Spring naar bijdragen
Gast meloen

Anti vlo werkt niet, wie een tip

Recommended Posts

Gast meloen

Fleur onze kater van 10 heeft het erg zwaar, net bij de da geweest. Een ernstige ziekte zoals leukemie wordt gedacht, helaas. Naast dat verbaasde ik mij dat er toch weer vlooien zaten. Wat een rot beesten.

Ik heb nu Stronghold, Exil, frontline gebruikt voor alle huisdieren. Net Advantage gekocht, hopelijk heeft dat effect.

Iemand het zelfde meegemaakt dat een anti vlooienmiddel niet werkte en wie heeft nog een alternatief. Dit moet natuurlijk wel bij een da in mijn omgeving te koop zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier heeft Frontline altijd geholpen.. Gebruik je het wel elke 4 weken en als je begint terwijl er vlooien zijn de 2e behandeling na 2 weken al?

Doe je ook de rest van het huis?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vlooien zijn hardnekkige beestjes en erg vervelend als ze er eenmaal zijn kan het wel tot 9 maanden om de cyclus te doorbreken.

Daarbij zijn Frontline en Exil redelijk traag werkend oftewel het duurt 24 uur voordat de vlo gedood word. Stronghold is iets sneller. Maar je hebt nu Advantage (hetzelfde als Bolfo Gold) en dat is het snelst werkende pipetje op de markt voor katten. Je kan daarbij eventueel nog Vlo Kill van Beaphar geven dat zijn tabletjes die binnen 6 uur alle vlooien op het dier doden.

Daarnaast is het heel belangrijk de omgeving te behandelen... De vlooien leggen eitjes, die rollen van de kat af, dat worden larvjes die kruipen in donkere plekjes en dat worden weer popjes.. Oftewel 95% zit in de omgeving ipv op de kat. Het beste is dan wel om een spray te pakken met een IGR erin bijvoorbeeld Bolfo Fleegard 1 bus is voldoende voor 40-60m2 oppervlakte.

Verder erg belangrijk consequent zijn, liever iets te snel pipetje herhalen dan te lang wachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vlooien zijn hardnekkige beestjes en erg vervelend als ze er eenmaal zijn kan het wel tot 9 maanden om de cyclus te doorbreken.

Daarbij zijn Frontline en Exil redelijk traag werkend oftewel het duurt 24 uur voordat de vlo gedood word. Stronghold is iets sneller. Maar je hebt nu Advantage (hetzelfde als Bolfo Gold) en dat is het snelst werkende pipetje op de markt voor katten. Je kan daarbij eventueel nog Vlo Kill van Beaphar geven dat zijn tabletjes die binnen 6 uur alle vlooien op het dier doden.

Daarnaast is het heel belangrijk de omgeving te behandelen... De vlooien leggen eitjes, die rollen van de kat af, dat worden larvjes die kruipen in donkere plekjes en dat worden weer popjes.. Oftewel 95% zit in de omgeving ipv op de kat. Het beste is dan wel om een spray te pakken met een IGR erin bijvoorbeeld Bolfo Fleegard 1 bus is voldoende voor 40-60m2 oppervlakte.

Verder erg belangrijk consequent zijn, liever iets te snel pipetje herhalen dan te lang wachten.

Is een pipetje, een pil en de omgeving niet veel te veel in 1x voor de kat? Het is wel gif waar je mee werkt..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat denk ik ook dat het veel te veel is.

Beter kan je de omgeving goed schoon maken.

Een stoomreiniger dood alle ongedierte in huis.

Ook wormenlarven want na een vlo besmetting heeft je dier een grote kans op wormen.

Die eitjes zitten ook in tapijt vloerbedekking grond of op de bank.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier reageerde de hond ook totaal niet op frontline.

Wij hebben zowel de hand als de kat nu aan de vlooien anti-conceptie van Beaphar en eindelijk zijn we van de vlooien af!

De mand en de matten spuiten we elke week in met een of andere ongedierte spray.

En elke dag heel goed stofzuigen

bewerkt door Jeannine

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou ook niet teveel rommel op je kat doen hoor, het is en blijft giftig.

De omgeving is super belangrijk om goed schoon te maken en te behandelen denk daarbij ook

aan de plinten bv of tussen de bank.

Ook de stofzuigerzak schijnt een lekker plekje te zijn ;)

En je kat gewoon kammen kammen en nog eens kammen met een vlooien kammetje, glaasje met sop ernaast kun

je de vlooien gelijk een enkel reis badje doen.

Succes , tis soms lastig om er vanaf te komen omdat je er meestal veeeel meer in huis hebt dan op je kat alleen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

een pipetje mag in een interval van minimaal 4 weken dus niet eerder, hiernaast kan je veilig een vlokill (pilletje) gebruiken om de vlooien te doden op je dier binnen 6 uur, het probleem is vaak dat 80 procent van de dieren in je huis zit, dus wat je krijgt het pipetje werkt wel maar zodra het dier in huis is springen de vlooien er weer op en gaan pas dood na het bijten.

maar hierdoor krijg je het idee dat het niet werkt, je zou je huis moeten ontsmetten met een spray daarvoor

eerst stofzuigen, op een wc papietje dan de spraay spuiten en die opzuigen zo is je stogzuiger ontvlooit dan alle deuren en ramen dicht en de afzuiging uit, levende wezens waar je wel waarde aan hecht uit de ruimte halen, dan de spray boven je hoofd door de hele ruimte sprayen, door de dampvorming zakt het naar beneden.

4 uur lang de ruimte dicht laten, dan ontluchten en stofzuigen en je bent ervan af!

wil je testen of ze in je huis zitten?? je kan kijken met een waterteiltje met wat dreft erin en een waxinelichtje erin latne drijven die brand, dan zodra allen trillingen (dus vaak snachts) uit huis zijn deze neer zette, de volgende ochtend kijken in het water drijven er zwarte pitjes in dan zijn dat vlooien!! het werkt niet altijd als je bijv ergens woont waar het druk is en er continu trillingen in huis zijn is de kans dat je ze niet vind

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij gebruiken in de winter eigenlijk niets tegen vlooien/teken. In de zomer gebruiken wij CDvet exit tegen vlooien en teken. Mijn kat krijgt in de zomer een Skudo apparaat om (superpet.nl) omdat zij die druppels erg vervelend vind.

Wij hebben gelukkig nog nooit een huis vol met vlooien gehad en ik heb ook nog nooit teken gezien...

Toen wij onze kat als kitten kregen, zat die overigens wel onder de vlooien. Wij hebben haar op advies van de DA met stronghold behandeld waarbij we 2 weken na de eerste behandeling nog een keer druppels gaven en 4 weken hierna weer.

In al die bekende anti vlo pipetten zit landbouwgif verwerkt. Daarom gebruik ik dit niet meer en mijn kat ziet er veel gezonder uit moet ik eerlijk bekennen...

CDvet werkt dmv natuurlijke ingredienten en skudo werkt dmv geluiden die wij en de kat niet horen

Dus ik zou die gif bende alleen nu gebruiken om het probleem te verhelpen, waarbij ik dus voor frontline zou kiezen omdat die ook op de omgeving werkt waar de kat komt (dus laat de kat door je hele huis gaan) en dan op de manier waarop mijn da mij destijds adviseerde.

Tegelijkertijd zou ik een Skudo apparaat om de nek van je kat hangen (die werkt een jaar lang).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik eigenlijk zelden antivlo middelen , de laatste keer kregen de katten er kale plekken van toen heb ik

besloten om het niet meer te gebruiken.

Waarom gif op je kat stoppen als er niet eens vlooien zijn...

Ik kam ze regelmatig en zie nooit wat maar mijn katten kunnen ook alleen in mijn tuin en komen niet daarbuiten.

In zo'n geluidsapparaatje geloof ik niet om heel eerlijk te zijn, als dat zou werken zou er nooit meer iemand last van een teek

hoeven hebben (is er ook voor mensen) en dan zou het toch wereldnieuws moeten zijn toch?:$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net een stage afgerond bij een DA. Veel mensen hebben daar op dit moment last van. Er zit een bepaald stofje in de anti-vlo middelen waar ze dood aan gaan. Vlooien beginnen daar nu immuum voor te worden en er is nog niet echt een neiuw middel gevonden. Ook is het nog niet echt winter geweest en overleven die vlooien makkelijker. Veel DA's in mijn omgeving adviseren om IPV elke 4 weken een pipet, elke 3 weken een pipet. En idd zoals al gezecht is goed de omgeving behandelen. Dus met een spray ofzo de plinten spuiten, onder de kussens van de bank, eventueel je vloerkleed. Wat ik ook doe is een vlooienbandje kopen, die aan stukken knippen en die onder de kussens van de bank leggen en op je lattenbodem onder je matras enzo. Maar het is erg moeilijk op het moment om van vlooien af te komen als je ze eenmaal heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen

Bedankt allemaal voor jullie meedenken en tips. Natuurlijk zijn de andere huisdieren en omgeving behandeld waarom bij Fleur die bloedzuigers blijven komen geen idee. Volgens de da is het ene dier gevoeliger dan de andere, beetje raar vind ik dat.

We zitten nu in een nieuwbouwwoning 3 weken, gunstig want ik neem aan dat het hier vlovrij was ;-)

In de 15 jaar dat ik nu huisdieren heb is het de eerste keer dat wij een vlooienplaag hebben gehad

Bijkomend is nu dat Fleur echt erg ziek is vind het geven van gif dan ook heftig en spannend. Ik wacht de 2 dagen voor de uitslag van het bloedonderzoek af en ga dan met jullie tips op google. Eigenlijk denk ik dat onze kat afscheid aan het nemen is :frown:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is een pipetje, een pil en de omgeving niet veel te veel in 1x voor de kat? Het is wel gif waar je mee werkt..

Nee, dat is niet te veel. Dit pipetje en deze pil kan veilig aan de kat gegeven worden, bij elkaar. Ik zou niet zeggen als dat niet kon natuurlijk.. Vlo kill is een pilletje wat in 6 uur ook weer uit het lichaam is en is gewoon veilig in combinatie met een pipet..

De spray is voor de omgeving en de kat moet natuurlijk niet in de omgeving zijn welke behandeld word daarna is het veilig.

Ik las hier ergens dat ook iemand zei een pipet mag niet vaker dan elke 4 weken gegeven word, ik zou echt 3 weken aanhouden in dit geval bij Advantage staat ook dat de beschermingsduur 3 weken is http://www.companion.bayer.nl/nl/overzicht-producten1/detail/advantage-kat11

@ meloen Verder zou ik wel aanraden het huis te behandelen met een spray met IGR zoals ik aangaf dat scheelt vaak ook al enorm, omdat er een insect groei regulator in zit. Oftewel de vlooien worden direct gesteriliseerd (onvruchtbare eieren) waardoor de ontwikkeling stop gezet word.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben dit twee jaar geleden gehad met onze hond. Ze krijgen bij ons allemaal keurig op tijd hun pipetjes (Advantage) en er is nooit wat aan de hand, we hebben twee keer vlooien in huis gehad (tot op dat moment dan) en dat was beide keren van een nieuwe kitten. We hebben toen meerdere malen het huis behandeld (met verschillende producten), antivlooienshampoo's geprobeert, verschillende soorten pipetjes.. Wat uiteindelijk geholpen heeft was een vlooienbandje.. Ben ik niet zo'n fan van, maar ja, je moet wat. En het hielp dus wel. Na verloop van tijd zijn we weer pipetjes gaan geven i.p.v. het bandje en dat gaat vooralsnog prima.

Het gekke was ook dat alleen de hond er last van had. We hadden op dat moment één kat en twee konijnen, waarvan eentje in huis woonde. De kat krijgt net als de hond regelmatig een pipetje maar de konijnen niet. En toch, de kat had geen vlooien en zelfs het niet behandelde konijn niet.. Alleen maar de (wel behandelde) hond.. En dat terwijl Indy wel degelijk 'gevoelig' was voor vlooien, beide keren is hij maar even in aanraking geweest met de kittens met vlooien en beide keren zat hij er al gauw onder, terwijl zijn buurkonijnen nergens last van hadden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedenk me net dat je je kat/hond ook een heel klein beetje karnemelk kunt laten drinken, dat schijnt ook te werken.

Voor honden hebben ze snoepjes met knoflook erin. Te veel knoflook is schadelijk voor honden. Ik weet niet hoe dit bij katten zit, maar die dingen schijnen ook wel te werken.. Het merk was iets met bio en het waren vierkante doosjes. Bio-food? Weet het niet precies meer..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen

De da heeft gebeld, zelf niet mee gesproken. Fleur heeft een ernstige bloedarmoede. Om leukemie en aids uit te sluiten moet hij eerst vlo vrij zijn en moet hij goed en veel voer hebben. Vind het een beetje een gebrekkig advies. Aids is te testen. Gisteren 1 vlo ondekt en ontvlo al vanaf juni elke maand (even opgezocht bij de da) Ik bel morgen zelf even terug met de vraag of we niet iets moeten geven zoals ijzer en folium. Nog snel naar de supermarkt gereden en kippenlever gehaald, kattenvlees rund/lever en bloedworst. Dat laatste vinden ze niet lekker. Iemand nog voedingstips, ik had al kitten vlees en brokken maar hij moet ijzerrr.

Gisteren de Advantage gegeven maar hij gaat morgen toch echt in bad, eerst lijf dan lopen de vlooien naar de kop en dan ogen en oren dicht, de kop.

Ik las net dat uien en knoflook erg slecht zijn voor katten. Krijgen een vergiftiging met ernstige bloedarmoede. Ik dacht altijd dat je geen melkproducten mag als je bloedarmoede hebt en/of ijzerpillen slikt omdat dit de opname remt.

En dan ga ik nu alle tips weer doorlezen en wederom een ander vlooienmiddel voor de toekomst bestellen.

Dollie je hebt mij overtuigt dat echt maar 1 dier in een groep vlooien kan hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het ene dier dat vlooien heeft komt, omdat ze ziek is. Vlooien zie je vaak op zwakke dieren helaas.. En ze bestrijden is dan verwacht ik ook moeilijker door de bloedarmoede...

Een groot nadeel is als je morgen gaat wassen dat je direct het pipetje er weer af wast, vervolgens niet direct een nieuwe erop kan doen, omdat de talglaag weg is. Ik zou je echt willen adviseren om eens naar Vlo Kill te kijken, dat kan in combinatie met een pipet werkt binnen een kwartier en 6 uur lang. Zit je niet met een pipet voor jan met de korte achternaam gegeven.. en echt het werkt!

http://www.huisdierenshop.nu/kill-hondkat-11kg-6tab-p-4606.html

Advantage/Bolfo zijn wel de snelst werkende nu op de markt... Wees voorzichtig met andere vlooienmiddelen, want heel veel zijn niet daadwerkelijk anders bijv. Effipro, Frontline en Exil Flea Free zijn al 3 verschillende merken die precies hetzelfde zijn. Idem dus Bolfo en Advantage.

Qua voeding wellicht dat je haar Renske vers vlees kan geven? En wat voor merk brokken heb je geprobeerd? Ik denk dat je een brok moet gaan pakken waar een hoog percentage vleesgehalte zit een brok die dicht bij de natuur komt en goede vers vlees voeding.

Ik kwam dit op internet tegen wellicht is dat nog wat?

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_voersupplement/vitaminen/fortan/136024

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met ernstige bloedarmoede moet er toch wat gebeuren lijkt mij!

En een bloedtest laten doen heeft toch niks met een vlo te maken ? En er is al een bloedtest gedaan maar daar kwam alleen bloedarmoede uit dan?? Ze hadden toch gelijk een snap-test kunnen doen.

Ik zou niet meer met al die ontvlooientroep aan de gang gaan , elke maand die zooi erop kan nooit goed zijn!

En 1 vlo wil toch niet zeggen dat je gelijk een vlooienplaag hebt?

Wassen zou ik ook niet aan beginnen als je kat al ziek is,en al helemaal de kop niet onder de kraan.

Als het kan gewoon goed kammen met een vlooienkam sopje ernaast dan zijn ze zo dood, ik heb het met een kitten wel eens met een felle lamp erop gedaan toen kwamen de vlooien zo naar boven . Met luizen bij kinderen moet je tegenwoordig ook gewoon kammen das de enige manier om er goed vanaf te komen al die middeltjes werken ook zo onderhand niet meer.

Ik zou eerst de DA nog maar eens bellen voordat je vanalles gaat proberen, en als die niet met een goed advies komt dan hup de volgende bellen. De oorzaak van die bloedarmoede moet gevonden worden en zo snel mogelijk lijkt mij.

Ik zou qua voer niet teveel afwijken van wat je normaal geeft, daar kan je kat ook weer op reageren met diarree ofzo. Vers is natuurlijk altijd het best maar dan moet je wel heel goed de verhoudingen weten qua vlees,spier en orgaanvlees enzo. je hebt ook versvlees in rollen (worsten zeg maar oa van carnibest) goed blikvoer is ook nog een optie (geen supermarkt meuk) goed de verpakkingen lezen er zijn best wat goede merken zoals almo nature,animonda e.d

Maargoed zoals ik al zei ik zou eerst de DA eens opbellen voor meer info en dan pas handelen

Heel veel sterkte met je kat, hoop dat het geen leukemie of aids is, weet niet of je dit al doorgelezen hebt toevallig?

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/kat/fiv.html

Er zijn dus katten die vals positief getest worden!! Laat je dus niet gelijk gek maken door die test maar vraag dan ook of het bloed opgestuurd wordt naar een lab

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen
Met ernstige bloedarmoede moet er toch wat gebeuren lijkt mij! Ik dus ook

En een bloedtest laten doen heeft toch niks met een vlo te maken ? Wat bedoel je hiermee? En er is al een bloedtest gedaan maar daar kwam alleen bloedarmoede uit dan?? Ja alleen een anemie. Ze hadden toch gelijk een snap-test kunnen doen. Ja dat had ze kunnen doen vandaar morgen bellen

Ik zou niet meer met al die ontvlooientroep aan de gang gaan , elke maand die zooi erop kan nooit goed zijn!

En 1 vlo wil toch niet zeggen dat je gelijk een vlooienplaag hebt? Dat denk ik nu ook, ik zie ze nu niet, gisteren 1. Begin van de herfst zaten alle huisdieren ineens onder ondanks anti vlo

Ik zou eerst de DA nog maar eens bellen voordat je vanalles gaat proberen. Ik probeer echt niet van alles, pas alleen vanaf nu zijn voeding aan en wacht de da morgen af!

Vlo Kill ik onthoud deze, domme is ik heb net bij Zooplus voeding besteld vergeet ik een nieuwe voorraad anti vlo.

Fortan had ik idd gevonden en besteld, zag er goed uit voor Fleur. Heb ook uren op google naar analyse's geplozen. Uiteindelijk RC sensible33 gekozen heeft het hoogste gehalte aan ijzer en koper en een net vet en eiwit gehalte. Dacht ook op natvlees te kopen maar daar is het ijzer eigenlijk vrij laag van, kippenlever bevat 2 x zoveel. Wacht ik liever de da af.

Ik heb hele andere gedachten over de oorzaak dan bloedarmoede door een vlo. Hij lijkt wat dement.

Idgv morgen eerst mijn eigen da bellen en afspreken en niet de net afgestudeerde invaller die ik van de week had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedoelde mijn bericht trouwens niet als aanval ofzo naar jou hoor maar naar die DA, dat ze je gewoon wegsturen eigenlijk met het is bloedarmoede en tot ziens.

Je hebt groot gelijk dat je nu met je eigen DA gaat overleggen er moet een onderliggende oorzaak voor zijn.

Kan me haast ook niet voorstellen dat bloedarmoede door een vlo komt, ja bij een kitten misschien of hooguit als een kat echt helemaal onder de vlooien zou zitten maar dat is niet zo

Heel veel succes, ben benieuwd wat je eigen DA zegt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vlo Kill ik onthoud deze, domme is ik heb net bij Zooplus voeding besteld vergeet ik een nieuwe voorraad anti vlo.

Fortan had ik idd gevonden en besteld, zag er goed uit voor Fleur. Heb ook uren op google naar analyse's geplozen. Uiteindelijk RC sensible33 gekozen heeft het hoogste gehalte aan ijzer en koper en een net vet en eiwit gehalte. Dacht ook op natvlees te kopen maar daar is het ijzer eigenlijk vrij laag van, kippenlever bevat 2 x zoveel. Wacht ik liever de da af.

Ik heb hele andere gedachten over de oorzaak dan bloedarmoede door een vlo. Hij lijkt wat dement.

Idgv morgen eerst mijn eigen da bellen en afspreken en niet de net afgestudeerde invaller die ik van de week had.

Vlo Kill kan je eventueel ook in de meeste winkels halen, ik heb er gewoon echt superveel positieve mensen over gehoord. Ik heb hiervoor in een dierenspeciaalzaak gewerkt en ik hou van eerlijkheid en mensen kwam echt terug voor Vlo Kill, omdat het werkte in tegenstelling tot andere producten en wassen. Ook mijn eigen kat was met Vlo Kill zo vlovrij.

Ik heb even gekeken naar RC Sensible, maar het vleesgehalte is vrij laag.. RC is sowieso idioot duur voor wat het eigenlijk is, er zitten ook soja producten in die remmen de opname van ijzer.. (daarom wellicht meer ijzer erin stoppen). Zie ook dit artikel even ctrl+f en dan ijzer kom je bij het soja producten gedeelte. http://www.naturalanimalconsulting.nl/media/kattemanieren.htm

Ik geef zelf deze voeding http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/taste_of_the_wild/175526 en mijn katten doen het er veel beter op dan op RC ooit gedaan.

En hoog ijzergehalte (zelfs 1 mg meer dan RC) + onwijs goede voeding zonder granen en zonder sojaproducten of andere troep. http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/acana/132918

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb even gekeken naar RC Sensible, maar het vleesgehalte is vrij laag.. RC is sowieso idioot duur voor wat het eigenlijk is, er zitten ook soja producten in die remmen de opname van ijzer.. (daarom wellicht meer ijzer erin stoppen). Zie ook dit artikel even ctrl+f en dan ijzer kom je bij het soja producten gedeelte. http://www.naturalanimalconsulting.nl/media/kattemanieren.htm

Ik geef zelf deze voeding http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/taste_of_the_wild/175526 en mijn katten doen het er veel beter op dan op RC ooit gedaan.

En hoog ijzergehalte (zelfs 1 mg meer dan RC) + onwijs goede voeding zonder granen en zonder sojaproducten of andere troep. http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/acana/132918

Mee eens.

Ik zelf geef Orijen, dat bevat het meeste vlees gehalte en geen graan en andere troep.

Een kat is een vlees eter, geen granen eter. Katten kunnen zelfs ziek worden van te weinig vlees. Bij een kat is het nog erger om op granenvoeding te staan dan dat het voor een hond is...

Als natvoeding zou je bij zooplus.nl kunnen kijken naar het volgende (de bovenste zou ik het meest adviseren en de onderste het minst):

- Hermanns bio-vlees (de blikken met 100% vlees)

- Gimpet Shiny (100% vlees en vocht)

- Miamor (alleen de 100% vlees/vis versies)

- Animonda (de vierkante bakjes 'Vom veinsten' of de 'Exotic' versies zonder graan)

- Thrive complete (vlees met toegevoegde vitamines en ijzer)

Als snoepjes:

- Cosma (100% vlees/vis)

- Thrive (100% vlees/vis)

Als brokken:

- Orijen

- Acana

Tegen vlooien:

- Skudo (superpet.nl)

- Vlo exit (superpet.nl)

- Stronghold pipet

(alle 3 kunnen samen)

Overige merken zou ik laten staan.

bewerkt door Nicky_the

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen

Bedankt voor de aanvulling, de RC mag de andere kat eten. Het is maar 4 kilo gelukkig.

Aniek waar heb jij het ijzer gehalte gevonden van Acana? Dit merk staat idd op mijn lijstje wat ik een mooie voeding vond maar kon nu net niet het ijzergehalte vinden. Orijen idem.

Nicky ze hebben hier Exit en Stronghold gehad. Zag gisterennacht trouwens ook nog dat ik Virbac van de da heb gegeven tegen teken en vlooien. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het is toch echt veel te veel en niet doeltreffend, laat staan gezond.

Net met iemand anders de katten nagekeken, bij Fleur 3 vlooienstrontjes gevonden maar geen 1 vlo, neten etc. Bij Horatio gisteren na het toedienen van de Advantage 1 vlo gezien. Dit is toch geen bloedarmoede door een vlooienaanval?

Las ook iets over haakwormen en anemie (kennelanemie) maar dan hebben ze diarree en soms bloed bij de ontlasting, is het dus ook weer niet.

Ik ben nu aan het wachten op een telefoon van de da....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .