Ga naar inhoud

Rembo overleden tijdens narcose...


NootjePowerrr

Aanbevolen berichten

Even mn hart luchten..

Vandaag mn konijn Rembo (3,5 maand oud/half vlaamse reus) naar de dierenarts gebracht voor castratie. Helaas werden we vanmiddag gebeld dat hij is overleden, waarschijnlijk door de narcose. Dierenarts stond voor een raadsel, dit was haar nog nooit eerder gebeurd. Ze laat hem wel onderzoeken, zodat er misschien een oorzaak uitkomt. Misschien is het iets aangeboren geweest.

Tutje (zusje van Rembo) is nu alleen, echt heel zielig.

Heeft iemand nog tips voor ons met betrekking tot een nieuwe vriend voor haar te vinden? Hoe snel moeten we daar mee aan de gang? Waar en hoe kan ik dat het beste doen?

Ben er een beetje van onderste boven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte, wat erg zeg!

Je zou haar zolang een knuffel kunnen geven, sommige konijnen vinden dat fijn. Als jij er geen problemen mee hebt kun je weer snel een nieuw maatje zoeken. Als je nog geen nieuw konijn wilt kun je even wachten, maar als je aan Tutje merkt dat ze zich eenzaam voelt zou ik toch snel een maatje zoeken. Ik zou een ram uit de opvang halen. Deze zijn al gecastreerd (hoef je niet meer bang te zijn dat het weer mis gaat, en heeft Tutje sneller een nieuw maatje) Ze helpen je met koppelen, dan zie je meteen of het klikt. Als je hem mee naar huis neemt, en het blijkt toch niet te klikken kun je hem omruilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden ze al een week uitelkaar gezet, omdat de hormonen nogal opspeelden bij beide konijnen. Dus we dachten eigenlijk, als die castratie achter de rug is en Rembo weer hersteld is, kunnen we weer een nieuwe start maken... nouja... niet dus.

Nu wil ik eigenlijk wel zo snel mogelijk een ex-ram voor Tutje, omdat ze al zolang alleen zit. Dan lijkt mij uit de opvang ook het beste, moet ik dan nog op bepaalde dingen letten? Keurmerken ofso? Weet iemand een goed aangeschreven opvang in of in de buurt van de Zaanstreek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte. Ik heb voor Gijs toen zijn maatje overleden was vrij snel een nieuw vriendinnetje voor hem gehaald. Ik zag hem daarna echt wel weer opleven, maar voor mijzelf heb ik heel lang nodig gehad om het nieuwe konijntje ook echt leuk te vinden. Maar nu ben ik echt heel gek op haar en zou der niet meer kunnen missen.

Dus voor je konijntje is het beter om zo snel mogelijk een nieuw vriendinnetje te nemen.

Nogmaals heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

o, ik wil niemand bang maken hoor! Het komt heel weinig voor, dus we hebben gewoon pech gehad denk ik. Ik heb niets hoeven betalen.

Heb net contact gehad met konijnenopvang in Heilo, dus daar ga ik zaterdag even kijken. Ze hadden alleen weinig ex-rammen... nou ja, we zien het allemaal wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gets wat sneu, veel sterkte! ook met het vinden van een nieuw vriendje voor je andere konijn. in de opvang heb je het pluspunt dat er geholpen ex-rammen zitten. hopelijk vind je snel een leuk vriendje en kun je een mooi koppel vormen! succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij met jullie reacties. Krijg in mn omgeving toch meer: achja.. t is maar een konijn...

Ik kreeg toen mijn eerste hondje overleed te horen: heb je nou nog steeds verdriet om DIE hond.....ik zeg maar zo dat soort mensen weet niet wat onvoorwaardelijke liefde is. Rouw jij maar lekker om je nijn, ik huil met je mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik snap het helemaal hoor! toen mijn mannetje voor castratie ging vond ik echt erg om hem achter te laten. Zat in de auto en kreeg gewoon een brok in mijn keel. Was zo blij dat ik kon bellen en hij goed wakker was en ik hem s avonds weer lekker thuis had.

Het is echt raar wat die beestjes met je doen hoor.

Veel sterkte en succes met het zoeken naar een nieuw maatje voor je andere konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .