Ga naar inhoud

Daar gaan we nog een keertje...


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Fleur heeft een levendige uitstraling, doet binkies en eet goed. Tot zover geen problemen.

Helaas heeft het beestje in 2011 een behoorlijk ziekteverleden achter de rug:

- 6x antibiotica-kuur ivm snot (uiteindelijk besloten het kleine snurkje, wat eens in de maand opsteekt te accepteren - en het gaat haar prima af).

- 4-5x oormijt behandeling gehad

- EC-panacur (omdat ze gek met haar kopje knikte).

In zat ik gister net te vertellen aan een aantal BB-leden op de Championshow dat het nu zo goed gaat met haar..... Dat had ik moeten afkloppen den k ik. Want ze krabt weer non-stop aan haar oortjes.

Uiteraard weet ik dat ik naar de DA moet, maar de klachten zijn nooit bevestigd / vastgesteld. Ik wil de vage diagnoses in 2011 gewoon afzweren, want daar hebben het beestje & ik samen geen baat bij gehad. Dat giswerk enzo. Het lijkt zich te gaan herhalen?

- oorkrabben (mijt, oorontsteking)?

- snurkje (toch snot, ontsteking)?

- misschien EC (ookal is dat nooit bevestigd / vastgesteld).

Ik ben gevoelsmatig weer terug bij af. Iemand een wijze opmerking, raad oid :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Misty, die helaas afgelopen jaar overleden is, had veel last van kale oren. Soms een paar plekken, soms bijna helemaal, geen wondjes of zo, maar echt bijna kaal. Het was een zwart konijn met kale witte oren. Ze had er geen jeuk aan, we zagen haar nooit krabben. We zijn er meerder keren mee bij de DA geweest, maar ze konden er maar niet achter komen wat het was. Uit onderzoek bleek het geen mijt, geen schurft o.i.d. Toch verschillende middeltjes geprobeerd, zalfjes, druppels ij het water, maar niets hielp.

Tot ik van voer veranderde. Ze kreeg altijd gemend voer (zat toen nog niet op BB, wist niet dat dat niet goed was) , toen zijn we overgestapt op alleen biks. Vanaf toen werden haar oren steeds mooier en zelfs weer helemaal zwart.. dat hadden we al jaren niet meer gezien.

Wij zijn er dus bij toeval achter gekomen wat de oorzaak was. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jouw konijn ook zo is, maar ik dacht er meteen aan toen ik jouw topic las.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat krabben zou best een allergische reactie kunnen zijn zoals Jeannine zegt, door het gene wat ze eet. Maar snot en een knikkend kopje lijkt me dan geen allergische reactie. Maar goed ik ben geen DA. Maar als jouw DA alleen maar vage diagnoses heeft gesteld en EC niet heeft vastgesteld, zou ik toch naar een andere DA gaan. Een konijnkundige. Hier op bb een lijst van konijnkundigedierenartsen misschien zit er een bij je in de buurt http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-%28vernieuwd%29

aangepast door Polly
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie, maar ben vandaag op bezoek geweest bij de KKDA. Eentje uit de lijst!

Waarschijnlijk heeft ze door haar chronische snot (af en toe - 1x per maand een verkoudheidje, zonder vocht uit de neus maar wel een knorretje), een verminderde weerstand. Mijt grijpt haar dan aan, en ik heb nu dus wederom Stronghold meegekregen.

Mocht dat binnen 2-3 weken niet aanslaan op het krabben, dan moet ik terug komen. Dan gaan we een kweek nemen (schimmel), bloedproefje (op ontstekingen), of een allergie-testje!

Goede ontwikkelingen dus! Eindelijk een DA, die van actie houdt! Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .