Spring naar bijdragen
CamilaXD

kippen

Recommended Posts

hee wij willen 5 kippen nemen op een ruimte van 8 vierkante meter.

wij willen graag 3 zijdehoenkrielen en 2 grubbe baardkrielen, allemaal hennen.

zij staan erom bekend dat ze niet zoveel ruimte nodig hebben, dus zouden deze twee sorrten bij elkaar kunnen:$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zal zeker kunnen, maar je moet wel goed bedenken dat de grond waar ze op gaan lopen binnen no-time kaal zal zijn, omdat het ook niet echt een reusachtig stuk is om te lopen. Qua soorten maakt het verder niet uit ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kippen zijn leuk hoor !! Wij hebben er 3..Wyandotten, kriel..

Maar 8m²...dat is 4x2m...

Voor 5 kipjes vind ik dat echt heel weinig hoor...dan zou ik voor 3 gaan.

Bedenk ook dat kippen enorm 'uitwerpselen' om het netjes te noemen... (sch*ten dus)

5 kipjes op zo'n ruimte lijkt mij erg veel en snel ranzig worden..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan denk ik best twee soorten bij elkaar nemen. Alleen vind ik 8m2 een beetje klein voor 5 kippen, dus zou ik dan iets minder kippen nemen. Of kijken of je de ruimte groter kan maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wij hebben chabo,s gehad die bleven heel klein dus hadden niet veel ruimte nodig

en die zijn ook tam te maken die van ons vonden kroelen heerlijk als je in de nek deed kriebelen.

wij hadden een hok van 5 m2 voor die twee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben het hier over krielkipjes en geen grote kippen.

Alles moet tegenwoordig buitenproportioneel groot of anders is het niet groot genoeg.

5 kippetjes op 8 vierkante meter en dan ook nog eens krielkippetjes kan makkelijk.

Hebben jullie ooit wel een gezien hoe klein een zijdehoenkriel of grubbe baardkriel is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar het lijkt me toch wel van belang dat je weet dat je weet dat de grond wel kaal en heel snel vuil zal worden, ondanks dat ze klein zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
We hebben het hier over krielkipjes en geen grote kippen.

Alles moet tegenwoordig buitenproportioneel groot of anders is het niet groot genoeg.

5 kippetjes op 8 vierkante meter en dan ook nog eens krielkippetjes kan makkelijk.

Hebben jullie ooit wel een gezien hoe klein een zijdehoenkriel of grubbe baardkriel is?

Nou prima...

Dan kan het wel !

Opgelost ! :whistle2:

(IK vind het alleen weinig)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

je moet inderdaad wel rekening houden met de vloer

wij hadden eerst ook zand alleen liggen maar dat werdt echt heel vies

daarna hadden we tegels gelegt, en die moest ik toch echt wel elke dag schoon maken met de tuinslag want alles plakte er aan vast.

en vooral in de zomer als er van die vliegen op gaan zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou er ook iets minder kipjes in zetten, dat is leuker voor ze. Overigens kunnen krielen wel klein zijn, mijn ervaring met diverse rassen krielen is toch dat ze een stuk actiever zijn hihi :mdr:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .