Spring naar bijdragen
jrjsieben

tandsteen bij oude hond weghalen

Recommended Posts

Tandsteen kan ook gewoon bepaald zijn, niet perse aan het voer liggen. Onze 2 honden eten al 13 jaar dezelfde brokken, de ene heeft geen tandsteen, de andere wel. Beiden een perfect passend schaargebit. Hopelijk komt er wat uit de onderzoeken en heb je duidelijkheid wat het is. We voeren eukanuba lamb en rice, maar dat is een harde brok. Wat ik wel weet is dat oudere honden vaak puppyvoer erg lekker vinden, daar mogen ze dan niet teveel van maar is ook nog een optie mocht ze niet voldoende eten.

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze eet nu Jarco naturel care vleesmenu met rund en R.M.D erdoor voor haar ondergewicht

En een kuipje cesar per dag

Dus 350 gram natvoer bijelkaar

Soms meer ze mag van mij wat ze wil

Brokken heb ik opgegeven dat gaat ze niet eten

Nou ze mag van mij op haar oude dag eten wat ze lekker vindt

Ze heeft het nog naar der zin trekt nog een sprintje door de tuin

Heeft zelf niet in de gaten dat ze mager is geloof ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mmm.. ok.. Beetje vaag hoe ze dat omschrijven.. Geschikt voor honden met darmproblemen en dan zit er kool en bonen in..

Maar goed, ben allang al blij dat je hond eindelijk weer eet ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja vondt het ook niet erg duidelijk

Maar omdat het voor ondergewicht is denk ik ik meng het erdoor

En ze eet het smakelijk op

Mmm.. ok.. Beetje vaag hoe ze dat omschrijven.. Geschikt voor honden met darmproblemen en dan zit er kool en bonen in..

Maar goed, ben allang al blij dat je hond eindelijk weer eet ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bonen bevat zetmeel en zetmeel wordt omgezet in suiker. Suiker wordt omgezet in vet.

Normaal gesproken is een hond een vlees eter. Vlees is meestal vrij vet. De lever van de hond voert het vet af. Rijst (graan) zorgt ervoor dat het vet niet of minder afgevoerd wordt, waardoor je hond dus aan komt.

Dat is even heel kort de uitleg ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk daar heb ik wat aan :mdr:

Ik hoop dat het werkt

Ik ga morgen nog even bellen met Jarco of ik dit gewoon mag blijven geven of dat het maar even mag

Bonen bevat zetmeel en zetmeel wordt omgezet in suiker. Suiker wordt omgezet in vet.

Normaal gesproken is een hond een vlees eter. Vlees is meestal vrij vet. De lever van de hond voert het vet af. Rijst (graan) zorgt ervoor dat het vet niet of minder afgevoerd wordt, waardoor je hond dus aan komt.

Dat is even heel kort de uitleg ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een verhoging van de voerbakken is altijd goed, maar zeker bij een oudere hond. Hier hebben beide honden het.

Heb je dat bed van koudschuim gemaakt?

Jullie verwennen haar heerlijk op haar oude dag ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een verhoging van de voerbakken is altijd goed, maar zeker bij een oudere hond. Hier hebben beide honden het.

Orphan heeft dat ook, maar hij is het er niet mee eens. Hij neemt een hap brokken, laat deze op de grond vallen en eet ze dan op;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het bed is gewoon 3 eenpersoons dekbedden op elkaar :yes:

Nu met het warmere weer 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Orphan heeft dat ook, maar hij is het er niet mee eens. Hij neemt een hap brokken, laat deze op de grond vallen en eet ze dan op;)

Dat heb ik nog nooit gehoord! Staat de bak misschien wat te hoog voor hem? Of zoekt hij de lekerste stukjes er als eerste uit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat heb ik nog nooit gehoord! Staat de bak misschien wat te hoog voor hem? Of zoekt hij de lekerste stukjes er als eerste uit?

Nee, de bak staat niet te hoog. Dit heeft hij altijd al gedaan. Hij krijgt brokken van gelijke grote en als het goed is 1 smaak. (is gewoon gemengd, maar heb het niet zelf geprobeerd) Het licht ook aan zijn bui. Soms doet hij het alleen met de eerste happen, soms met allemaal, soms helemaal niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lady heeft dat ook gedaan toen had ze nog geen verhoging

Ze nam brokken en ging uit de keuken en naar hat voorhalletje om ze op te eten

Nee, de bak staat niet te hoog. Dit heeft hij altijd al gedaan. Hij krijgt brokken van gelijke grote en als het goed is 1 smaak. (is gewoon gemengd, maar heb het niet zelf geprobeerd) Het licht ook aan zijn bui. Soms doet hij het alleen met de eerste happen, soms met allemaal, soms helemaal niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lady heeft dat ook gedaan toen had ze nog geen verhoging

Ze nam brokken en ging uit de keuken en naar hat voorhalletje om ze op te eten

Dat is een kwestie van naar haar plek slepen, dat doen idd veel honden ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

:yipi::yipi: Hoera Hoera 3 ons aangekomen

Geweldig durfde haar niet meer te wegen

Maar net gedaan laaste da bezoek woog ze 10.4 en vannochtend 10.7

:party::party:

Toch maar door gaan met de RMD

Ik had haar gisteren wat meer door de jarcovlees gedaan maar savonds was het weer een geborrel in der buik of darmen

Wat denken jullie door gaan of stoppen met de RMD van Jarco

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De foto is wat wazig. Kun je het omschrijven? Is haar huid verder nergens rood of roze? Ook niet in de liezen en oren?

Hoe is haar ontlasting en eetlust? Is ze levendig?

bewerkt door Nicky_the

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga nog even kijken naar oren en liezen

Huid verder normaal eet nog goed en is voor haar doen levendig

Er zit op die plek in haar tuigje een metalen driehoekje zeg maar

Ik heb er nu leukolpast over gedaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Honden kunnen ook allergisch reageren op pleisters en leukoplast. Maar is dat tuigje nieuw? Als ze dat tuigje altijd om heeft, zou je denken dat ze het eerder had moeten hebben, tenzij ze een tekort heeft van bepaalde vitamines.. Misschien kun je proberen om een theelepeltje zonnebloemolie door haar eten te doen (mits haar liezen en de binnenkant van haar oren niet rood of roze zijn).

Heeft ze schilvers?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oren zijn oke de liezen zien er normaal uit

Het tuigje heb ik vanaf december vorig jaar ze heft het een paar keer per dag om

Wat doet de zonnebloemolie

Ze heeft geen schilfers

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .