Ga naar inhoud

!!! zooo vreemd! dwangvoeding


Gast

Aanbevolen berichten

Noo Noo is nu een ongeveer een half jaar en mn gesteriliseerde ram een jaar.

Vanmiddag moest ik haar dwangvoeding geven, zij at al een paar uur niets (ook geen lekkers) en keutelde niet.

3 uur later keutelde zij weer (wel wat kleiner en vettig) en zat ze weer aan het hooi. Na nog een uurtje bijkomen hebben we haar uit het hok gehaald om weer te spelen of te kroelen met Gizmo.

Zij was meteen actief (in tegenstelling tot eerder op de dag, stil in een hoekje). Zij hebben een eigen kamer en tijdens de reclame van de film wilden we even kijken hoe het met haar ging.

Zit ze boven op het rammetje!! Ze rijd hem en rent achter hem aan. Dit is nooit eerder gebeurt! en vanmiddag dacht ik nog dat ze dood zou gaan.

Hij rijd nu ook soms op haar, terwijl hij geen ballen etc meer heeft?! vreemd toch..

Ze rennen ook rondjes maar gaan ook gewoon languit liggen of wat eten tussen door.

Is dit normaal?

Ik ben vol verbazing...

Nikkie, NooNoo en Gizmo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, mijn buitenkoppel zit ook continue op elkaar. Niet alleen mensen kunnen de zomer in de bol krijgen :D.

Wat betreft die keuteltjes en het niet eten: dat zou ik nog even goed in de gaten houden. Als de keuteltjes afwijkend blijven lijkt het me toch iets om even mee naar de DA te gaan. Maar in ieder geval al fijn dat ze weer eet en haar energie terug heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dit stelt me in ieder geval gerust.

Ik houd het goed in de gaten en nu ze weer eet krijgt ze voorlopig ook enkel hooi.

Ik dacht alleen dat gecastreerde konijnen (ram in dit geval) dat niet doen?

Ze is echt een druktemakertje helemaal aan het rennen en springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft vannacht in haar eigen hok geslapen en goed gegeten en gekeuteld. Ze heeft niet zo veel gedronken.

Toch maakt ze een goede indruk.

Zoals ik hierboven beschreef rijd ze nu op het rammetje of rent ze er met haar staart omhoog achter aan.

Hij ook steeds meer om haar, hoewel hij gecastreerd is.

Ik weet dat een beetje bijten erbij hoort (op de rug tijdens het rijden) maar waar ligt de grens?

Het zijn langharige konijnen (teddy widder en teddy dwerg) en de plukken haar liggen door het huis. Toch lijkt het nu nog speels en lief en ontspannen ze ook regelmatig. Het zijn echte maatjes maar waar ligt de grens en waar moet ik op letten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat staart-omhoog niet een soort uitnodiging?

Zij weet natuurlijk niet dat haar vriendje geen kindjes meer kan verwekken, maar ze heeft nog wel hormonen (die nu bij haar waarschijnlijk wel opspelen, de lente komt er aan).

Ik weet dat het bij honden wel zo gaat. Als teefjes gedekt willen worden, gaat de staart omhoog en nodigt ze een reu letterlijk uit.

Misschien dat dat bij je voedster ook wel is.

Verbeter me als ik het fout heb, hoor. Ik gok ook maar wat :P

Maar ik zie hier ook dat mijn twee (niet geholpen) voedsters "anders" zijn dan normaal. Veel meer jagen en knorren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Michelle ik denk dat er wel iets van waarheid in zit hoor :) want mijn konijntjes doen hun staart omhoog uit opwinding.

Mijn rammetje deed het als hij er "zin in had" of als hij ging aanvallen (in het begin was hij erg beschermend over het vrouwtje en zn eten/speelgoed) Zij doet het nu ook als ze zin heeft en ze doet het als ik haar roep en ze weet dat ze iets lekkers krijgt.

Ik vind het vooral raar dat hij op haar rijd, hij zou er toch geen gevoel meer bij moeten hebben maargoed..

En waar ligt de grens he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .