Ga naar inhoud

Luna, Tygo, Jur en Fenna naar de dierenarts


Niek

Aanbevolen berichten

  • Reacties 980
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben terug van de dierenarts en heb goed nieuws! Het zag er goed uit. Neusje was helemaal schoon en ook haar oog ziet er goed uit. Ik heb wel nog nieuwe AB meegekregen voor de zekerheid. Aangezien Luna vaker een ontstoken oog heeft gehad en het tot nu toe steeds weer terug krijgt moet ik het wel goed in de gaten houden. De DA wil niet uitsluiten dat het misschien toch chronisch is. In dat laatste geval moet ik alleen AB geven als het te erg wordt. Als het oog alleen vochtig is hoef ik dus geenAB te geven.

Indien ik het niet vertrouw kan ik uiteraard terug komen bij de DA, maar laten we hopen dat het niet nodig is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb geen konijntje meegenomen uit de opvang! Maar dat was wel moeilijk hoor! :mdr:

Toen ik zoveel konijnen bij elkaar zag brak wel even mijn hart. Zoveel konijnen die een plekje zoeken. Een voedster zat met jongen van een week of 4, 5. Nog een voedster die net een nestje geworpen had en nog voedsters in afwachting van een nest. Uiteraard allemaal zwanger binnengekomen.

Er zat een koppel dat meteen mijn hart stal. Een albino dame en een blauw/grijs ex-rammetje. Prachtige konijnen en ontzettend lief samen. Ze waren wel nog erg jong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een heerlijk groepje van 4. Ik zou stom zijn daar iets aan te veranderen. Dus het zou dan sowieso een apart koppel moeten worden als er meer konijnen hier komen. Ik weet niet zeker of ik er wel een extra konijnenverblijf bij wil en ik heb nu een verblijf waar ik erg blij mee ben en wil dat liever niet opsplitsen. Daarbij is Jur al wat ouder aan het worden, hij is ongeveer 7. Tygo is vermoedelijk ook al iets ouder, maar precieze leeftijd onbekend. Ze zijn gelukkig heel gezond, maar op oudere leeftijd kunnen toch klachten ontstaan. Ik wil wel voldoende tijd hebben mijn konijnen goed te verzorgen, dus ook als ze extra zorg nodig hebben. Met vier konijnen gaat dit prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben dus iemand die 2 konijntjes uit de dw heb gehaald

ze waren 4 mnd oud en had ook nog 2 vrouwtjes

achteraf had ik geluk dat het goed ging

gompie heb ik vanaf 2 dat ze 2 dagen oud us

evelien was een pleegkonijn met 3 jongen

evelien en gompie niet terug naar de opvang gebracht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dat een vriendin van me 4 jaar geleden mij adviseerde niet naar een DW te gaan, anders was ik daar waarschijnlijk ook heen gegaan. Het lijkt me wel leuk om in de toekomst eens een konijntje te zien opgroeien. Dat lijkt me ook een leuke ervaring. Dan uiteraard wel een jong konijn van fokker of opvang.

Of idd een drachtig pleegkonijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

meestal zijn er zomers zoveel zwangere konijnen

dat ze erg blij zijn met pleeggezinnen

je kan je eigen aanmelden bij een opvang als je een pleegkonijn wil verzorgen

je hoeft er eigelijk niets aan te doen de moeder doet echt alles zelf bij de jongen

anders eens aan loes vragen als je het graag een keer wil doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milootje komt uit de DW, ik wist toen nog niet beter... had nog nooit van een opvang gehoord. Hij bleek maar 4,5 week oud te zijn toen hij bij mij kwam. Maar het was al een echt konijntje, stoer, ontdekte. Ja, hij is groter geworden en ik leerde veel op het internet, maar verder voelt dat voor mij niet anders dan Maaike, zij kwam hier toen ze een maand of 6 was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milootje komt uit de DW, ik wist toen nog niet beter... had nog nooit van een opvang gehoord. Hij bleek maar 4,5 week oud te zijn toen hij bij mij kwam. Maar het was al een echt konijntje, stoer, ontdekte. Ja, hij is groter geworden en ik leerde veel op het internet, maar verder voelt dat voor mij niet anders dan Maaike, zij kwam hier toen ze een maand of 6 was.

Het is idd zo dat konijnen natuurlijk snel groot zijn. Dus uiteindelijk maakt het ook niet veel verschil. Ik vind het bijv. wel heel leuk om te zien hoe Bonny van Kirsten steeds groeit en volwassener wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

milo was ook erg jomg toen hij bij jou kwam

gelukkig is milo een sterk konijn geworden:mdr:

gelukkig ontdekte we bb waar we een hoop leerden:mdr:

en nog steeds van elkaar leren

Ik ben ook nog steeds niet uitgeleerd over konijnen hoor! Maar weet toch al heel wat meer al een aantal jaren geleden. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

milo was ook erg jomg toen hij bij jou kwam

gelukkig is milo een sterk konijn geworden:mdr:

gelukkig ontdekte we bb waar we een hoop leerden:mdr:

en nog steeds van elkaar leren

Inderdaad, wij hebben veel geluk gehad. Ik schaam me er regelmatig voor... of nou ja, ik voel me onprettig. Milo's mama heeft natuurlijk geen fijn leven (gehad?), maar Milo is bij mij uiteindelijk wel goed terecht gekomen. Beter dan bij kindjes die in hem een knuffel zien, geen klein kooitje, vriendinnetje en ook niet bij de slangen...

Het is idd zo dat konijnen natuurlijk snel groot zijn. Dus uiteindelijk maakt het ook niet veel verschil. Ik vind het bijv. wel heel leuk om te zien hoe Bonny van Kirsten steeds groeit en volwassener wordt.

Bij die grote konijnen zie je het inderdaad erg goed, volgens mij is dat veel leuker dan bij kleine konijnen :P

Als ik foto's terug kijk van Milo, dan was hij eerst inderdaad wel klein... Maar ook zo ineens groot. Dat is zó snel gegaan dat ik 'm bijna niet klein herinner. Alleen de eerste paar dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .