Spring naar bijdragen
mibebe71

zijn kwartels ook gedomesticeerd?

Recommended Posts

Heb een hele discussie met mijn broer.Hij heeft een grote voliere en daarin heeft hij meerdere (sier)vogels.

Hij heeft een tijd geleden ook kwartels gekocht.Nu zijn de vogeltjes er schijnbaar bang voor en heeft hij ze weggedaan.Hij zou ze eerst terug brengen naar de eigenaar van wie hij ze gekocht heeft maar deze meneer wil ze niet meer hebben. Mijn broer heeft vervolgens de beestjes vrijgelaten (in zijn tuin).

Hij zegt dat de beestjes prima kunnen overleven.

Ik daarintegen zeg dat ze zo wel aan hun lot overgelaten zijn. Aan katten,slecht weer,onvodoende voedsel.

Soms laten mensen konijnen vrij,bijna al deze dieren sterven omdat ze gedomesticeerd zijn.(kunnen niet voor zichzelf zorgen).Mijn vraag:is dit met kwartels of andere (sier)vogels,kippen etc ook zo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dit is wel al een oud berichtje

maar je broer heeft het echt mis ..

kwartels die in gevangenschap gkweekt zijn kun je niet loslaten in de natuur

.ze weten zich niet te verstoppen voor roofdieren en daarin tegen .voedsel zoeken zal ook niet makelijk zijn .

arme diertjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk ook dat je broer het mis heeft.

En vind het loslaten van kwartels net zo zielig als het loslaten van konijnen.

Wij hebben vroeger thuis ook kwartels gehad, eentje is toen helaas ontsnapt en hebben we niet veel later dood teruggevonden. gepakt door een kat.

Kortom, een zeer dieronvriendelijke actie van je broer!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn nu een bijna een maand later.Deze discussie heeft heel wat los gemaakt tussen mijn broer en mij en een paar andere mensen. Mijn contact met hem is op een laag pitje te komen staan,want ik blijf erbij,dieren die je in gevangenschap kweekt,moet je voor blijven zorgen.De kwartels die hij heeft uitgezet zijn idd dood terug gevonden.Vooral de vorst heeft hen de das omgedaan.Desondankts hebben mensen mij verteld dat kwartels wel degenllijk kunnen overleven in de ned kou.Niet dus.Ik wil mijn gelijk helemaal niet zwart op wit hebben maar in dit geval:ik zei het toch! Moeten dieren er weer de dupe van zijn.... zooooo jammer.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .