Spring naar bijdragen
jrjsieben

tandsteen bij oude hond weghalen

Recommended Posts

Ik ga nu toch ander natvoer proberen :yes:

Ik heb nooit geweten dat bonzo zo slecht was :$:$

Ik heb gehoordt als er compleet voer opstaat is het goed :P

Ik heb nu ecostyle kip

Kijken wat mevrouw hier van vind :mdr::mdr:

Om even in te gaan op de 'complete' voeding.. De term 'volledige voeding' is wettelijk bepaald, dan moet het gewoon echt voldoende zijn en zou je niks bij hoeven geven. Het woord 'compleet' heeft echter geen enkele waarde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb alleen het begin gelezen en dat je evt ander natvoer wilt proberen. Ik het nog een paar blikken Herman's Biovlees schaap staan (en kip, maar die lusten ze wel). Dit is geschikt voor honden en katten, maar mijn ene kat lust het niet en het is echt te veel voor 1 kat als lekker hapje. Dit kun je wel van mij overnemen als je dat wilt :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet waar ecostyle naar ruikt.. Omdat het minder vlees als Renske had, heb ik het nooit geprobeerd...

Over dat knagen.. Je kunt lamchew, gewei en kluiven proberen. Als je voor de kluiven gaat, dan schijnen de Farmfood kluiven het beste te zijn. Als je de lamchew geeft, moet je erbij blijven. Mijn herder krijgt sommige stukken namelijk niet weg (blijft dan aan zijn gehemelte hangen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan ga ik de Farmfood kluiven proberen

Ik durf niet veel te geven ben altijd bang dat ze stik

met van die geperste kluiven van huid zeg maar

Die hebben altijd van die rare stukjes binnen in zeg maar

bewerkt door jrjsieben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou gebelt met Ecostyle

Er zit echt een lucht aan die niet mooi meer is

Ze hadden meer klachten over een zure lucht :beurk::beurk:

Iets in het productie proces :$:$

Mag het om gaan ruilen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och jee.. daar ben je mooi lekker mee.. En straks moet je hond de nieuwe versie niet meer...

Bij het kluiven moet je eigenlijk altijd bij blijven, voor het geval dat. Maar het is wel belangrijk dat ze kluiven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier kluiven ze altijd na hun avond maaltijd. Daarvoor kijken ze er ook bijna niet naar om..

Ik zie dat die rechterkluif een gaatje bovenin heeft. Als hij er echt niet naar om kijkt, kun je daar nog altijd iets in stoppen wat hij wel lekker vind. Mss dan toch een beetje fijngeplette Bonzo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En het spannend maken wil ook nog wel eens helpen. Dus eerst de kluif als een kind in je armen nemen en heel geheimzinnig doen. laten ruiken en wegtrekken etc. Dan ineens weggooien en hem het op laten halen. Dan nog een paar keer weggooien en op laten halen. Dan als een soort overwinning geven..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja inderdaad dat doe ik nu ook met een hondekoekje

En dan eet ze het wel op :mdr:

Ik ben heel blij met jouw :he::mdr:

Je weet zoveel over voeding ed

Ik heb er echt wat aan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu ook een pakje Bozita gekocht

Ik heb nieuwe ecostyle gekregen en een andere smaak genomen maar ik vindt het nog stinken

Kan je Bozita ? @Nicky_the

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bozita ken ik van zooplus, maar heb ik nooit zelf geprobeerd. Ik weet ook niet hoeveel vlees erin zit, maar de ingredienten op zich lijken wel goed.

Als je hond er veel van gaat drinken, zit er wel te veel zout in. Ik zie namelijk dat ze er zout aan toe voegen.

Hoe gaat het met het bot?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

kip & rijst: kip, rijst (tenminste 4%), varkensvlees, natriumchloride, calciumcarbonaat, gist (ß-1,3/1,6-glucan).

Er zit wel rijst in (graan) en als er niet bij vermeld word dat het volkoren rijst is, dan is het gewone witte rijst. Graan is niet echt een voeding voor de hond, maar zoals je ziet zit er maar 4% rijst in. Kip word als eerst vermeld, dus zou er heel veel kip in moeten zitten.

De varkensvlees maak ik me wel zorgen over.. Varkensvlees is zeer ongezond voor een hond.. een hond kan er zelfs ziek van worden..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even wat opsommingen van nat voer buiten Renske om:

- Almo nature tonijn: 75% tonijn, geen ander vis/vlees producten

- Hermanns Bio: heeft 50-60% vlees. Sommigen hebben rijst. Meesten hebben slechts 1 diersoort.

- Cenpura: 73%-77% vlees. Geen rijst. Er zijn versies met 1 diersoort. Er is zout toegevoegd.

- Terra Canis: zit wel veel vlees in, maar staat niet beschreven hoeveel. Vermijd de pasta soorten.

Alles geen rare toevoegingen.

bewerkt door Nicky_the

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .