Spring naar bijdragen
jesseoudhoff

furbie de teddy widder

Recommended Posts

heey allemaal,:bounce:

ik heb een teddy widder dwerg furby 3 jaar oud en had even een vraag,

teddy widders hebben een lange vacht maar hoe vaak moet ik hem nou kammen of knippen bij de konijnen opvang werd mij sterk afgerade om hem te kammen maar dat leek me sterk want die klitten moeten er tog uit maar daarinplaats van moest ik hem 1 keer per 2 maanden kort knippen maar wat is jullie advies??

groetjess jesse

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat vreemd dat ze kammen afraden

natuurlijk moet je ze kammen anders word het een klittenbol

ik kam ze elke week en ik heb er een met een moeilijke vacht

die controleer ik om de dag

vind het echt een raar advies van de opvang

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja een keer in de week zeker

Wat een rare opvang

De teddys komen juist daar terecht omdat de mensen het toch veekl werk vinden

En je konijn moet het maar leuk vinden

Begin langzaam met een band op te bouwen dan zal het wel goed komen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heey tnx jaa ik vond het ook zo raar dus ik dacht toch maar ff navragen,, was wel een raar persoon ja... het is echt een schatjee laat zich zo makkelijk pakken.. maar gelukkig gaat het dooien.. toen ik hem voort eerst zag was hij vol met klitten maar nu een prachtig beesie.. 1 keer per week dus en gewoon ff checken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je je konijn binnen of buiten wonen? Als je konijn binnen woont vind ik het persoonlijk niet zo'n heel raar advies om je konijn lekker kort te knippen. Ik knip mijn konijn ook kort en kammen hoef ik vrijwel nooit. Maar het is geheel aan jezelf wat je wil. ALs je de vacht langer wil laten kan dat natuurlijk ook, maar dan moet je wel vaker kammen om klitten te voorkomen. Zo zie ik dat advies van de opvang ;) in mijn ogen niet zo raar dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik begrijp dat ze buiten wonen de ts zegt gelukkig gaat het dooien

in de zomer hou ik mijn teddys ook kort maar vind 2 mnd erg lang

want dan is de vacht al weer behoorlijk lang tenminste bij die van mij wel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik weet eigenlijk niet hoe vaak ik haar knip :) op een gegeven moment vind ik het te lang en ga ik weer knippen.

Als ze buiten wonen zou ik ze inderdaad ook niet kort knippen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier leven al mijn teddy's buiten en houd ze zomer EN winter kort en 2 daarvan moet ik zeker 1x per week goed kammen de andere check ik wel maar hebben meest aan de knipbeurt genoeg en af en toe klein klitje.

volgens mij is het erg afhankelijk van de vacht van je dier en vooral de ondervach en ook het gewicht.....(als ze iets te zwaar zijn kunnen ze hun eigen buik en kont niet goed bijhouden).

NIET kammen is gewoon GEEN optie ELK langharig beest zal gekamt moeten worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een teddy moet zeker gekamd worden, ook al houd je hem/haar kort. Door de lange haren en de structuur van de vacht laten de oude haren niet makkelijk los. Door het kammen help je de oude haren ermee uit komen. Juist de oude haren knopen verschrikkelijk. Ook zul je zien dat je konijn prachtig gaat glanzen als het oude haar weg is. Het nieuwe haar glanst mooi, terwijl oud haar heel dof is.

Het advies van de opvang kan zo zijn geweest omdat ze geen moeilijke vacht heeft en nauwelijks klitten dat het met knippen alleen al goed gaat. Maar zoals ik hierboven al uitgelegd heb is kammen toch wel verstandig.

ik weet niet waar je woont, maar eventueel kan ik je er ook bij helpen. Dan moet je maar ff een pb-tje sturen. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou zo bij je langs willen komen wupsie, maar ik woon in Zuid-Holland.....

Ik heb afgelopen zondag een poging gedaan om ze wat te knippen. Het is wel aardig gelukt denk ik. Ik heb vooral de zijkanten, die erg snel klitten, geknipt. Op de rug heb ik niks geknipt. Dat klit eigenlijk nooit. Nu is dat haar ook niet echt lang omdat Ted in de rui is en volgens mij zijn dat nieuwe haren. Maar knip jij wel alles? Heb je tips?????

O trouwens, rond z'n oogjes is het weer wat korter en op z'n kopje... Hij was zo blij hiermee volgens mij. Hij ziet er nu echt schattig uit:love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zou zo bij je langs willen komen wupsie, maar ik woon in Zuid-Holland.....

Ik heb afgelopen zondag een poging gedaan om ze wat te knippen. Het is wel aardig gelukt denk ik. Ik heb vooral de zijkanten, die erg snel klitten, geknipt. Op de rug heb ik niks geknipt. Dat klit eigenlijk nooit. Nu is dat haar ook niet echt lang omdat Ted in de rui is en volgens mij zijn dat nieuwe haren. Maar knip jij wel alles? Heb je tips?????

O trouwens, rond z'n oogjes is het weer wat korter en op z'n kopje... Hij was zo blij hiermee volgens mij. Hij ziet er nu echt schattig uit:love:[/quote

Afhankelijk waar je in zuid holland woont is er wel wat te regelen. Mijn familie woont bij de grens brabant zuidholland zeeland. Misschien dat we dan iets kunnen regelen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

zo kan nu even beter reageren, was vanmiddag op mn werk en moest typen op mn telefoon.

Ik knip zoals het baasje van het konijn het wil. ik heb laatst een konijn geknipt, Woezel, die had een hele lange vacht, dit knoopte ook erg. Door prive redenen had het baasje niet zo heel veel tijd gehad voor Woezel en hij zat erg in de knoop. Ik de vacht toen iets ingekort en model konijn ingeknipt. Van 1 grote bol haar is hij weer konijn geworden met een lange vacht.

Maar het kan hoor dat bij jouw konijn de vacht op de rug niet zo lang wordt. dat zijn volgens de fokkers de "mislukte"teddys, omdat de vacht niet overal lang is wat volgens hen wel hoort. alleen maar makkelijk haha. ik zou de zijkanten dan zo knippen dat het mooi aansluit op de vacht van de rug.

Rond het gezichtje raad ik altijd aan het kort te houden. zo kunnen ze alles weer goed zien en ik vind het persoonlijk ook mooier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
zo kan nu even beter reageren, was vanmiddag op mn werk en moest typen op mn telefoon.

Ik knip zoals het baasje van het konijn het wil. ik heb laatst een konijn geknipt, Woezel, die had een hele lange vacht, dit knoopte ook erg. Door prive redenen had het baasje niet zo heel veel tijd gehad voor Woezel en hij zat erg in de knoop. Ik de vacht toen iets ingekort en model konijn ingeknipt. Van 1 grote bol haar is hij weer konijn geworden met een lange vacht.

Maar het kan hoor dat bij jouw konijn de vacht op de rug niet zo lang wordt. dat zijn volgens de fokkers de "mislukte"teddys, omdat de vacht niet overal lang is wat volgens hen wel hoort. alleen maar makkelijk haha. ik zou de zijkanten dan zo knippen dat het mooi aansluit op de vacht van de rug.

Rond het gezichtje raad ik altijd aan het kort te houden. zo kunnen ze alles weer goed zien en ik vind het persoonlijk ook mooier.

Dit topic is al oud hoor, maar ik heb nog een tip die ik zelf gebruik, je kan bij de verschillende winkels (kruidvat enz) gewoon een mannen tondeuse kopen en je konijn scheren,, dit werkt super goed en is nog sneller ook...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat gaat idd sneller, maar je krijgt er alleen een prutvacht voor terug die nog veel harder knoopt ;)

Daarnaast haal je er dan ook niet het oude haar uit waardoor je alsnog sneller knopen krijgt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
dat gaat idd sneller, maar je krijgt er alleen een prutvacht voor terug die nog veel harder knoopt ;)

Daarnaast haal je er dan ook niet het oude haar uit waardoor je alsnog sneller knopen krijgt.

ik gooi er altijd een borstel overheen en hij is weer lekker kort "niet mijn idee" maar de dierenarts raadde mij het aan , zij had ook een teddy widder haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .