Ga naar inhoud

Kromme poot


Domino

Aanbevolen berichten

Ik vraag me toch even af... Urfje had het al een tijdje en de dierenarts weet ook niet wat het is. Hij lijkt er ook totaal geen last van te hebben en doet gewoon lekker z'n ding.

Pas betrapte ik hem er 's morgens zelfs op dat ie heel druk binkies aan het maken was in de ren. Echt een mooi gezicht, maar goed ik vraag me af... heeft iemand zoiets vaker gezien? Het lijkt langzaamaan krommer te worden. Hij is zo'n 4 jaar oud dus ruim volgroeid lijkt mij.

Het is dus bij z'n tenen als het ware, dat gaat steeds meer naar binnen staan. Z'n botjes staan ook zo. Maar ik mag er gewoon aan komen en het lijkt geen pijn te doen.

Foto-UGZI3RBF.jpg

Foto-AEQNB68V.jpg

Foto-AQNC4LY4.jpg

Foto-VUQMHBUF.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me bij Saar ook opgevallen dat ze dat heeft. Ik zag het in januari en dacht dat het met nageltjes knippen wel over zou kunnen gaan. Maar dat is dus niet zo. Ze waren ook niet te lang.

Saar is 6 en heeft het vooral aan haar linkerpootje, precies andersom dan bij jou dus. Zo te zien ook geen last: ze huppelt, rent en maakt een enkele binkie.

Ik zal eens op haar achterpootjes gaan letten, of ik iets raars zie of dat ze ze ontlast.

Ik dacht zelf aan zoiets als reuma of zo, maar ik ben er nog niet mee naar de da geweest, omdat ze er geen last van lijkt te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saar heeft op dit moment ook wel ergere problemen. Ze is de laatste maanden 4 keer bij de da geweest, maar die heeft het niet gezien.

En ik ben het vergeten te vragen. Zal volgende keer eens vragen of ze weten wat het is.

Ik zal morgen bij daglicht even proberen een foto te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de foto's! Het lijkt bij urf ook de laatste maanden erger te worden, snap er niks van. Het lijkt wel identiek te zijn, bijzonder.

Wel valt me op dat urf de laatste tijd niet zo'n zin heeft om te eten. Hij eet wel en ook genoeg hooi, maar ik mis het enthousiaste.

Je zou haast denken dat ie een winterdip heeft.

Mooie konijnen heb je trouwens!

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanavond nog even gevoeld bij Urf, en ik mag er gewoon aan komen. Ik voel binnenin gewoon botjes, net als in z'n andere poot. Alleen staat de boel naar binnen te wijzen ipv recht naar voren. Nu ben ik geen dierenarts maar ik voel geen hele rare of bijzondere dingen.

Ik merkte trouwens dat z'n oogje weer geïrriteerd was, misschien dat hij daarom vanmorgen niet zo'n zin had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!

Ik mag bij Saar niet aan d'r pootjes komen, die trekt ze dan weg. Al heb ik niet het idee dat dat is omdat het pijn doet. Ze houdt gewoon niet van gefriemel aan haar pootjes. Ik weet dus niet hoe het voelt, maar jouw omschrijving klopt precies.

Ze heeft aan de buitenkant van haar linkerpootje trouwens 1 nageltje naar buiten staan. Dat is helaas zo gegroeid, heeft ze nu anderhalf jaar denk ik.

't Is net of ze door hun pootjes zakken hè? Wat weegt Urf eigenlijk? Saar is 4-4,5 kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .