat ik mij bij een brok voor kan stellen maar bij hooi? Welk hooi is het?

Hier zou ik ook aan denken en bij hooi kan ik maar 1 ding bedenken: Het gras is bespoten...

Ik zou de fabrikant mailen en tot je antwoord hebt, het nog niet geven..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vind het eigenlijk niet zo'n vreemde tekst. Slachtkonijnen zullen aan allerlei eisen moeten voldoen qua 'ingrediënten'.

Het zou inderdaad goed kunnen dat er gif op dat gras gespoten is dat mensen niet binnen mogen krijgen.

Dat het voor koeien erop staat lijkt me stug.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met kamille

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Staat ook op de paardebloem zak van beapharhooi

Dit is het antwoordt van Beaphar :$:$

Naar aanleiding van uw vraag via onze website, ontvangt u dit bericht.

De reden dat wij de zinnen, "Alleen bestemd voor huisdieren. Niet voor dieren die bestemd zijn voor de productie van levensmiddelen voor menselijke consumptie" op de verpakking plaatsen is de volgende.

Volgens nieuwe Europese wetgeving m.b.t. de etikettering voor diervoeding die in september vorig jaar van kracht is gegaan, worden konijnen beschouwd als dieren bestemd voor menselijke consumptie.

Voor de productie van diervoeding voor consumptiedieren is een aparte vergunning nodig. Daarin is bepaald dat de productie van voeding voor consumptiedieren separaat dient plaats te vinden van de productie van overige diervoeding zoals van bijvoorbeeld cavia’s en hobbymatig gehouden konijnen.

Omdat het hooi zowel voor knaagdieren (zoals cavia's, die volgens de wetgeving niet worden beschouwd als dieren voor menselijke consumptie) als konijnen geschikt is, zou je het hooi moeten produceren op 2 verschillende productielocaties. 1 voor konijnen (consumptiedieren) en 1 voor overige knaagdieren (huisdieren). Door het plaatsen van de opmerkingen hierboven nemen we de stelling in dat we het product uitsluiten voor gebruik door konijnen die gegeten kunnen worden. Op deze manier voorkomen we dat we in twee verschillende fabrieken hooi met dezelfde samenstelling moeten produceren bestemd voor verschillende diersoorten.

De meldingen hebben daarom ook niets te maken met grondstoffen of toevoegingsmiddelen in de producten. Beaphar heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en biedt producten die goed zijn voor dieren. U kunt daarom dan ook het hooi gerust gebruiken.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Puur voor de wetgeving wees gerust er is niks mis met je hooi.

Als een dier in de voedselketen kan terecht komen moeten ze daar inderdaad veel andere normen aan toekennen dan aan huisdieren.

Zo proberen ze heel die papierenhandel te vermijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke dat is tenminste een duidelijke uitleg

Bedankt

Puur voor de wetgeving wees gerust er is niks mis met je hooi.

Als een dier in de voedselketen kan terecht komen moeten ze daar inderdaad veel andere normen aan toekennen dan aan huisdieren.

Zo proberen ze heel die papierenhandel te vermijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites