Spring naar bijdragen
patriciaenbo

ik ben patricia fokker van Rex konijnen en Engelse hangoren

Recommended Posts

hallo allemaal,

ik ben patricia, 33 jaar, en ben hobby en tentoonstellingsfokker van de Rexen in de kleur Castor:love:

dit ras is een zeer lief ras met een super zachte pels:love:

ook heb ik de Engelse hangoor in de kleur madagascar en madagascar bont, Dit ras is ook zeer lief en willen liefst hele dag geknuffeld worden.

ik heb ze in grote ruime hokken, en komen ook vaak los in de buitenrennen waar ze lekker kunnen spelen.......

ook heb ik 1 Rex in huis wonen, die zindelijk is op de kattenbak, wel zijn eigen kattenbak natuurlijk, want heb ook nog 2 katten, en die hebben uiteraard hun eigen kattenbak.....

en ik heb nog een mooie vlaamse reus al jaren, echt mijn maatje, hier fok ik niet mee, is echt puur hobby.........

Hier wat foto's van mij en mijn diertjes

img1458405016.jpeg

img1432521333.jpeg

img1430511627.jpeg

img1429898249.jpeg

img1422764555.jpeg

noortje-2.large.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dwergrexen zijn ook leuk, heb ik ook gehad:mdr: maar ivm ik wel keuzes maken anders heb ik straks wel 100 hokken hahahaha, heb ik alleen gekozen voor de grote rex zeg maar:love: en de engelse hangoor:mdr:

Ik heb ze in buitenrennen en in die buitenrennen heb ik pak zaagsel liggen, dat hele zachte zaagsel:mdr: ivm ik de voeten en hakken vd rexen graag heel wil houden voor de show, en de oren van de engelse ook netjes moeten blijven.

je kan ook als je de engelse na buiten doet, even zo zachte haar elastiekje om de oren doen, die jezelf ook gebruikt voor in staart bijvoorbeeld. dat de oren bij elkaar blijven en ze lekker rennen kunnen:mdr:

Maar moet zeggen mijn engelse rennen ook met de oren los, en geen problemen tot nu toe, ze weten niet beter. Wel zorgen dat je de nagels netjes houd en de puntjes vijlt, zodat de nageltjes stomp blijven en ze zich niet bezeren kunnen als ze erop zouden staan.

Nu fok ik 2 jaar met de rexen, en de engelse hangoren, word mijn 1e nestje dit jaar, tenminste hoop dat ik een nestje krijg, dus minder ervaring met de engelse hangoren kwa fokken en shows, ik ben ook van plan om maar 1 nestje engelse hangoren te fokken per jaar, niet meer!!

bewerkt door patriciaenbo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En de engelse hangoor heb ik trouwens nog niet zolang hoor!! lijkt net hierboven dat ik ze al tijden heb, maar was ik vergeten te melden, maar heb ze pas sinds een week!!

Mijn intresse gaat al heel lang na de engelse hangoor, maar je vind ze haast niet, tot dat ik ze dus wel tegenkwam:love:

Ik ga er zeker mee proberen te fokken, maar word maar 1 nestje per jaar, want de Rex blijft mijn hoofdras:yes:

bewerkt door patriciaenbo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op Bunnybunch!

Rexen vind ik erg mooi. De engelse hangoor, tja.... ieder zijn ding. Ze zijn bijzonder met die lange oren, maar het zijn neit mijn konijnen. Maar Rexen zijn erg mooi! En zacht :love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar gaat het om natuurlijk, dat jij ze mooi vind. Ik heb dat met Duitse hangoren, daar is ook niet iedereen het mee eens.

Woon jij toevallig in de provincie Groningen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha grappig, dan woon je volgens mij bij mij in de buurt, of er moet nog een rexen fokker zijn met jouw naam hier in de buurt ;)

en duitse hangoren zijn gewoon de leukste konijnen die er zijn :he: (met name Max natuurlijk haha)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites