Spring naar bijdragen
Christel00

help mijn konijn is weg onder de grond

Recommended Posts

:(

ons pluche leeft vrij in de tuin, hij is al bejaard en zit altijd op zijn zelfde plaatsjes

s avonds komt hij van zelf naar zijn hok waar hij de nacht in verblijft

gisterenavond vond ik hem niet

heb zijn hok open gezet en er lekkers in gedaan

maar deze ochtend merkte ik dat het niet aangeraakt was

ben dan op zoektocht geweest en heb onder de heg een hol ontdekt(gang)

ik vrees dat hij daarin zit

naast ons is landbouwgrond met schapen op

maar ik zie geen hol aan buitenkant uitkomen

is er nog kans dat ik mijn lieveling terug zie?:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oei, da's niet zo slim gedaan... Konijnen graven graag en kunnen lange gangen graven en ook heel diep. Als je konijn nu niet terug is, ben ik bang dat je zult moeten zoeken.. Dus misschien zelf het hol met je handen (!) uitgraven? Bewust niet met voorwerpen doen omdat je niet weet waar je konijn zit en je zo dus je konijn kan beschadigen..

Succes...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zal ook wel erg moeilijk zoeken zijn waar dat hol dan uit zou moeten komen op dat landbouwgrond.....

Als het zo makkelijk was, had je het hol in je tuin ook wel eerder gevonden ?

Nu ?

Tja.....Veel zoeken....in principe heeft je konijn maar een stukje aarde van 20x20 nodig om weer boven te komen..

Wie weet is dat niet het stuk landbouwgrond, maar in de schuur van de buren.....

En nog een optie is de gang uitgraven inderdaad........

Maar vooral zoeken........'s morgens..overdag...'s avonds...

Briefjes rondbrengen in de buurt met foto van je konijn....

Rondvragen in de buurt..OOK of mensen goed rond willen kijken in hun tuin en schuur....

Hoe meer mensen er vanaf weten, hoe groter je kans..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

oh my god...

die gang start in de heg, de landbouwgrond is ongeveer 50 x 50 meter

de gang uitgraven, dat gaat niet want ik kan aan het begin niet aan (die heg zijn takken van 15 cm diameter)

heb er al met stok zitten in peuteren maar de gang maakt een bocht

bovendien kan ik op mijn buik niet liggen want ben 7 maand zwanger

zou die gang echt tot 100 meter ver gaan of wat , tot bij de buren of zo?

ik doe hier om het kwartier een gebedje dat hij uit de gang zou komen terug onze tuin in

nu ja als die gang er al lang is, dan is de kans toch groot dat hij er weer uitkomt?

dan doet hij dat misschien al elke dag?

:frown:

als hij terug is, levenslang in zijn ren, goed geweten

maar hij had het zo goed in de tuin

hopen jullie aub mee voor mij...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je schrijft dat hij al bejaard is, ik hoop het niet, maar zou het kunnen dat ie een hol heeft gemaakt om in te sterven? Ik hoop het niet voor je, maar het lijkt mij ook niet geheel onwaarschijnlijk. Waar woon je ongeveer als ik vragen mag? Ik kan wel op mijn buik liggen, als je in de buurt woont wil ik je wel helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, daar dacht ik ook aan...Je terugtrekken om te sterven is ook een gedachte..alleen is het dan niet heel logisch dat je eerst een hol graaft..

Tenzij dat hol er al maanden is..(Tja, hij had het inderdaad erg naar zijn zin in de tuin...... ;-) )

Het is natuurlijk sowieso riskant..een konijn buiten eigen terrein...Hij loopt meer 'natuurlijke' risico's, zeg maar...

Goed blijven zoeken en mensen inlichten.....

Je hebt er ook niet zo heel veel aan om te weten waar het hol uitkomt....Oké, je weet wat meer..je kan hem dichtgooien..maar wie weet had hij het zo naar zijn zin dat hij een 3e uitgang heeft..en anders maakt hij hem nog wel misschien..

Het is echt te hopen dat hij uit zichzelf terugkomt..

Hij weet de weg....

Waardeloos !!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

oei om te sterven...

als je hem dood vind, kan je afscheid nemen, maar niks zo erg als dat ze weg zijn zonder dat je ze vind hé

pffff

lief van je hoor domino om te willen helpen,maar ik woon in belgie, lokeren..dat zal wat ver zijn denk ik

in de voormiddag slaapt hij meestal, laat ons hopen dat hij nu slaapt en dat hij deze namiddag terug opduikt

gho man....ik ga nog eens kijken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn voedster heeft een keer een gang gegraven die is ingestord. Toen zag ik haar ook niet meer en heb ik haar uit het hol gegraven. Bij jou kan het dus ook zijn dat een deel is ingestord en dat hij er niet meer uit komt.

Maar ik hoop natuurlijk voor je dat hij zo weer tevoorschijn komt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

:mdr::mdr::mdr::party::party::party:

hij is terug!!!!!

ik was net terug van mijn zoektocht bij de schapen toen ik hem in zijn hok zag zitten!

ben dan met opstapje bij de schapen geraakt en zo kon ik beter aan de ingang van zijn gegraven gang,en heb daar met hulp van buurvrouw allemaal hout ingestoken, dus daar kan hij niet meer in

en nu ligt hij diep te slapen, waarschijnlijk van al zijn avonturen:yes:

bedankt voor jullie luisterend oor allemaal

ps: het wordt een meisje deze keer

elke keer ik zwanger bent overkomt me iets naars met mijn konijn, vorige keer ook al mislukte koppeling..

gelukkig was het deze keer snel opgelost :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was mijn gedachte ook :$:mdr:

Anders had hij wel komen eten

Ik vindt konijnen zomaar altijd los in de tuin toch niet zo een goed idee :$

Maar ik ben altijd overbezorgt :bounce::bounce::bounce:

Je schrijft dat hij al bejaard is, ik hoop het niet, maar zou het kunnen dat ie een hol heeft gemaakt om in te sterven? Ik hoop het niet voor je, maar het lijkt mij ook niet geheel onwaarschijnlijk. Waar woon je ongeveer als ik vragen mag? Ik kan wel op mijn buik liggen, als je in de buurt woont wil ik je wel helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat Pluche weer terug is! Ik weet precies hoe je je voelt, jammer genoeg...:( Dat konijnen zich terugtrekken om te sterven, heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Laat je nog even weten wanneer ze geboren is? Bij Offtopic staat een topic 'Ik ben zwanger' van Bikkel, waar allemaal zwangere dames zitten:P Een echte babyboom hier:P. We kunnen wel een heel topic starten met 'Baby's 2011:he:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me wel slim om ervoor te zorgen dat hij niet meer weg kan. Dus zet zijn ren op tegels en zorg dat deze ren overdekt is en vast staat. Je kunt dat een kattenbak als zandbak gebruiken.

Met een stok in het hol froeten had ook slecht af kunnen lopen.. De gang had in kunnen storten, je had je konijn kunnen raken of je konijn had kunnen schrikken en juist aan de andere kant een opening kunnen graven..

Fijn dat hij er weer is :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh wat fijn dat hij weer terug is!! Nu maar zorgen dat ie niet meer kan ontsnappen :)

@borlot, het was ook maar een hersenspinsel van me hoor.... ;) veel dieren die in het wild leven zoeken als ze gaan sterven een rustig plekje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites