Ga naar inhoud

Konijnen geluiden.


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Mijn rammetje maakte geluidjes als mijn voedsters achter hem aan liepen om op hem te gaan rijden. Maar dat is ook weer over gegaan. Ik hoor wel geluidjes bij ze als ze drinken, alsof je het water hoort lopen door de keel. Is dit normaal? Het klinkt nogal gek namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knorren kan Josje me dame ook heel goed...maar ze doet het niet omdat ze kwaad is..zij doet het vooral als ze opgewonden is en leuk aan het spelen is:)

Klaas doet het ook...maar die doet het wel door Bozigheid en dan vooral zoddra de stoffer en blik de kooi inkomen.

De harde krijsen heb ik hier ookal vaker voorbij horen komen en die zijn idd niet prettig.

Gelukkig nu de groep stabiel is hoor ik ze niet meer.

Het Piepen heeft nelleke ook gedaan toen berend op haar wou rijden tijdens het koppelen.

Maar het grappigste geluid komt wel van Nelleke af terwijl ze haar Bd keutels aan het opeten is.

Dan lijkt het net alsof er een zeehond achterin de kamer zit haha:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen hebben veel soorten lichaamsaal en geluiden ik set er hier wat neer ik hoop dat je er wat aan hebt

Onze bunnie gebruikt heel wat lichaamstaal. Meestal hebben deze uitdrukkingen een zelfde betekenis. Hieronder volgt een lijstje:

Grollen: Jij doet iets wat ik niet wil.

Lichtjes wiegen met zijn kop: Ik ben een Albino en zie niet goed.

Luid gillen: Pijn – Maar ook doodsbang, kleine konijntjes doen dit vaak.

Zachtjes fluiten: Laat me met rust.

Zacht blazen: Pas op, je werkt op mijn humeur.

Brommen: Ja, nu ben ik echt goed kwaad.

Tandenkrassen: Hevige pijn.

zachte maalgeluidjes tijdens het knuffelen: Hé dat is lekker, doe zo voort.

Met z’n kop stoten: Laat me toch met rust, stoor me niet.

In je vingers bijten bij voeden: Schiet nou eens op !!! Wat kan jij treuzelen.Bunnie heeft echt honger

Op z’n achterpoten gaan staan: Nieuwsgierig.

Met zijn oren slaan: Blijheid.

Plat op de grond liggen: Hij voelt zich prettig.

Gespannen houden: Klaar om aan te vallen.

Overal keutels deponeren: Ik was hier eerst

p.s. ik heb het van internet dus ik weet niet of het allemaal waar is ik denk van wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik, maar ik hoor mijn konijnen niet of nauwelijks en vroeg me daarom af of anderen hun konijn wel horen ;)

Dat slaan met die oren wist ik niet! Bedoelen ze dan dat ze hun kop schudden of dat ze de oren naar voren en naar achter bewegen zonder ze naar een andere richting te draaien (hang oren)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik, maar ik hoor mijn konijnen niet of nauwelijks en vroeg me daarom af of anderen hun konijn wel horen ;)

Dat slaan met die oren wist ik niet! Bedoelen ze dan dat ze hun kop schudden of dat ze de oren naar voren en naar achter bewegen zonder ze naar een andere richting te draaien (hang oren)?

ik weet niet zeker wat ze er mee bedoelen ik heb het een konijn ooit 1 x zien doen en die had geen hangoren maar verder nog nooit gezien mijn konijn doet het nooit heeft hangoren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo schudt met z'n kop van blijdschap en dan flapperen de oren mee.

Maaike doet dat nooit, maar dat kan ook aan haar verleden liggen ;)

Milo vindt het vooral heel leuk als hij ondeugend is en ik 'm daarop wijs of bij knuffels, kan hij ook heel blij van worden.

Milo uit blij-zijn veel meer dan Maaike, maar of dat nu aan de oren ligt.... Het zie vooral twee verschillende konijntjes met een verschillende achtergrond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indy knort enorm als ze schijnzwanger is, dan zit alles en iedereen haar in de weg. Ook als ze word opgepakt voor nagels knippen of da dan kan ze ook hard knorren. Bink maakt geen geluid, ten minste nog niet gehoord. Dj en spikey maakte deden zachtjes knarsentanden tijdens er aaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stewie knort en klaagt als hij iets niet zo leuk vind. (dan wil hij bijvoorbeeld niet opgepakt worden)

hij kan ook grommen en dan is hij echt boos (dit is hij meestal op een voorwerp)

Als Stewie zichzelf aan het wassen is maakt hij een lief piepgeluidje.

Molly gromt en knort eigenlijk alleen maar... zelfs als ze dit doet maakt ze binkies door haar kooi en knarst ze soms.

Pommy maakt bijna geen geluid. Pas geleden schrok ze en rende ze op me af en piepte een beetje.

Bobby maakt een lief piep geluidje (zelfde als Stewie) als hij geaaid word of als hij tegen mij aan komt liggen. dit doet hij ook als hij gelikt word door zijn broertje (Luffy) maar hij is ook nog jong 6/7 weken oud.

Luffy heeft tot nu toe alleen nog maar een paar keer gegromd zoals mijn broer het noemt; ''het geluid van een kleine grasmaaier'' :P (Luffy is ook nog maar 6/7 weken oud ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo schudt met z'n kop van blijdschap en dan flapperen de oren mee.

Maaike doet dat nooit, maar dat kan ook aan haar verleden liggen ;)

Milo vindt het vooral heel leuk als hij ondeugend is en ik 'm daarop wijs of bij knuffels, kan hij ook heel blij van worden.

Milo uit blij-zijn veel meer dan Maaike, maar of dat nu aan de oren ligt.... Het zie vooral twee verschillende konijntjes met een verschillende achtergrond.

Maaike liet vanmorgen zien dat ze het ook kon :) Hangoortjes kunnen het dus ook ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik weet dat dit een oude topic is, maar lijkt me nutteloos om er een nieuwe te openen.

Hier loopt een kleine pluisbol rond die echt heel vaak geluidjes maakt. Wij maakten hier thuis de bedenking dat wij tegen hem vaak praten. Kan het zijn dat hij dus ook 'verbaler' wil antwoorden hierdoor? (Mijn katten miauwen ook terug als je er tegen praat)

Dat hij dus met de beperkte stem-mogelijkheden toch ook van zich wil laten horen? Want Bob is ook niet altijd ongelukkig als hij wat mummelt en grommelt, soms is hij eerder ondeugend, vrolijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster bromt weleens, vaak als er iets gebeurt wat ze niet leuk vindt, of als ze een beetje ongerust lijkt. Ze doet het soms als ze in het hok zit en ik haar daar kom lastigvallen door het hooi bij te vullen terwijl ze aan het eten is, dan bromt ze en stampt ze op de bodem, ik doe dat dan ook alleen als ik echt weg moet en ze bijna geen hooi meer hebben. Ook deed ze het de afgelopen week als Frits op het aanrecht zat voor zijn oogcreme, brommen en stampen, ongerustheid denk ik. Maar laatst deed ze het ook toen ik ze op de grond zonnepitjes zat te voeren, ze was hartstikke blij en klom over me heen om een pitje te pakken, maar bromde toch een paar keer, het klonk hetzelfde als als ze een beetje chagrijnig is, maar de situatie was heel anders en ze was hartstikke vrolijk! Misschien bromt ze gewoon graag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een ontzettend vocaal konijn. Ralph grolt, blaft, piept, knort, maalt met z'n tandjes van contentement, fluit wel eens, wappert met z'n kop dat je de oren hoort flapperen en humt van tevredenheid als hij je 's morgens ziet toekomen.

Volgens mij bedoeld hij met ieder geluidje iets anders, al kan het uiteraard zijn dat ik hem verkeerd begrijp.

Grollen is lichte ergernis. Komaan, zie je niet dat ik NU honger heb. Mens ga toch uit mijn weg.

Blaffen is boosheid. Vooral op de stofzuiger, het vuilblik, en alle dingen die zijn op dat moment uitgekozen plekje verstoren.

Piepen is van tevredenheid, tijdens het wassen, of het eten van net dat waar hij zin in heeft.

Knorren is van pure ontspanning en contentement. Gaat meestal samen met licht malen met de tandjes. meestal bij het lekker languit liggen met de oogjes half toe, suffend op z'n dekentje of tijdens het strelen, vooral van net dat plekje achter zijn oren waar hij niet helemaal zelf bij kan.

Fluiten is als iets hem niet aanstaat. meestal een jeukend plekje waar hij niet aan kan. 't is geen schreeuwgeluid hoor, alleen een iets hoger knorretje eigenlijk, meestal van frustratie. De buis ligt verkeerd, de wortel is ergens achter gerold, het balletje wilt niet blijven liggen, hij kan aan de jeukplek niet aan...

Het oorwapper geluid is wegens pure opwinding en enthousiasme. De wereld is geweldig, hij voelt zich super en is enthousiast. Wordt vaak gevolgd door enkele sprongetjes en nadien door een dood-konijn-houdingslaapje waarbij hij duidelijk droomt van lekkere peterselie of zo.

Hummen is hij lang geleden beginnen doen van sexuele drang. Na de castratie is het afgezwakt. Heel af en toe komt het geluid boven, meestal in het weekend, als we uitgeslapen hebben en hij héél blij is dat we op staan en hij derhalve zijn eten krijgt 's morgens. Gaat gepaard met een rondje rond je voeten, een plat konijn midden in de gang zodat hij zeker eerst 10 min gestreeld wordt en dan een sprongetje en een huppelend konijn, al hummend, naar de frigo. Cute. Té cute eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puk is in de loop der jaren eigenlijk steeds "vocaler" geworden. Misschien doordat ik al 10 jaar tegen hem aan het kletsen ben....

Als er iets is waar hij enthousiast over is maakt hij een zoemend knorren geluid, dus als hij naar eten loopt, blij is om ons te zien of iets heeft gedaan wat hij niet mag en daar soort van "trots" op is ("kijk eens hoe lekker rebels ik ben")

Het is een beetje een combinatie van zoemen en knorren, maar wel een vrolijk en tevreden geluid. Hij kan overigens ook grommen als je hem op een plek aait die hij niet fijn vind (zoals aan zijn staart/kontje zitten), maar nooit als ik hem "medisch" behandel, alsof hij aanvoelt dat dat nu eenmaal moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .