Spring naar bijdragen
jrjsieben

tandsteen bij oude hond weghalen

Recommended Posts

Ja ik had ook zo gelijk van nou dat risico ga ik niet nemen

Maar ze zij als er dikke stukken opzitten dan breek dat er zo van af

Maar het is meer een aanslag op der tanden

Ik probeer een foto te maken :$

Een tang? Onze trimster schraapte het altijd weg met een haakje. Ik heb nog nooit van een tang gehoord. Maar alles beter als narcose, lijkt mij..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha!! Heel herkenbaar.. In het begin gooide ik die doosjes Renske (het karton) in de krantenmand in de woonkamer zodat ze in het oud papier terecht zouden komen.

's morgens werden we wakker en de hele woonkamer lag bezaait met kranten snippers.. 3x raden wie zijn mand onder de renske snippers lag ;)

Met tandsteen zie je normaal gesproken dat er een donker laagje tegen het tandvlees aan zit.

De aanslag die jouw hond heeft, is eerder tandplak denk ik.

Ik zou die narcose echt willen vermijden met alle dieren, maar zeker met zo'n oude hond.. Maar als hij niet wil kluiven, knagen en zelfs geen brokken wil.. Dan heeft hij er mss wel last van en dan zal het op de een of andere manier toch weg moeten.

Ik zou toch proberen om je hond hoe dan ook aan het kluiven te krijgen. Misschien kun je Renske in de mergpijp smeren? Of misschien wil hij wel zo'n bruine runderhuid kluif?

Is dit die tang:

tandplak%20en%20tandsteen%20bij%20ene%20hond.jpg

Ik zie dat die voor tandplak gebruikt wordt.

Als je straks eindelijk die tandplak weg hebt, is het belangrijk dat je hond echt goed gaat kluiven om herhaling te voorkomen. Mocht je hond echt niet willen kluiven, dan kan je altijd nog zijn tanden poetsen met honden tandpasta. Maar ik zou echt als aller laatste tanden poetsen bij de hond..

En narcose dus echt als aller aller laatste..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

attachment.php?attachmentid=57729&d=1330264503

attachment.php?attachmentid=57728&d=1330264503

Is erg moeilijk een duidelijke foto te maken

Het is denk ik ook meer tandplak als ik de foto van WP bekijk

Nee het is echt een tang met een brede bek zeg maar

bewerkt door jrjsieben
Foto vergeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dat donkere is echt tandsteen. Dat schraapte onze trimster altijd weg met een simpel haakje of wat dan ook dat ze voor handen hadden.

Het haakje was in mijn beleving nog krommer als deze:

tandartshaak.gif

maar ik kon geen andere foto vinden..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat je hondje er heel goed uitziet. Het is echt een leukerd :love:

Ik ben van mening dat vers voer beter is dan brokken. Maar zo heeft iedereen zijn eigen mening.

Wat de tandplak betreft zijn mijn hondjes er echt heel veel op vooruit gegaan met rauw voer.

Als je KVV wilt gaan voeren zijn er heel veel merken die je kunt geven. Je heb bijv smuldier, energique, farmfood, darf, rodi, duck, barf haaks en nog veel meer.

Als je rauwe botten erbij wilt geven kun je het best beginnen met kipbotten (bijv kippennekken), deze zijn heel zacht. En dan moet je de botten dus wel rauw geven en niet gekookt of gebraden ivm splinteren.

Ik zelf geef mijn hondjes farmfood fresh (waar ze echt stapel op zijn)en af en toe een barf maaltijd (barf=zelf samenstellen).

Als je wil overstappen op KVV zou ik dit wel heel langzaam doen en je hondje niet in 1 keer overzetten. Als je het te snel doet heb je kans dat hij gaat kotsen (dit weet ik uit eigen ervaring :he:)

Maargoed dit dus allemaal als je WIL overstappen, want ik begrijp heel goed dat als je hondje al 15 jaar op brokken staat en het hier goed op doet, dat je die behoefte helemaal niet heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een keer mergpijp geprobeert

Echt niet dat ze er wat meedoet

Ben dinsdag naar de da geweest even gewogen ze is wat aangekomen

Ze heeft nu een beetje last van haar darmen

Toch de verandering van voer misschien

Naar de trimster moet ik nog

Vindt het een beetje eng idee met zo een tang :$:$

Ik bestel renske online en betaal dan 1,40 per stuk

Bestel samen met iemand dus we delen de bezorgkosten

Ik had van de week een pakje natures harvest is hetzelfde als Renske zegt de dierenwinkel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat me wel opvalt dat ze minder ontlasting heeft nu ze van de seniorenvoedsel af is

Zou dat gewoon allemaal vulstoffen zijn geweest :P

Dan heb ik ze onbewust tekort gedaan :$:$:$:$:$

Oooooooooo dan heb ik ze op een soort van streng dieet gezet

Denk je goed te doen :bad:

Maar het bewegen ging stukken beter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In natures harvest zit minder vlees en meer rijst.

Het kan zijn dat je hond reageert op de kip. Dan kun je het beste de andere versies nemen.

Dat je hond nu aan komt kan heel goed. Senioren voer is minder energie rijk. Hou het gewicht in de gaten en pas zo nodig de hoeveelheid voeding aan.

Alles wat een hond niet kan verteren, komt er als ontlasting uit. Granen (ook rijst) kan een hond niet verteren en wordt dus gewoon uit gepoept.

Haha die foto.. Ze kijkt alsof ze betrapt is op iets dat ze niet mag.. haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat me wel opvalt dat ze minder ontlasting heeft nu ze van de seniorenvoedsel af is

Zou dat gewoon allemaal vulstoffen zijn geweest :P

Dan heb ik ze onbewust tekort gedaan :$:$:$:$:$

Oooooooooo dan heb ik ze op een soort van streng dieet gezet

Denk je goed te doen :bad:

Maar het bewegen ging stukken beter

Ik heb niet de hele discussie gevolgd, maar je schreef eerder toch dat er glucosamine in de senioren voeding zat? Je kunt haar ook gewoon losse glucosamine geven (kun je volgens mij gewoon bij de drogist kopen), blijkbaar hielp het voor haar gewrichten wel goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is de kip zwaarder te verteren dan ?

In natures harvest zit minder vlees en meer rijst.

Het kan zijn dat je hond reageert op de kip. Dan kun je het beste de andere versies nemen.

Dat je hond nu aan komt kan heel goed. Senioren voer is minder energie rijk. Hou het gewicht in de gaten en pas zo nodig de hoeveelheid voeding aan.

Alles wat een hond niet kan verteren, komt er als ontlasting uit. Granen (ook rijst) kan een hond niet verteren en wordt dus gewoon uit gepoept.

Haha die foto.. Ze kijkt alsof ze betrapt is op iets dat ze niet mag.. haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als het goed is zit in Renske Glucosamine en chondrotine

Mocht het bewegen moeizamer worden kan ik dat er nog los bij geven

Bedankt voor de tip

Klopt, dat zit in Renske juist voor de spieren en gewrichten.

Honden die op voeding reageren, reageren vaak op rund en kip. Vandaar dat ik aangaf dat ze misschien op kip reageert ;) Je zou lam kunnen proberen. Lam is licht verteerbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Update

We zijn vanmorgen om 9 uur bij de dierenarts geweest en lady is onder narcose haar gebit gereinigd

Ze is nog wat slaperig maar heeft het gelukkig achter de rug

Hopelijk gaat ze nu weer goed brokken eten en kauwen

De renske houden we erin ze vindt het lekker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi, kijk aan.

Mag je hond al zo snel na de narcose eten? Die van mij mocht pas de volgende dag en die werd 's morgens geopereerd. De volgende dag wilde ze wel eten, maar het kwam er net zo hard weer uit.. Arme hond..

Mijn advies is dus om met kleine beetjes voer te beginnen ;)

Beterschap.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .