Ga naar inhoud

Wel of geen paardenbloemen?


annelotte

Aanbevolen berichten

Paardebloem wordt hier ook verslonden, zowel bloem als blad. Ik geef het niet dagelijks en als ik het geef, dan slechts een handje vol.

Het moet een traktatie blijven en geen hoofdmaaltijd, want meneer vind alles lekkerder dan hooi. Gedroogde paardebloemen verstop ik vaak in zijn hooiballetje of in zijn hooimandje.

Let er wel op waar je de paardebloemen vandaan haalt. Inderdaad niet daar waar honden uitgelaten worden, maar ook niet daar waar auto's langsrijden (fijnstof en roetdeeltjes). Daar kunnen ze ook ziek van worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon straks als er pluisjes aan de paardenbloemen zijn gewoon de pluisjes in je tuintje verspreiden en je hebt ieder jaar meer paardenbloemen in je tuin.

Hier eten ze ze ook graag. Bloemen eten ze als eerste. Als de hond de bloemen al niet opgegeten heeft want die lust ze ook graag.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer het vrij regelmatig. Ze staan hier gewoon in de tuin en om de paar dagen doe ik een rondje tuin met een schaaltje en haal overal de bloemen vanaf. Ook neem ik wat grote bladeren mee. Dit krijgen zowel de caafjes als de konijntjes. Een paar dagen later doe ik weer hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hier iedere dag zo, een rondje waarbij ik een flinke bak onkruid e.d. met van alles en nog wat verzamel. Alles wordt gegeven van de paardebloem maar de wortel vindt hij het minst lekker. Bloemen krijgt hij ongeveer 5 per dag, bladeren ook ongeveer 5 per dag, heel af en toe de wortel. De rest van de paardebloemen verdwijnt hier op de composthoop, woon naast een weiland met héél veel paardebloemen, dat ziet in mei helemaal geel dus ik kan altijd meerdere dagen per jaar opofferen aan paardebloemen verwijderen uit gazon en moestuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, hier zijn ze er ook dol op, maar krijgen meestal maar een paar bladeren en ieder een bloem als ze het krijgen. Haal ze hier ook uit de tuin van mijn schoonouders. Hihi en van de moestuin die ze daar hebben maken mijn nijnen ook dankbaar gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .