Ga naar inhoud

Weer naar buiten na castratie


Marjolijn

Aanbevolen berichten

Mijn voedster Pummel is vanochtend gecastreerd. Ze is al weer goed wakker en strontvervelend :mdr: Ze zit normaal buiten bij haar vriendje maar heb haar op aanraden van de dierenarts nu binnen. Maar dat vindt ze verschrikkelijk, ze is echt ontzettend boos en wil volgens mij wil ze graag weer naar buiten. Het is ook niet veel ruimte wat ze heeft natuurlijk (vlaamse reus in een binnenkooi van 1.20m).

Kan ze vanavond weer naar buiten? Ze heeft nog niet gegeten sinds ze wakker is (13.00 uur) en dat kan ik buiten natuurlijk niet in de gaten houden. Buiten zitten ze op tegels, alleen in de kattenbak ligt aubiose en in de nachthokken ligt stro/hooi (zeg ik er even bij i.v.m. de wond).

Wat kan ik het beste doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou, zolang ze nog niet goed gegeten heeft, binnen houden. Zo kan je ook in de gaten houden of ze goed gaat keutelen. Is het niet misschien een optie om haar binnen wat meer ruimte te geven doormiddel van een ren? Jopelien die was uiteindelijk na 2 dagen niet meer te houden binnen, en wat meer ruimte hielp wel. Na een week heb ik haar weer buiten gezet, toen was de wond ook beter geheeld. Maar ja ik weet niet wat anderen ervan zeggen die meer ervaring hebben met voedsters castreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze plast al wel veel en heb 2 keuteltjes gezien. We hebben helaas geen ren ofzo.. ze zit normaal buiten dus het is nu even behelpen met de binnenkooi. Overal bij ons binnen ligt laminaat en daar durft ze niet op te lopen, handdoeken neerleggen heeft echter geen zin, omdat ze zo boos is maakt ze die alleen maar kapot of gooit ze weg.

Maar goed ik hou haar vannacht nog maar even binnen dan.. hoop dat ze zo wel een keer zelf gaat eten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ze niet los in de badkamer? Onze Snow is vanmorgen geholpen aan haakjes en moet ook een paar dagen binnenblijven. Ik heb hem, samen met zijn vriendinnetje , nu in de badkamer zitten. Daar hebben ze vaak meer ruimte dan in een kooi en het is makkelijk schoon te maken. Best gezellig hoor badkamerkonijnen

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn de nacht doorgekomen. Ze heeft niks gegeten en eet alleen maar als ik haar wat voorhou, en dan maar een paar hapjes. Drinken doet ze wel goed. Ze heeft nog niet gekeuteld, behalve die 3 keuteltjes van gisteravond.

Heb zelf een beetje het idee dat ze uit haar doen is, ze is ook erg boos de hele tijd. Zou het niet helpen haar gewoon weer terug te zetten buiten bij haar vriendje in haar vertrouwde omgeving? Zien eten doet ook vaak eten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .