Ga naar inhoud

Agressief gedrag


mason

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn konijntje nu 4/5 weken, was altijd heel erg lief altijd aan de handen likken.

ze is nu 13 weken oud en vorige week heeft ze een inenting gehad nu weet ik niet of haar agressieve gedrag daarmee te maken kan hebben.

steeds als ik nu met mijn hand bij haar in de buurt kom haalt ze uit met haar voorpoten en krabt ze dit doet ze vooral buiten de kooi als ik met mijn hand in haar kooi kom dan krabt ze niet maar draait ze zich heel snel om en zet haar voorpoten hard neer voor mijn hand.

ik kan haar overigens wel gewoon aaien ze zal niet bijten. Ook haar voer kan ik zonder problemen oppakken.

Hoe kan ik haar dit afleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit noemen ze baknijd en is eigenlijk een ondeugd die meestal ontstaat bij het puberen. Je moet nu heel gewoon doen dus zo weinig mogelijk hier op ingaan. Want als ze voelt dat je bang wegtrekt dan voelt zij zich groot.Ze daagt je uit en wil zien wie de sterkste is net als ze zou doen moest ze nu bij een ander konijntje zitten.

Ja je moet je puber manieren leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe groot de ruimte is waar je konijntje in moet leven?

Konijnen kunnen namelijk ook heel erg boos worden als die ruimte veel te klein is. Gelukkig zijn er konijnen die voor zichzelf opkomen en dit hun baasje proberen duidelijk te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Mijn vrouwtje deed dit in het begin ook naar mij (samen met overal urine lekken). Beetje baknijd dus.

Wat ik als advies van de opvang kreeg was haar met stevige halen aaien, dus laten zien dat ik de baas was.

Ze piepte en gromde wel als ik dat deed, maar ze kon me niet krabben of bijten.

Na dit een paar x gedaan te hebben was het over, en nu komt ze zelfs naar me toe om geaaid te worden.

Maar een te klein hok kan haar inderdaad ook frustreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verteld dat het konijn het juist niet doet als hij in zijn bak zit toch? In de bak is het gedrag een stuk minder. Bak/hoknijd zou zich juist het sterkt moeten profileren in het jok zelf.

Hoe gaat het konijn van buiten zijn kooi de kooi in? Doe je dat door op te tillen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .