Ga naar inhoud

Kruidenelixer


Moniek

Aanbevolen berichten

Ik zit te denken om mijn konijnen kruidenelixer te geven van Jan Smit. Ik weet alleen niet welke ik het beste kan geven. Ik heb hier al wel het eea over gelezen, maar ik kom er niet uit. Daarom vraag ik jullie hulp. Ik heb hier nu 3 konijnen zitten. 1 konijntje heeft ec gehad, vooral voor hem wil ik de weerstand verhogen. Voor de andere konijnen kan het natuurlijk ook nooit kwaad, maar kunnen die dezelfde kruidenelixer krijgen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig heb ik deze vraag ook pas geleden hier gesteld. Heb er weinig reacties opgekregen maar kreeg via een PB informatie.

Ik geef het nu een aantal weken aan mijn konijntjes. Ik heb de fles met de witte dop. Je kan hem bestellen bij Bunnybin.

Ik gebruik hem ook omdat ik een EC konijn en een konijn met chronische snot heb.

IK gebruik trouwens veel alternatieve produkten en heb ook goede ervaringen met propolis google daar ook maar eens naar. En Zilverwater gebruik ik ook en ben ik zeer tevreden over.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

No need, lees het net :) in de opvang waar ik vrijwilliger ben krijgen alle dieren het al een paar jaar. Al voor ik er kwam, ken dus geen voor en na maar heb wel begrepen dat er zeker minder zieke dieren zijn. Voor mijn eigen konijnen (m.n. voor mijn voedster die vaak snot had) heb ik het een poos gebruikt, snot kwam niet terug maar ze krijgt het nu al ruim een half jaar niet meer en (gelukkig!) evengoed nog steeds geen snot. Dus of het echt veel deed voor mijn konijn(en).. maar het kan i.p. ook geen kwaad. Ik heb een mix van de elixers gegeven geloof ik, volgens mij is de witte dop anders het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@belleke

Ik zat te twijfelen tussen de witte en rode dop (jij ook zag ik). Waarom heb jij voor de witte gekozen? Zag het ook te staan bij bunnybin, alleen de witte geloof ik, en had al een lijstje met leuke speeltjes om daar te bestellen. Dat zou dus mooi uitkomen. Mijn ventje moet nog gecastreerd en gekoppeld worden, dus ik wil graag dat zijn gezondheid extra goed is. Ik heb dit jaar al een konijntje moeten afgeven aan vermoedelijk ec en wil dit niet nog eens meemaken.

Ik heb al wel wat gewone kruiden aangeschaft die goed zijn voor het immuunsysteem.

Mag ik nog vragen wanneer en hoe jij zilverwater en propolis gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen reageerden door steeds zieker te worden en steed minder te eten. Ze aten al alleen maar de lekkere dingen, maar op een gegeven moment aten ze dus echt niets meer (had alle denkbare kruiden, groenten en konijnen voedingen in huis gehaald).

Jan Smit adviseerde me op een gegeven moment om ze in te laten slapen. Dat was het punt dat ik er helemaal klaar mee was en ik eigenlijk meer uit protest stopte met zijn elixer. Hierna gingen mijn konijnen direct berg opwaards...

De kruidenelixer heb ik toen aan Aniek gegeven omdat zij er wel blij mee was.

Inprinciepe is de kruidenelixer niets anders dan heel veel soorten kruiden door elkaar. Het nadeel vind en vond ik dat je niet weet wat er precies in zit. Mijn ram reageert bijvoorbeeld op brandnetels.

Nu geef ik zelf gewoon een zelf gemaakte mengeling van gedroogde kruiden. De gedroogde kruiden koop ik dus en meng ik zelf door elkaar. Je hebt zo hetzelfde effect, alleen dan met kruiden die ze wel kunnen hebben en die niet giftig zijn.

Bovendien kun je zo gericht kruiden geven.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn gelukkig allemaal goede eters. Ze eten best veel hooi, zowat alle groenten en fruitsoorten die ze voorgeschoteld krijgen en natuurlijk de bikjes. Ik ben zeker de laatste maanden erg alert op het gedrag van mijn konijnen, dus ik denk dat ik de witte elixer ga proberen en mocht ik een verandering zien in 1 van de konijnen dan stop ik er gewoon mee.

Je konijnen in laten slapen, poeh, het is nogal wat om zoiets te zeggen op afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die informatie gekregen van pebbles van dit forum via een PB en heb toen de fles met witte dop aangeschaft. Leuk dat je het bij Bunnybin besteld. Ik heb deze week ook een doos met leuke spulletjes voor mijn konijnen binnen gekregen die ik bij hun besteld had. Iedere keer een fijne samenwerking dus echt doen.

Propolis gebruikte ik in mijn opvang voor zieke diertjes google maar eens naar propolis bij konijnen kom je allerlei links tegen.

Zilverwater heb ik vooral goede resultaten mee bij mijn konijn met chronische snot. Maar ook voor mezelf gebruik ik het en voor mijn hond. Sommige dierenartsen geven tegenwoordig ook al zilverzalf mee bij wonden bij dieren en je hebt van hansaplas al pleister met zilver erin. Ook hier vind je genoeg over als je gaat googlen.

Wat betreft de kruidendrank kan ik nog niet veel zeggen want ik gebruik het pas. Lees hier wisselende resultaten op dit forum.

Maar ik denk als je 120 kruiden in een fles stopt er altijd wel een is die zal werken en misschien andere juist tegenwerken. Maar bij kruiden is het vaak zo dat het soms eerst de klachten verergeren. Om daarna de klacht te laten verdwijnen. Maar doodziek moeten de diertjes er niet van worden. Ik merk nog niet veel hier bij mijn konijnen.

Verder geef ik mijn konijnen ook kruiden soms gericht op een kwaal maar meestal gewoon omdat ze het lekker vinden en gezond is.

Nooit teveel natuurlijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn gelukkig allemaal goede eters. Ze eten best veel hooi, zowat alle groenten en fruitsoorten die ze voorgeschoteld krijgen en natuurlijk de bikjes. Ik ben zeker de laatste maanden erg alert op het gedrag van mijn konijnen, dus ik denk dat ik de witte elixer ga proberen en mocht ik een verandering zien in 1 van de konijnen dan stop ik er gewoon mee.

Je konijnen in laten slapen, poeh, het is nogal wat om zoiets te zeggen op afstand.

Ja, dat vond ik dus ook en helemaal nu dat ze 100% beter zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kruidenelixer met de witte dop besteld, samen met nog een hele berg speelgoed ;-)

Ook heb ik nog wat specifieke kruiden besteld op caviakruiden.nl

Alles bij elkaar een berg geld, maar ze mogen wel lekker verwend worden toch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kruidenelixer met de witte dop besteld, samen met nog een hele berg speelgoed ;-)

Ook heb ik nog wat specifieke kruiden besteld op caviakruiden.nl

Alles bij elkaar een berg geld, maar ze mogen wel lekker verwend worden toch!

Dat doe je goed! Alles wat je bij bunnybin besteld, word gebruikt voor opvangkonijnen. Ze hadden het werk neergelegd, maar nu hebben ze een hoop Frankrijkers. Op de bunnybin site kun je in het logboek er alles over lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een speciale die Jan Smit zelf voor mij maakt in de opvang, ze krijgen het altijd en heb nog met geen enkel opvangkonijn negatief effect gehad, alleen heel positief. Minder zieke dieren, dieren die op punt stonden om ingeslapen te laten worden met EC weer opgeknapt.. En dieren die onstabiel waren of chronisch hebben, stabiel gekregen. Ik ben dus meer dan tevreden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 verschillende tunnels (wilg, gras en 3-gangen), een gras huis, een bankje en wat verschillende knaagspulletjes. Mijn ventje is echt een sloper, dus ik hoop dat hij die knaagdingetjes leuk vind. Ik heb nu 4 konijntjes, 2 zitten samen en de andere 2 apart. Ze krijgen dan dus allemaal een tunnel. De rest moet ik even kijken hoe ik dat ga verdelen ;-)

Hoop echt dat de elixer zijn werk gaat doen. Ik wil ec echt nooit meer meemaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .