Ga naar inhoud

Kiddo eet hok op

kb1988

Aanbevolen berichten

Kiddo knaagt nu al een tijdje aan zijn hok, als hij binnen zit. Ik laat hem graag los lopen, maar als ik er zelf niet bij ben, vertrouw ik dat nog niet helemaal. Ik ben bang dat hij zich er een keer doorheen knaagt. Bestaat er niet een soort bite-ex voor? (spul dat het konijn heel vies vind)

Stampen, lawaai maken en zelfs de plantenspuit haalt niets bij hem uit. Hij negeert het allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer idd alternatieven te vinden waar die lekker aan kan knagen. Je hebt ook wilgentunnels,wilgenballen die zijn wat groter dan takjes als deze niet goed werken.

Mijn ervaring is dat grotere voorwerpen wat aantrekkelijker zijn voor je nijn om aan te knagen:wink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knaagstrips heb ik eerder gezocht, maar ik zou niet weten waar die te halen. Gamma had ze niet. Heb al een eventueel idee. Op dit moment heeft Kiddo een karton ding ontworpen voor konijnen, waar hij aan knaagt. Hij gebruikt deze wel afentoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn aluminium hoekprofielen, bij mijn Gamma verkopen ze ze in ieder geval wel.

En anders kun je ze op verschillende sites kopen waar ze ook konijnenhokken verkopen.

Mijn konijn heeft ook voldoende speelgoed, hooi etc maar er schijnt gewoon niks lekkerders te zijn dan zijn hokje :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja volgens mij moet de gamma dat gewoon hebben. Zit in zo'n vak met allemaal stripjes en profieltjes. Moet je maar even vragen anders. Vragen naar hoekprofieltjes. Dan wijzen ze je vast wel naar het juiste rek.

Of anders een balkje hout op je hok schroeven. Meestal vinden konijnen het leuk om aan iets te knagen wat "vast" zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knaagstrips heb ik eerder gezocht, maar ik zou niet weten waar die te halen. Gamma had ze niet. Heb al een eventueel idee. Op dit moment heeft Kiddo een karton ding ontworpen voor konijnen, waar hij aan knaagt. Hij gebruikt deze wel afentoe.

Je moet bij de bouwmarkt inderdaad bij de hoekprofielen kijken. Die zijn er in hout maar ook in aluminium.

Je hebt ze in verschillende breedtes. Liefst zo breed mogelijk, maar mag niet oversteken, moet dus aan beide kanten tegen het hout zitten. Met een boormachine hele kleine gaatjes boren en dan hele kleine spijkers er in slaan. Liefst dat de kop in het aluminium zit zodat een konijnentongetje zich niet open kan halen. Desnoods bij braampjes of scherp gevoel (als je er met je vinger over voelt) met een fijn schuurpapiertje de braampjes verwijderen. Het is een werkje, maar je kooi blijft er wel netjes bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet bij de bouwmarkt inderdaad bij de hoekprofielen kijken. Die zijn er in hout maar ook in aluminium.

Je hebt ze in verschillende breedtes. Liefst zo breed mogelijk, maar mag niet oversteken, moet dus aan beide kanten tegen het hout zitten. Met een boormachine hele kleine gaatjes boren en dan hele kleine spijkers er in slaan. Liefst dat de kop in het aluminium zit zodat een konijnentongetje zich niet open kan halen. Desnoods bij braampjes of scherp gevoel (als je er met je vinger over voelt) met een fijn schuurpapiertje de braampjes verwijderen. Het is een werkje, maar je kooi blijft er wel netjes bij.

Ik heb ze met kit vastgezet, hoef je niks te schroeven en te boren ;) Wel opletten dat je geen kit aan de buitenkant krijgt wat ernaast loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .