Ga naar inhoud

Geirriteerd oogje


Bobbie21

Aanbevolen berichten

Hallo! :)

Sinds gisteren heeft mijn konijntje Tammy last van haar rechteroogje. Ze knijpt hem steeds dicht, krijgt hem verder ook niet helemaal open en het traant een beetje. Ik dacht aan een ontsteking, maar de randjes om haar oog zijn niet rood... Ben vandaag begonnen met schoonmaken met een washandje met afgekoeld gekookt water, hebben jullie misschien een idee of er nog iets anders is wat ik zou kunnen doen, of dat het beter is om ermee naar de DA te gaan?

Liefs,

Bobbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je snelle reactie! :)

Er zat gister wel een beetje opgedroogd pus in haar ooghoek, maar nu zie ik daar niets meer van. Het lijkt wel enigszins gezwollen boven haar oogje... Denk dat ik morgen eens een afspraak zal maken bij de DA! :)

Dan zal het hopelijk niets ergs zijn en inderdaad misschien wat vuil of een stukje stro/hooi dat er niet uit wilde! :)

Veel succes nog in ieder geval! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je reactie Stamper2011! :) Daar dacht ik inderdaad ook al aan, zou het eigenlijk niet zo raar vinden gezien ze de hyperheid zelve is en heel de dag bezig is met haar hooi en stro. Ik kijk het vanavond nog eventjes aan en als het er morgen niet beter uit ziet ga ik toch de DA eens bellen, een beetje zekerheid kan geen kwaad. :)

En dank je ChloëC! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo! :) Ik ben vandaag inderdaad langs de dierenarts geweest met Tammy, want het oogje bleef maar irriteren... De arts heeft een paar onderzoekjes gedaan en is toen tot de conclusie gekomen dat het hoornvlies van het geirriteerde oogje van Tammy op meerdere plaatsen beschadigd is, waarschijnlijk inderdaad door een vuiltje of stro'tje of iets dergelijks. Dus nu zit ze aan de antibiotica en aan de oogzalf.. Over een week weer op controle en dan moet het hoornvlies al wel ver genezen zijn, dus ben benieuwd...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! :)

Zo te horen is het toch maar goed dat je voor de zekerheid naar de dierenarts bent gegaan met Tammy.

Hopelijk slaat de kuur aan en gaat het snel weer wat beter met haar oogje.

Ik hoop het ook! Ze krijgt haar oogje al steeds beter en verder open! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bobbie21, hoe gaat het nu met het oogje van je konijntje? Ik heb ook gehoord dat schoonmaken met afgekoelde thee helpt, maar gezien je al antibiotica hebt en oogzalf lijkt het me nu niet meer nodig om te doen. Mijn konijntje had precies hetzelfde. Was ik ook maar mee naar de DA gegaan. Veel beterschap ermee in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen en hun ogen hihi...

heb hier ook zo'n muts die niet met hooi en/of stro om kan gaan, standaart ook zalf in huis nu, en ik hoef de da maar te bellen en ik kan zalf ophalen haha.

gelukkig is het met die zalf na een dag of 2 weer over... maar vervelend blijft het wel voor de muts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bobbie21, hoe gaat het nu met het oogje van je konijntje? Ik heb ook gehoord dat schoonmaken met afgekoelde thee helpt, maar gezien je al antibiotica hebt en oogzalf lijkt het me nu niet meer nodig om te doen. Mijn konijntje had precies hetzelfde. Was ik ook maar mee naar de DA gegaan. Veel beterschap ermee in ieder geval!

Hoi Cinderella! Het gaat nu helemaal prima met het oogje van mijn konijn! Niets meer aan te zien en mocht na een week gelukkig al stoppen met de zalfjes :) Heeft jouw konijntje destijds ook zalfjes gehad? Ik heb voorheen schoongemaakt met afgekoeld gekookt water, maar met thee had ik nog nooit gehoord. Is dat dan ook een specifieke soort thee die je dan moet hebben? Voor het geval het nog eens gebeurt, hihi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen en hun ogen hihi...

heb hier ook zo'n muts die niet met hooi en/of stro om kan gaan, standaart ook zalf in huis nu, en ik hoef de da maar te bellen en ik kan zalf ophalen haha.

gelukkig is het met die zalf na een dag of 2 weer over... maar vervelend blijft het wel voor de muts

Ohh jeetje, dat is gewoon een reguliere zaak geworden dan :O Konijntjes kunnen soms zo klunzig zijn! Gelukkig kan je een maand met die zalfjes doen, brengt dan wel z'n geld op..! Maar inderdaad wel erg vervelend voor het beestje.. Gaat het al zo sinds je je konijntje in huis hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bobbie21, ja toen ik er mee naar de dierenarts was gegaan kreeg ik ook een zalfje mee. Na een week zou het een stuk beter moeten gaan vertelden ze mij. Ik vond dat het alleen maar slechter werd en was er toch maar weer mee terug naar de dierenarts gegaan. Toen kregen we te horen dat zijn oogje niet meer te redden was en dat het beter voor het diertje zou zijn om het oogje er uit te halen... Dit vond ik wel heel erg zielig maar die mevrouw vertelde dat konijntjes goed kunnen leven met 1 oogje. Hij hupt nu weer vrolijk rond en hij eet en hij drinkt goed en het lijkt erop dat hij er zelf weinig van merkt dat hij maar 1 oogje heeft, dus dat is super fijn! Nee wat voor een thee maakt volgens mij niet veel uit. Wij hadden toen alleen maar smaakjes thee, maar er schijnt een bepaald stofje in te zitten (weet niet meer precies wat) wat er erg goed tegen helpt (hoorde ik van een vriend die ook dierenarts is geweest). Maar mocht het nog eens voorkomen (wat ik natuurlijk niet hoop voor je) ga er wel mee op tijd naar de dierenarts hoor, als je het niet vertrouwd! Groetjes! :bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat een zielig verhaal! :( Dan zit je toch eventjes in paniek.. Weet je wat er precies was gebeurd met het oogje? Ook iets erin gekregen, of een infectie? Maar wel heel fijn om te horen dat het nu weer helemaal goed gaat met je konijntje! Gelukkig kan hij goed leven met 1 oogje! Dankjewel voor de tip van de thee, ik ga die absoluut onthouden. :) Ja, zodra er weer iets mis mocht zijn met het oogje van mijn konijntje, dan zal de DA weer lekker last van me gaan krijgen! Groetjes!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bobbie21, ja dat klopt hoor. Ik schrok me echt kapot, helemaal omdat het mijn eerste konijntje is en ook omdat hij nog zo jong is! Ze waren al bang dat hij misschien niet uit de narcose zou komen, dus dat was ook ff flink stressen maar gelukkig is hij wel wakker geworden! We weten eigenlijk niet wat nu precies de oorzaak was, of het inderdaad misschien een infectie is geweest ofzo of dat hij er iets in heeft gekregen. We kregen te horen is dat het zo ernstig ontstoken was dat het oogje er maar beter helemaal uit gehaald kon worden. Ja en dan wil je toch het beste voor je diertje hè? Succes met je konijntje(s)! Groetjes! :bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .