Spring naar bijdragen
muizenfan

Eendenei

Recommended Posts

Hallo iedereen ik wou even melden dat ik het eerste eendenei heb gevonden bij mijn sloot er zit een gaatje in maar toen we het schoon hebben gemaakt was die groenig heb jij ook al een eendenei gevonden?

Ik ben benieuwd ik vind het wel een beetje vroeg maar oh wat is het lekker weer vandaag bij mij in gelderland is het tenminste warm ik zit hier nu met korte mouwen te typen het is hier 13 graden en het blijft zo een beetje tot vrijdag hhhhhhhm heerlijk lekker vissen (nee ik bekijk ze alleen ik ben vegatarier) met mijn vriendinen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar wat ik mij afvraag, Waarom heb je dat ei schoongemaakt? Nu zat er een gaatje in dus had het waarschijnlijk geen verschil gemaakt, maar als je een ei wegpakt en schoonmaakt zal moeders het ei niet meer herkennen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zowiezo als je een ei iets de verkeerde kant op beweegt of iets te snel, dan is het kuiken dood.. En zodra er een andere geur aan het nest zit, gaat de moeder ook niet meer terug.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
nee het lag niet bij een nest en het kuikentje is al dood wij hebben de dooier eruit gehaald en alles en nu is het net een kunstwerk

:s

Ik vind dit echt niet kunnen.. Gek he dat een kuiken dood is als je het ei uit elkaar haalt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hadden vroeger altijd eendennesten om het huis. Ik voerde altijd de eenden en die wisten me perfect te vinden. Zelfs de hond had ze in onze roedel geaccepteerd. Op een gegeven moment hadden ze jongen en kwamen ze die bij ons 'showen'. Na wat brood gingen ze het weiland achter ons huis op en daar kwam een reiger die een lekker hapje zag.. Moeder eend maakte lawaai en instinctief rende onze hond op die reiger af om die af te schrikken. De reiger vloog weg en moeder eend met haar jonkies kon weer even veilig verder.. Uiteindelijk bleven er maar 3 jonkies over, die later alsnog overleden aan een bacterie in het slootwater.. Ik heb er echt als kind zijnde over liggen huilen..

Het waren wilde eenden, maar ik kan ze gewoon aaien. Ze aten ook uit mijn hand. In de winter had ik er met gemak 50 in de tuin. In de zomer had ik de 5 tot 12 'vaste klanten', al dan niet met pulletjes.

Ik weet nog dat een jong eendje rond liep zonder moeder. Het zou de weg oversteken, voor een vrachtwagen. Ik dook de weg over, pakte het beestje en ging in de berm staan. Als ik het niet gepakt had, had het het niet overleeft (normaal als er geen gevaar is moet je ze dus ook echt niet oppakken en zelf naar moeder laten gaan als die er is).

Moeder was echt nergens te bekennen, andere jongen ook niet. Ik stopte het onder mijn jas en fietste ermee naar een boer waarvan ik wist dat die kuikens groot bracht en hier ook apparatuur voor had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Wij hadden vroeger altijd eendennesten om het huis. Ik voerde altijd de eenden en die wisten me perfect te vinden. Zelfs de hond had ze in onze roedel geaccepteerd. Op een gegeven moment hadden ze jongen en kwamen ze die bij ons 'showen'. Na wat brood gingen ze het weiland achter ons huis op en daar kwam een reiger die een lekker hapje zag.. Moeder eend maakte lawaai en instinctief rende onze hond op die reiger af om die af te schrikken. De reiger vloog weg en moeder eend met haar jonkies kon weer even veilig verder.. Uiteindelijk bleven er maar 3 jonkies over, die later alsnog overleden aan een bacterie in het slootwater.. Ik heb er echt als kind zijnde over liggen huilen..

Het waren wilde eenden, maar ik kan ze gewoon aaien. Ze aten ook uit mijn hand. In de winter had ik er met gemak 50 in de tuin. In de zomer had ik de 5 tot 12 'vaste klanten', al dan niet met pulletjes.

Ik weet nog dat een jong eendje rond liep zonder moeder. Het zou de weg oversteken, voor een vrachtwagen. Ik dook de weg over, pakte het beestje en ging in de berm staan. Als ik het niet gepakt had, had het het niet overleeft (normaal als er geen gevaar is moet je ze dus ook echt niet oppakken en zelf naar moeder laten gaan als die er is).

Moeder was echt nergens te bekennen, andere jongen ook niet. Ik stopte het onder mijn jas en fietste ermee naar een boer waarvan ik wist dat die kuikens groot bracht en hier ook apparatuur voor had.

Ja, en dus?

Het lijkt mij dat de TS gewoon een leeg eendenei heeft gevonden, of iig dat het een ei was waar al geen levend pulletje meer in zat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn verschillende manieren om om te gaan met (wilde) dieren. Je kunt eieren uit nesten halen of je kunt een dier respecteren en in zijn waarde laten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn verschillende manieren om om te gaan met (wilde) dieren. Je kunt eieren uit nesten halen of je kunt een dier respecteren en in zijn waarde laten.

Het gaat hier over een ei dat al niet meer in het nest lag met een gat er in... Snap dus nog steeds te toevoeging niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind dit echt niet kunnen.. Gek he dat een kuiken dood is als je het ei uit elkaar haalt...

Je begrijp het niet er zat al lang een gaatje in zat het lag niet bij een nest!! ik heb het schoon gemaakt gewoon niet uitelkaar gehaald hoe kom je erbij1! sorry ben een beetje boos :bad:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit doet me denken aan vroeger, toen mijn broertje en ik (als kind zijnde) een eendenei gevonden hadden, en er mee naar de dierenarts zijn geweest. hahaha

Wij dachten dat het eendje wat er in zat nog wel te redden zou zijn.

Dierenarts ging er overigens heel leuk mee om.

Die heeft toen gezegd dat we het ei maar goed warm moesten houden, en misschien kwam er dan nog wel een eendje uit.

Die zal zich ook wel dood gelachen hebben. hahaha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .