Spring naar bijdragen
Mumm

Verschil Teddy Widder en Angora?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik heb sinds gisteren een wit harig monster ;) Hoe kan ik zien of het een angora of een teddy widder is? Hij is wit, met wat grijzig op zijn neus. Heb helaas nog geen foto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bekijk net foto's van angora's en bedenk me dat ik nog wat info zal geven. Hij is overal langharig, blauwe ogen en hangoren. Ik lees ook dat er veel kruisingen zijn, waarbij het dier niet echt angora is maar ook niet echt teddy Widder. Hoe kom ik erachter wat de beste vachtverzorging voor dit konijn is? Ik ben niet bekend met deze rassen. Vandaag heb ik in elke geval met een tondeuse bij de ogen wat weggeschoren, maar met een gewone tondeuse kom ik niet door de vacht heen...

Wie kan mij informeren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een Teddy widder = een Teddy hangoor. Widder is het Duitse woord voor hangoor, een Angora heeft altijd staande oren dus dan heb je in ieder geval een Teddy achtige. Omdat Teddy hangoren geen erkend ras zijn in Nederland en er veel rommel zit in de vachten is het heel moeilijk om te zeggen wat het beste is.

Meloen hier op het forum heeft in ieder geval een duidelijk filmpje gemaakt over de vachtverzorging van Teddy achtge konijntjes: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?57105-Film-pelsverzorging-Teddydwerg&highlight=

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij was de Angora Hangoor nu toch ook een erkend ras?

Aangezien die van jou een beetje grijs heeft, zou ik er van uit gaan dat je geen raskonijn hebt.

Of hij/zij moet een tatoe hebben, dan weet je zeker dat het een raskonijn is.

Succes met de vachtverzorging.

In de zomer scheren veel mensen hun Teddy kort.

Ik weet niet of je een ram/voedster hebt, maar ik zou een ander konijn erbij halen zodat je er min. 2 hebt, konijnen zijn namelijk groepsdieren (net als cavia's en ratjes enz)

De beste combinatie is een gecastreede ram met een voedster.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hier ook een beestje wat voor angora door moet. Maar ze heeft als ik haar heb geknipt, een tekening in haar vacht. Ze is overwegend wit, heeft grijze oortjes, een grijze streep op haar rug en twee grijze kringen om haar oogjes. Maar dat zie je alleen duidelijk als haar coup kort is. En een echte angora is bij mijn weten ook wel wat zwaarder dan 1,3 kg :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De langharige rakkers worden door de 'mode' TE veel gefokt en er zullen dus VEEL meer rasloosjes zijn dan de ECHTE angora's hangoren ;(

Als je mazzel hebt heb je een dier met goedde vacht die goed te verzorgen is en geen 'doorfok' diertje......

Hier helaas twee teddy widders met minder geluk .

Leuke kleuren (ze noemen het hollander en siam hahahaha hoe verzin je het o,ja en hebben een 'stamboom' = stecil met namen van fokkers en de kleuren van de ouder dieren ! ;) )

Deze twee hebben een helse vacht wat verzorging betreft, veel ondervilten klitten en haargroei bij/ in de ogen.

Zodra ze gekamt geborsteld zijn en ik laat ze weer los zie je de klitten alweer terug komen.

Knippen is bij deze twee de ENIGE optie, minder mooi maar ze zijn mij heel dankbaar !

De ander twee (1 teddy dwrg en nog een widder) hebben meer geluk, hebben minder mooie kleuren maar een wat stuggere vacht die zoziezo beter doorkambaar is en geen of nauwlijks vilten vormt. ook behoeven deze twee maar 1x per twee weken een kam beurt waar de dieren ook blijer van waorden.

hoewel ze het allemaal goed toelaten en het zo te zien niet heel erg vinden hobbelen ze toch liever lekker in het rond !

Met mixjes is niks mis en zijn natuurlijk net zo lief maar hebben vaak toch intensievere verzorging nodig (althans dat ervaar IK )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .