Ga naar inhoud

Kruidenelixer


Moniek

Aanbevolen berichten

Ik zal even een foto maken van alles wat ik besteld heb. Het was inderdaad voor een bult geld maar ik was erg blij met mijn pakketje en mijn konijnen straks nog meer denk ik. Ik heb het even bewaard voor in de nieuwe ren want eigenlijk hebben ze al genoeg nu.

Ik hoop voor jou dat je inderdaad geen EC konijnen meer krijgt. Ik heb er 4 gehad in de afgelopen jaren en heb zelf een jaar geen konijnen opgevangen omdat ik dacht dat ik alles zou besmetten. Maar ik hoorde dat 70% van de konijnen het bij zich dragen.

Toen ik dus laatst gebeld werd over een gedumpt EC konijn heb ik toch weer ja gezegd mede doordat ik inmiddels flink wat ervaring met de verzorging van die beestjes heb gekregen en ik weet dat die konijntjes ook weer een leuk konijnenleven kunnen hebben na hun behandeling. Dit konijntje hadden ze anders laten inslapen. En als ik hem nu zie rennen door zijn ren denk ik zonde want het is zo'n mooi mannetje. Inmiddels gecastreerd en straks mag hij bij de vrouwtjes. Met de hoop dat hij nog heel lang zal blijven leven.

En dat hoop ik ook van jou EC konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd naar jouw aankopen hoor.

Ik zat ook te denken om de spullen te bewaren voor de nieuwe ren (een konijnenpaleisje wat we in mei gaan bouwen) maar ik denk dat ik zelf niet zo lang kan wachten.

Ik heb laatst ook 2 kartonnen tunnels gemaakt met gaten erin. Vonden ze erg leuk, maar 1 is al aardig gesloopt. Ik maak voor mijn werk kartonnen displays en verpakkingen.

Maar heb jij veel konijnen in de opvang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kartonnen dozen vinden ze inderdaad ook heel erg leuk. Hebben ze hier ook in de ren staan.

Ik kan ook niet wachten totdat de nieuwe ren er komt. Maar eerst moet het grote opvanghok nog weggehaald worden. Maar dat is een probleem want ze weten niet waar ze het naar toe moeten brengen. Ik stop dus met opvangen omdat de dierenbescherming gaat fuseren en er heel veel nieuwe regels en wetten zijn. Contracten die je moet ondertekenen en allerlei eisen waar je nu als opvang aan moet voldoen. Ik heb het 13 jaar gedaan met veel liefde en passie. Gewonde, zieke en weeskonijntjes verzorgen en groot brengen. En ik denk dat ik het wel erg ga missen . Daarom de laatste zielige opvangkonijntjes maar zelf gehouden en die een nieuw tehuis gegeven. Maar soms zal er best nog wel wat binnenkomen denk ik want ik word nog regelmatig gebeld.

We zien wel hoe het gaat lopen. Voorlopig maar even genieten van mijn nieuwe konijntjes. En straks de nieuwe ren hoop ik.

Zal straks even een foto maken en plaatsen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .