Ga naar inhoud

Luna, Tygo, Jur en Fenna naar de dierenarts


Niek

Aanbevolen berichten

  • Reacties 980
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is inderdaad vreemd. Ik heb niet echt ervaring met haken maar lijkt me inderdaad niet dat het dan met AB over zou gaan.

Als je de volgende keer naar de DA gaat zou je het kunnen vragen aan Denis Gardeniers die daar werkt.

Die weet het meeste van konijnen en heeft toen bij Billy de klei aangeraden voor zijn wondjes. Misschien dat hij nog een idee heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu twee keer een vrouw gehad. Ze was ook de enige daar toen ik er was.

Ik vind het zelf ook maar erg vreemd. Ik kijk het nog even aan, omdat ze verder wel gewoon actief is en er geen last van lijkt te hebben. Wordt het weer erger ga ik terug naar de dierenarts. Ik heb wel nog AB, maar dat is steeds een tijdelijke oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zag het oogje er weer een stuk beter uit. Het lijkt iets vochtig, maar ziet er niet ontstoken uit. Ik heb haar geen AB gegeven en ook geen oogzalf gebruikt, dus misschien dat het nu toch echt beter gaat ... Ik vind het wel erg vreemd, maar ben iig blij dat het beter gaat!

Wat jij zegt Kirsten zou ook kunnen. Maar vraag me af of ze dan zo goed zou blijven eten. Ik weet dat konijnen erg veel pijn kunnen verdragen, maar toch. Ik houd het iig in de gaten. Luna wordt iig gek van me. Als ze me ziet dan hoor ik haar gewoon denken; daar komt dat mens weer naar mijn oog kijken!

Vandaag wel leuk toen ik terug kwam van het werk. Jur en Tygo lagen tegen elkaar aan op het schuilhokje. Luna en Fenna lagen met z'n tweeën in 1 van de toiletjes. Fenna lag helemaal languit op haar zij tegen Luna aan. Leuk om te zien dat zowel de heren als de dames het zo goed met elkaar kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het ook altijd leuk om te zien als de konijnen samen liggen

ik weet niet of het het zelfde is hoor maar sandra heeft ook een traanoog

en die moet ik om de dag een druppeltje in haar oog geven

ze kan niet zonder oogdruppels want dan gaat het weer erg ontsteken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een tijdje haar oogje regelmatig schoongespoeld en dan ziet het oogje er ook beter uit. De vorige DA heeft een keer een traanvocht meting gedaan bij Luna en toen bleek ze te weinig traanvocht te hebben. Dat vond ik vreemd, omdat ze juist vaker een nat oogje heeft. Maar blijkbaar als een oogje langdurig traant dan wordt het traanvocht na een tijdje juist veel minder. Met als gevolg dat er dan weer te weinig vocht is om het oogje schoon te houden en kleine vuiltjes tot ontsteking kunnen leiden. Dan kan wel zo zijn, maar er moet toch een reden zijn waardoor het oogje in eerste instantie wel veel traant. Daar begint het mee, dus als we daar de oorzaak van konden vinden... Misschien dat het oogje regelmatig druppelen wel de oplossing is, maar ik wil zeker weten dat er verder niets aan de hand is. Wat is de oorzaak bij Sandra?

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee waarom sandra dat aan haar oog heeft

ik kreeg haar zo uit de opvang

haar tanden zijn ook getrokken dus kan niet meer aan

het gebit liggen

de opvang zei dat haar kiezen prima waren en dat sommige konijnen

dit oogprobleem hebben

zal het weekend eens vragen wat ze nou precies heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen soms vrolijk blijven dooreten wat de pijn ook is...zie maar aan Koosje toen.

Als je zekerheid wilt hebben(het is prijzig) dan moet je een foto laten maken van het kaakgedeelte...daarop kunnen ze al veel zien omdat een onsteking na lange tijd aan het gezonde bot kan gaan knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat het de wortel van een kies is. Die wortels lopen vrij ver door in de schedel en kunnen de traanbuis afklemmen, waardoor deze overloopt.

Ja dat zou ook kunnen. Als het oogje weer gaat ontsteken laat ik een röntgenfoto maken van haar gebit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

attachment.php?attachmentid=58573&d=1332581743

Hier alvast een foto van de ren zoals die nu is. De konijnen hebben er een flink stuk bij gekregen. De bovenkant heb ik even dichtgemaakt met vijvergaas. Het gaas zit nu vast aan de ren. Dit is niet zo handig aangezien ik het niet gemakkelijk los kan maken als ik de ren inwil, maar er kunnen iig niets in de ren komen en de konijnen zitten veilig. Er moet dus nog iets gemaakt worden wat gemakkelijker afneembaar is,maar ook weer niet te zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit trof ik vanmorgen aan in de ren! Een mooie tunnel!

attachment.php?attachmentid=58579&d=1332583781

Jur; Kijk wat kunnen we heerlijk graven in onze ren!

attachment.php?attachmentid=58574&d=1332583624

Luna; Tygo ik vind dit gat maar raar hoor! Durf jij erin?

attachment.php?attachmentid=58577&d=1332583703

Tygo; Ja, hoor ik durf wel! Maar Jur mag eerst!

attachment.php?attachmentid=58576&d=1332583682

Tygo; Jur hoe ver ben je met graven?

attachment.php?attachmentid=58578&d=1332583722

Fenna; waar zijn de heren nu?

attachment.php?attachmentid=58575&d=1332583646

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gat is inmiddels weer dicht gemaakt! Ze hadden al gehoorlijk ver gegraven. Jur, tygo en fenna paste met z'n allen in het gat. Gelukkig zijn ze niet richting het gras gaan graven, want dan kunnen ze wel ontsnappen. Ik moet dus gaas in de grond gaan leggen. Het is lang niet nodig geweest, omdat ze niet veel deden graven, maar vannacht dus wel! Er zit wel een stenenband in de grond, maar volgens mij graven ze daar uiteindelijk wel onderdoor als ze willen.

Nu zijn ze steeds de tunnel aan het zoeken! :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje! Ik ben erg blij met de ruimte die ze nu hebben. De konijnen zijn er zelf ook wel blij mee. Ze houden zich wel bezig!

Ik stond er ook van te kijken dat ze z'n diepe tunnel gegraven hadden. Ze hebben ook echt samengewerkt. Jur was aan het graven en Tygo die schoof het zand verder naar achter. Daar ging hij het verspreiden. Erg leuk te zien, dus even leuke foto's gemaakt voordat in het gat weer ging dichtmaken. Fenna ging ook steeds de tunnel in, dus volgens mij heeft zij ook goed meegeholpen. Luna heb ik alleen maar zien kijken!:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .