Ga naar inhoud

Onze voedster Pummel wordt gecastreerd!


Marjolijn

Aanbevolen berichten

Het kan gewoon echt niet meer langer zo!

Sinds het nieuwe jaar heeft Pummel echt last van haar hormonen. Ze rijdt veel op onze ram Dibbes, plast ineens overal, markeert alles.. Nu is dat allemaal nog tot daaraan toe, maar afgelopen weekend heeft ze Dibbes in 1 nacht helemaal kaalgeplukt aan de achterkant :eek: arme Dibbes heeft nu een kale kont/rug met ook wat wondjes van het harde trekken.. Van zijn haar heeft ze een prachtig nest gebouwd in 1 van de hokken buiten (het is een ijdeltuit hoor dus ze zal haar eigen haren wel niet uit willen trekken :P ).

Ik kan ook niet meer bij het nest in de buurt komen want dan wordt ze echt woest.. Ik heb Dibbes nu ook maar even van haar gescheiden totdat ze geopereerd is, want die heeft natuurlijk geen leven zo bij haar.

Vrijdagochtend om 09.00 uur is het dan zover. Ik ben vreselijk nerveus want ik vind het maar niks om een gezond konijn zo'n zware operatie te laten ondergaan, maar dit kan zo ook niet verder.

Hebben jullie nog goede tips? Dingen die ik in huis moet hebben, en de nazorg voor Pummel, dat soort dingen?

Ik hoor het graag! :yes:

Oh en de dierenarts zei dat het ongeveer €168 zou gaan kosten (Pummel is een behoorlijk formaat Vlaamse Reus).. is dit een redelijke prijs? Ik las hier wel eens prijzen van €150 maar gezien haar formaat heeft ze natuurlijk ook meer narcose enzo nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, kan me voorstellen dat je dit echt niet langer wil! Arme Dibbes!

De prijs lijkt me wel redelijk. Een groot konijn is niet alleen meer narcose nodig, maar ook meer medicatie (AB en pijnstilling die ze voor de operatie vaak krijgen). Ik heb voor mijn kleine voedsters ongeveer €110,- betaald exclusief pijnstilling (gezien ik die nog had). Het is wel belangrijk om dwangvoeding en pijnstilling in huis te hebben.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoort het wel mee te krijgen, vraag er anders even om. Zeker op vrijdag, als het dan niet gaat moet je ook nog naar de DA die dienst heeft, wellicht niet je eigen.

Ik zou haar even binnenhouden, na een narcose kunnen konijnen moeite hebben met het op pijl houden van hun temperatuur. Bovendien is het net wat makkelijker om de omgeving zo schoon mogelijk te houden (i.v.m. buikwond) en om haar in de gaten te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb mijn voedster vorige week woensdag laten helpen. Ik vond het ook een moeilijke beslissing maar ben toch blij dat ik het gedaan heb. Ze is er goed doorheen gekomen. Mocht haar al heel snel weer ophalen... Vooral de eerste dagen zijn ze echt wel ziek.. maar nu 5 dagen later hupst ze alweer rond hoor. Gewoon zorgen dat je lekkere groentjes in huis hebt en een hoop oude handdoeken om te gebruiken als bodembedekking. Ik zou haar idd even binnen houden de eerste dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .