Ga naar inhoud

Konijn graaft in wc... k word gek...


Popiedoooo

Aanbevolen berichten

Hello allemaal.

Ik heb een vraagje. Mijn nieuwe konijn die graaft heeeel graag in het wc-tje dat in de hoek staat.. Resultaat: Hele hok vol met houtkorrels, poep, plas en een verzorger die iedere dag de bak helemaal schoon moet maken..

Ik heb een hoek wc-tje en ben Amber zindelijk aan het maken... Maar dat wilt nog niet echt lukken, en nu ze steeds alles door dr hok gooit, gaat het zeker niet lukken want alles gaat naar haar plas ruiken waardoor ze ook overal kan plassen :)

Heeft iemand tips? Ik heb van die vierkante hoge wc-tjes gezien, werken die goed? Kunnen ze daar in graven zonder dat alles er uit vliegt? Waar kan je die kopen? In de petsplace heb ik ze nog nooit gezien.

Want denk niet dat ik dit konijnen gedrag af kan leren.

Ik hoor heel graag jullie tips! want k word er een beetje gek van :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

het graven zelf maakt mijn niet uit... Maar dat ze alles er dan naast gooit wel, want ik kan echt iedere dag alles weer schoonmaken. Ik heb van die bakken op foto's hier gezien met van die wanden... lijkt me sterk dat het daar dan overheen gaat... Of zal de onderstaande toilet misschien werken?

44049_Karlie_Ecktoilette_1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat toilet van de afbeelding lijkt me niet echt praktisch...konijn kan er amper recht op in staan of zich uitrekken.

De wc's met randen heb ik ook voor Nelleke en Berend gehad...de rand haalde ze er zo af en hupsakee daarmee werd door de hele bench gelopen.

Maar graven is wel een natuurlijk iets van een konijn.

Maar als je er z'n hekel aan hebt(de rotzooi dan:P) misschien een kattenbak iets voor je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn graaft niet in zijn toilet maar springt er met zoveel geweld uit, dat zijn keuteltjes regelmatig door de kamer heen vliegen.

Gisteren zag ik bij een dierenwinkel ineens een konijnentoilet staan met extra brede randen. Ik kon me niet voorstellen dat het daar nog overheen zou gaan. Maar wel dus. Ik weet niet hoe hij het doet, maar alles beland nog steeds waar het niet hoort.

Misschien dat je inderdaad een kattenbak kan proberen. Mocht het werken, dan is dat ook wel een idee voor ons konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n toilet van de foto gehad. Een super grote en een wat kleinere. Ik vind het waardeloze dingen.. Mijn voedster ging in de grote wel af en toe een rondje draaien en er weer uit. Ze wist niet wat ze ermee moest..

Ik had ze gekocht voor in de ren, maar het regent gewoon in omdat de voorkant schuin afloopt, waarna een opening volgt.

Dus waarom ze die toiletjes maken is mij een raadsel!

Ik zou dat advies van een zandbak proberen. Hiervoor heb ik op zooplus.nl een waterdichte kattenbak gekocht (zie het foto album op mijn profiel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem komt me bekend voor.

Mijn vorige konijn deed dit ook constant, daarmee had hij ook uitgevonden dat de hele bak op kop kon.

Uiteindelijk heb ik de hele bodem bedekking uit zijn hok gehaald en alleen nog maar het konijnentoilet

in zijn hok gezet met daarin bodembedekking.

Mijn konijn vond die kale ondergrond toch niet zo fijn en besloot om toen toch maar in zijn wc te gaan zitten.

Dit heb ik zo'n 2 dagen gedaan. En uiteindelijk mét resultaat. Zo heel af en toe gooide hij het wc-tje nog op kop.

Maar op deze manier deed hij alles wel netjes IN de wc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem. Uiteindelijk heb ik een wc gekocht die een rand heeft. Ik doe er nu weinig korrels in, want hoe meer er in zit, hoe liever ze erin graven. Nu heeft Dummie 2 dagen geleden ontdekt dat ze de rand van de wc kan halen en de volledige inhoud ernaast kan gooien... Wat een zooi zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendje heeft ze ;) Ik heb nu een heeeele grote bak in het hok gezet :P even kijken hoe het vannacht gaat. Hier stond ze ook al in te graven maar het bleef binnen de randen :) dus leek me prima. Nogmaals, ik vind het niet erg dat ze graaft, dat doen konijntjes nou eenmaal ;) En dat ga ik ze ook niet afleren.

Bo Gyi was wel zindelijk en doet t wel netjes op de bak. Heb nu ook een bak met rand besteld, maar moet even kijken hoe het gaat.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier was dat ook met die hoektoiletjes

nu doet mij konijnen het op een kattenbak met deksel alleen het duertje is er uit

nu kan hij graven wat hij wil er vliegt niks meer uit

grapig dat je konijn Amber heet mij dochtertje heet ook Amber

hopen dat jou Amber ook snel zindelijk is als mij Amber

Link naar reactie
Delen op andere sites

grapig dat je konijn Amber heet mij dochtertje heet ook Amber

hopen dat jou Amber ook snel zindelijk is als mij Amber

Haha ;) Ja ik hoop het ook... Ze heeft trouwens vannacht de hele inhoud er ingehouden... Mocht ze daar haar behoefte doen, ga ik die bak steeds kleiner maken, tot dat het hoek wc-tje er weer kan staan.. Maar eens kijken of dit werkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Hallo, 1 van mijn konijnen doet ook altijd het leeg graven van de 2 wc's. Een zandbak heb ik ook al geprobeerd daar deden ze hun behoefte en graven. Dus hun ren lag dan vol met natte zand en drollen. Ik heb de 2 wc's ook met hoge rand gekocht maar helpt eigenlijk nog niet. want ze gooit nog alles in het rond van de wc's. Dus zou ik dan toch proberen om de kattenbak te kopen. Maar ja dat helpt dat niet in hun kooi. En ik heb ook gemerkt dat ze bijten in hun wc's. Dus wat is dan het beste wat ik doe?

hulp is altijd welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in de ren zo'n kattenbak met kap gezet als toilet, met houtkorrels erin. Er hangt ook een balletje met kruidenhooi in, dus ze brengen er veel tijd in door! Werkt perfect, mijn voedster zit er nu ook flink in te spaaien, het scheelt echt veel troep! In het hok heb ik geen bodembedekking, ik heb het hoektoiletje in het hok vervangen door een grotere bak, ook van ferplast geloof ik. Die gaat over de hele breedte van het hok dus kunnen ze er niet mee smijten. Die heeft ook een hoge rand, dus vloog niet alles er uit. Maar sinds ik die kattenbak heb staan wordt dat toilet in het hok amper nog gebruikt eigenlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Heeft iemand wellicht nog wat ideeën voor wanneer ze de kattenbak slopen? 🙈. Ik heb twee Duitse reuzen in een grote buitenren en die heb ik binnen geplaatst. En ik heb dus een kattenbak gehaald, omdat 1 van de konijnen precies hetzelfde doet. En dat ging een tijdje goed. Hij vroeg nog steeds, maar dat bleef binnen. Totdat hij erachter kwam dat als hij zijn komt tegen de klep houdt hij er nog alles uit kon gooien. En nu heeft hij de hele klep eraf gehaald... al 3x op rij. Zodra ik een nieuwe bodembedekking in de bak heb gelegd moet dat eruit. Op welke manier dan ook. Ik heb hem ook al proberen af te leiden met een graafbak, maar toch is het veel leuker om de keutels eruit te gooien dan een graafbak. Ik ben een beetje de wanhoop nabij, want ik wil ze heel graag binnen blijven houden. Zodra ik thuis ben mogen ze door het hele huis lopen. Hij doet het ook alleen s nachts dus elke morgen als ik beneden kom is het van tadaa. Kijk wat ik heb gedaan.🤣

 

Iemand nog ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Bunsbuns:

Heeft iemand wellicht nog wat ideeën voor wanneer ze de kattenbak slopen? 🙈. Ik heb twee Duitse reuzen in een grote buitenren en die heb ik binnen geplaatst. En ik heb dus een kattenbak gehaald, omdat 1 van de konijnen precies hetzelfde doet. En dat ging een tijdje goed. Hij vroeg nog steeds, maar dat bleef binnen. Totdat hij erachter kwam dat als hij zijn komt tegen de klep houdt hij er nog alles uit kon gooien. En nu heeft hij de hele klep eraf gehaald... al 3x op rij. Zodra ik een nieuwe bodembedekking in de bak heb gelegd moet dat eruit. Op welke manier dan ook. Ik heb hem ook al proberen af te leiden met een graafbak, maar toch is het veel leuker om de keutels eruit te gooien dan een graafbak. Ik ben een beetje de wanhoop nabij, want ik wil ze heel graag binnen blijven houden. Zodra ik thuis ben mogen ze door het hele huis lopen. Hij doet het ook alleen s nachts dus elke morgen als ik beneden kom is het van tadaa. Kijk wat ik heb gedaan.🤣

 

Iemand nog ideeën?

Ik heb deze “grote konijnen plasbak” (tip; hierop googlen). Speciaal voor grotere rassen. 
Witte rand kant eraf voor het schoonmaken maar daar heb je twee handen voor nodig dus wordt lastig voor de nijnen 😎. Zijn er in meer kleuren en ook rechte en hoekmodellen! 

Hier maken ze er ook een verschrikkelijke bende van hoor, plassen er regelmatig naast en ik moet dagelijks keutels vegen. 
Maar er wordt niet in de bak gegraven en de meeste plasjes belanden er gelukkig in 🤪

 

Succes!

 

EEDA56CF-06FA-48A3-9C39-F6F7632671D2.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .