Ga naar inhoud

HELP! Konijn eet en keutelt niet meer!


MyrtheLeijten

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een groot probleem!! Mijn konijn Twister eet niet meer. Er liggen ook geen keutels meer in zijn hok. Hij is nog redelijk opgewekt. Maar hij knarsetandt af en toe ook. Ik heb al ananassap gegeven, via een spuitje in de mond. Water gaat ook via het spuitje. Hij zit soms ook te trillen. Na een aantal keren ananassap gevoerd te hebben, zag ik dat zijn mondhoekjes een beetje rood waren. Later begon het ook te bloeden!! omdat het 2e paasdag is vandaag, kunnen we vandaag niet naar de da......

HELP!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ananas kan de mond ook flink irriteren en naar wat jij schrijft, is dat ook zo. Heeft volgens mij met de zuurtegraad te maken.

Ik heb zelf m'n tong eens helemaal kapot gehad van verse ananas te eten, in ieder geval mee oppassen dus!

Een konijn dat niet eet, is een duidelijk signaal dat er iets mis is. En dat is iets dat zeker niet te lang mag aanslepen. Vaak stoppen ze pas op het allerlaatste moment met eten, aangezien ze prooidieren zijn.

Zoals anderen zeggen: er is altijd een DA bereikbaar, er is altijd een DA met wacht ('s avonds, 's nachts en op feestdagen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben naar de da geweest! Hij heeft medicijnen gekregen. De oorzaak was niet duidelijk. Ook heb ik dat medicijn mee naar huis gekregen. Hij zat straks al wat te drinken .. Heel weinig, maar alles is beter dan niets!! Heel blij natuurlijk! Ook at,hij een klein beetje hooi! Ik heb ook voer meegekregen om in water op te lossen dat vind hij heel erg lekker.

Maar hopen dat het helemaal goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt als een verstopping. Geef je konijn maar veel vocht want dat is belangrijk. Heb je ook pijnstiller en darmstimulerende medicatie gekregen zoals Metocloral of Cisaral? Ik zou ook even geen biks meer geven maar groenten (als je konijn dat gewend is) en hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .