Ga naar inhoud

mogen ze mango?


TakkieUtopiaKerst

Aanbevolen berichten

Oh wacht, excuus. Het topic dat ik linkte was gewoon van een normale gebruiker. Iedereen had dus zo'n lijst kunnen maken.

De officiele BB lijst staat hier, http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html , en mango staat daar niet tussen als veilig. Steenvrucht staat wel als giftig, en als mango steenvrucht is dan is BB het er dus over eens.

Excuus! :D

(Hoewel er op die lijst bij veilige groenten wel boerenkool staat, maar koolsoorten mogen toch ook niet i.v.m. gas? En zo ook die konijnenquiz van paar weken terug, zei dat komkommer niet mocht ofzo. *zucht* soms weet ik echt niet meer wat nou wel en niet mag, haha. Maar mango is dus sowieso verkeerd volgens BB.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder had vorig jaar een keer witte kool gegeven aan de konijnen (zonder dat ik het wist). Dag later had Freya ineens wat diarree en ik snapte er niks van. Dus ik mijn moeder vragen wat ze had gegeven, ja witte kool dus. De andere nijnen hadden nergens last van gelukkig. Maar hier krijgen ze geen kool soorten (wat er echt uitziet als een kool XD). Boerenkool en bloemkool bladeren vinden ze heerlijk.

Mango zou ik inderdaad ook niet geven, ik geef mijn konijnen eigenlijk nooit fruit. Heel soms een klein plakje van een appel. Vind het gewoon niks al die suikers :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het geen kwaad kan. Ze mogen toch ook perzik, abrikoos en kersen? Niet veel natuurlijk vanwege de suikers.

Ik dacht dat ze alleen takken en blaadjes van de boom zelf mochten. In (de pitten van) abrikozen en perziken schijnt veel cyanide te zitten wat schadelijk is voor konijnen en knaagdieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige konijn kreeg perzik en die is 11 geworden dus ik neem aan dat als je niet geeft waar de pit heeft gezeten het wel kan. Ik geef Binky nu nauwelijks fruit omdat hij met zijn darmpjes zit. Een stukje banaan of appel gaat wel goed.

Ik dacht dat ze alleen takken en blaadjes van de boom zelf mochten. In (de pitten van) abrikozen en perziken schijnt veel cyanide te zitten wat schadelijk is voor konijnen en knaagdieren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Argumenten van 'mijn vorig konijn werd daar X # jaar op' vind ik eigenlijk een argumentum ad antiquitatem. Mijn eerste konijn kreeg ook o.a. aardappelschillen, niet frequent hooi met veel te veel gemengd voer en werd in een veel te kleine dunabak 8 jaar, en zo ken ik nog wel duizend-en-een 'goede argumenten'.

Los van persoonlijke verhalen blijft de feitelijke kwestie of mango (en de erbij gehaalde steenvruchten) in theorie giftig is (zijn) voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .