Ga naar inhoud

teddy widder verzorging

Aanbevolen berichten

heey allemaal,,

aankomende zondag mag ik dan eindelijk mijn nieuwe 2 teddy widders op gaan halen.

nu weet ik al 1/2 keer per week kammen en 1 keer per maand ffies bij knippen en ze moeten op de stenen staan..

maar nu had ik graag nog wat verzorgings tips gehad bijvoorbeeld hoe blijft zijn vacht echt mooi en hoe hou je hem rustig tijdens het kammen ook gewoon wat random tips..

misschien kunnen jullie ook wat fotos meesturen van jullie teddy's mischien wel leuk

ik hoor het....

jesse

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb er hier (sinds kort) ook twee rondlopen. Fred, het mannetje, had ik al wat langer en Pebbles is er sinds dit weekend bij. Ik borstel ze elke dag. Fred heeft snel klitjes in zijn vacht en ik denk dat het voor hem fijner is om het gelijk eruit te halen dan om het na een week of halve week pas eruit te halen. Bovendien kan ik dan ook gelijk even kijken of hij van onder ook helemaal schoon (in een lange vacht blijft er nog wel eens geregeld wat plakken...).

Ik weet niet hoe de vacht van Pebbles is. In de opvang hadden ze volgens mij geen tijd om haar echt goed te borstelen. Zaterdag heb ik haar voor de eerste keer geborsteld en geknipt en zondag zag ze er al veel mooier uit (minder roos en een zachtere vacht).

Ook knip ik ze geregeld (ik denk dat het eens in de maand is, maar je merkt meestal al snel dat de vacht wat te lang is geworden). Ik knip dan vooral rond de ogen (zodat ze 1. beter kunnen zien en 2. de vacht niet in de oogjes terecht komt met het eten --> voorkomt een ontsteking/irritatie van de oogjes) en aan de onderkant (zodat de keutels en de plasjes niet/minder in de vacht terecht komen en het voor hen wat makkelijker schoon te houden is). Van de zomer wil ik ze helemaal knippen (zodat ze het niet zo warm hebben).

Ik borstel ze altijd op een douchematje op de tafel. Het douchematje gebruik ik zodat ze niet uitglijden op de tafel (en dus veel prettiger zitten) en zodat er geen krassen op de tafel komen. Meestal zijn ze hier wel rustig, af en toe draaien ze een keer om (en draai ik het matje op mijn beurt, zodat ik er weer makkelijker bij kan ;-) ). Na het borstelen beloon ik ze altijd. Fred blijft altijd even op schoot zitten om zelf een snoepje te pakken, Pebbles is het nog niet echt gewend.

Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen ;-)

Veel plezier met je nieuwe 2-tal in ieder geval!

aangepast door boclau
Link naar bericht
Delen op andere sites

haai ik heb er twee doortje en nibit doortje is heeel tam van karakter ik leg haar meestal gewoon ff tussen me benen en ze blijft gewoon stil liggen nibit is wat minder tam naar ik heb een speciaale borstel voor haar die zijn heel makkelijk daarmee maak je het haar heel mooi

xx jackie

Link naar bericht
Delen op andere sites

als ik pluis ga kammen zet ik hem op een oude theedoek op de keukentafel.

hij weet precies wat ik dan ga doen !

eerst ff knuffelen en kriebelen, en dan gaat hij lekker liggen:-)

en mag ik hem kammen, ik werk altijd in de zelfde volgorde.

ik begin achter en ga dan langzaam plukje voor plukje naar voren.

soms knip ik wat plukjes haar rond zijn oogjes weg.

en als we klaar zijn krijgt hij altijd een stengeltje peterselie.

ik heb het idee dat pluis het vaak wel lekker vind want regelmatig hoor ik hem zo'n knarsend geluid maken en hij likt mij ook veel als ik hem borstel.

ik heb wel eens een filmpje op YouTube gezien, daarin laat een vrouw zien hoe je een teddy konijn moet kammen.

ik schrok daar wel van want ze doet het echt hard.

ik doe het zachtjes en gebruik een kammetje, dit werkt super.

Link naar bericht
Delen op andere sites

okee ja ik heb gister me konijn opgehaald en was vroeger verwaarloosd ik heb hem uit een konijnen opvang maar ik wil hem het beste huis geven...okee ik heb 2 kammetjes gekocht eentje emt korte stekels en een speciale klittenkam.. k ga jouw advies zeker opvolgen een ouwe theedoek.. ps.dat filmpje heb ik ook gezien :s

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .