Spring naar bijdragen
Gast meloen

Film pelsverzorging Teddydwerg

Recommended Posts

Gast meloen

Leuk filmpje en wat lijken Gijsje en BB veel op elkaar zeg, toppie.

We doen eigenlijk het zelfde is mijn conclusie enkel dat een Voskonijn zo op de rug niet echt handig is. Ik vermoed dat Gijsje een dichtere pels heeft dan BB als ik het zo zie op het filmpje. Er gaan vast mensen zeggen dat Gijsje heeeeeel erg lief en rustig is :P

Het knippen op deze manier zonder hulp/bescherming van je andere hand vind ik alleen een beetje spannend, hij zal maar draaien net als jij knip doet, auwie.

We hebben nu idgv 2 filmpjes waar we naar kunnen linken en ieder moet toch zijn manier vinden van de juiste houding etc belangrijkste is niet aaien met een kam/borstel maar in scheidingen kammen/borstelen en je vingers gebruiken als gereedschap.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik houd het konijn ook erg goed in de gaten hoor als ze "los" liggen. als het even kan houd ik er wel een hand op. meestal zie ik al wel aan een kleine beweging dat ze gaan omrollen. En als het even kan laat ik iemand anders het konijn vasthouden als ik knip. Nu was dit niet mogelijk omdat Iris moest filmen. En ik probeer ook zo min mogelijk te knippen.

Hoe zou jij het kontje knippen dan Meloen? (zonder hulp van iemand anders) Want ik wil toch wel graag zien wat ik doe, zeker met knippen en daar moet het konijn toch echt even voor op zijn rug liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Normaal gesproken hou ik het konijn vast als Wupsie knipt, maar moest in dit geval filmen. Wij kennen Gijsje inmiddels wel en Gijsje ís ook echt héél rustig. Dat Gijsje zo rustig is wil niet zeggen dat hij het leuk vindt, dat merk je vaak wel aan hem. Maar het is echt een sukkeltje haha. Hij heeft inderdaad wel een vrij dichte vacht. Vormt ook regelmatig problemen helaas.

Denk verder dat je conclusie helemaal juist is. :yes:

bewerkt door Dollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
haha dat zal wel niet:p maar laat je niet leiden door Babbel. Ze moet gekamd worden, of ze nou wil of niet. het is niet leuk, maar als je het in 1 keer goed doet hoeft het niet te vaak te gebeuren en is ze er dus weer even vanaf. In het begin zal ze boos worden en weglopen. Op een gegeven moment krijgt ze door dat ze weinig keus heeft en zal ze makkelijker worden. Begin met korte momenten en beloon haar ook. (een lekkere kriebel of iets wat ze erg lekker vind) en probeer het ook niet te voorzichtig te doen. Een beetje met een kam aaien heeft geen zin. haal de kam er goed doorheen. Eventueel kun je het ook met hulp van iemand doen. Dan houd de ander haar vast zodat ze niet weg kan lopen. Als je met knippen klitten voorkomt, zou je het kammen kunnen beperken tot de ruiperiodes als het echt niet went voor Babbel. Maar dan moet je wel steeds opnieuw beginnen.

Veel konijnen vinden het wel lekker als je ze met een zacht borsteltje borstelt.

zo een:

*knip*

Misschien kun je hier mee beginnen en later na het kammen met dit borsteltje afsluiten. In de opvang hebben we een konijn gehad die zo'n borstel naar je toe gooide als die op tafel lag. Dat werd dus wel gewaardeerd haha

Ik zal het tegen haar zeggen :) dat ze moet ;)

Ik zal morgen eerst even een andere kam kopen, ik zie dat jullie andere hebben dan die ik heb. Die ik heb vind ik zelf op zich wel fijn kammen, maar als je daarmee harder duwt ben ik bang dat het krast of in de huid prikt, daarom deed ik het zo zachtjes.

Hier lijken ze wel op, die linkse doet volgens mij pijn als je het hard doet. En die andere "pakt" voor mijn gevoel totaal niet in de haren.

3346_08E03E2007E20006.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

overigens zit Gijsje zowel op mijn arm als op mijn schoot lichtje geklemd tussen mijn arm/benen. (niet te hard natuurlijk, maar wel zo dat hij het gevoel heeft geen kant op te kunnen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

de slickerborstel kan op zich wel (die met die haakjes) maar doet voor mijn gevoel vrijwel niets behalve nog meer haren lostrekken die er moeilijk mee uit komen. deze gebruik ik dus eigenlijk bijna nooit. ik heb wel zo een, want heb zo'n borstel geprobeerd bij mijn vorige konijn Gijs (korte vacht) Ik had niet het idee dat de pinnetjes hem zeer deden.

De kam zou er op zich wel door moeten komen denk ik. alleen heb je denk ik wel weinig grip met die kan omdat je weinig plek hebt om hem vast te houden.

De grote kam die ik gebruik is eigenlijk voor honden. Deze heeft mooie lange pinnen waardoor je ook echt tot op de huid kunt komen. ook zit er een mooi groot handvat aan.

0661006-500x500.jpg

Het kleine ruikammetje is wel echt voor konijnen.

1036002.jpg

Deze is alleen wel erg fijn waardoor je er erg gemakkelijk te enthousiast mee kamt en je kale plekken krijgt. daarnaast schiet het op het lijfje ook niet echt op:p Rond het staartje en bij het gezichtje is dit wel een handig kammetje omdattie mooi klein is. Ze bestaan ook zo klein met grovere tanden, ik heb ze alleen nog niet in een winkel kunnen vinden helaas. Deze heb ik in de opvang een aantal keren gebruikt en hierbij heb je minder snel dat je er veel haren mee uit trekt.

e1bb468e4f.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van mij heeft inderdaad ook een handvat, maar deze twee vond ik op google en stonden mooi bij elkaar op de foto ;)

Maar ik zal die ruikam eens opzoeken in de winkel. Misschien dat dat net ff beter werkt. Dank voor je tips in ieder geval! :)

(alleen niet namens Babbel denk ik :P hihi)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de duidelijke filmpjes. Ik ben eergister en gisteren meteen aan de slag gegaan op deze manier. Eindelijk eens het staartje, de achterpoten en de borst goed kunnen doen.

Op de rug leggen vind ik eng, maar het draaien van het lichaam lukte wel goed. Aslan was ook niet erg druk. Al vond ze het op tafel wel eng. Haar onderzijde heb ik daarom ook vanaf mn schoot gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen
Hoe zou jij het kontje knippen dan Meloen? (zonder hulp van iemand anders) Want ik wil toch wel graag zien wat ik doe, zeker met knippen en daar moet het konijn toch echt even voor op zijn rug liggen.

Ik knip dus nooit :P heb dan ook nooit een verwaarloosde Teddy of Angora in mijn handen gehad. Ik denk op zijn rug op de tafel en nijn (voorhand) geklemt onder mijn oksel, mijn bovenlichaam op de nijn dat heb ik 2 handen vrij.

Moest net ook even sporten omdat er klitjes bij de testikels zaten bij een puberende Vos, ik heb het gedaan zoals hier boven omschreven, 2 handen vrij, wel pijn in mijn rug ;-)

Ik gebruik nooit een ruikam omdat de tanden te dicht bij elkaar zitten. Achterliggende gedachte is wel een tentoonstelling, de waarde van de pels is oa de dichtheid en de hoeveelheid onderharen, je kamt er dus ook haren mee uit die vast zitten . Niet rijpe haren verwijderen is volgens mij ook pijnlijk.

Ik gebruik altijd de slicker borstel (verschil moet er zijn) niet om klitten te verwijderen maar om de pels los te maken, klitjes worden dan ook zichtbaar. Daarnaast dus een simpele kam waarvan de tanden niet te dicht bij elkaar staan.

Emytje, wat goed dat je iets aan onze filmpjes hebt gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik knip dus nooit :P heb dan ook nooit een verwaarloosde Teddy of Angora in mijn handen gehad. Ik denk op zijn rug op de tafel en nijn (voorhand) geklemt onder mijn oksel, mijn bovenlichaam op de nijn dat heb ik 2 handen vrij.

Moest net ook even sporten omdat er klitjes bij de testikels zaten bij een puberende Vos, ik heb het gedaan zoals hier boven omschreven, 2 handen vrij, wel pijn in mijn rug ;-)

Ik gebruik nooit een ruikam omdat de tanden te dicht bij elkaar zitten. Achterliggende gedachte is wel een tentoonstelling, de waarde van de pels is oa de dichtheid en de hoeveelheid onderharen, je kamt er dus ook haren mee uit die vast zitten . Niet rijpe haren verwijderen is volgens mij ook pijnlijk.

Ik gebruik altijd de slicker borstel (verschil moet er zijn) niet om klitten te verwijderen maar om de pels los te maken, klitjes worden dan ook zichtbaar. Daarnaast dus een simpele kam waarvan de tanden niet te dicht bij elkaar staan.

Emytje, wat goed dat je iets aan onze filmpjes hebt gehad.

om die reden gebruik ik dus een ruikam voor honden en zo min mogelijk die kleine voor konijnen. alleen als ik er met de grote kam neit bij kan gebruik ik dat kammetje met beleid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .