Ga naar inhoud

Natte onderkaak, lekkage plek?


Domino

Aanbevolen berichten

Ik was vanmiddag de hokken buiten aan het doen, zo ook die van Lennard, en ik zag dat z'n onderkaak weer nat was. Ik ben een tijdje terug al naar de dierenarts geweest met hem om te kijken of er wat met z'n tanden mis was. Er was niks bijzonders te ontdekken en het zag er allemaal keurig uit. Ik heb het toen nog even in de gaten gehouden maar kon ook niks raars ontdekken. Maar nu valt me weer op dat het nat is. Ik heb onder z'n kin gekeken en er lekte op een gegeven moment ook een druppel op m'n vingers. Het leek alsof het uit z'n kaak kwam ergens, tussen z'n vacht vandaan.

Z'n mondhoeken zijn netjes droog en hij eet en drinkt normaal. Ontlasting is ook prima en hij is goed levendig. Die druppels waren gewoon doorzichtig en het stonk en plakte niet.

Het lijkt net of er een soort lek in z'n onderkaak zit waardoor speeksel naar buiten loopt, maar dan niet via z'n mond. Kan zoiets?? Ik moet morgen toch met Jet naar de dierenarts om de pleister te laten verwijderen van haar operatie, dan kan ik hem wel meteen meenemen.

Maar ik vroeg me af of iemand hier meer ervaring mee heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft Nijn dat als hij haken heeft (door een overmaat aan speeksel), maar mocht dat uitgesloten zijn door de dierenarts lijkt mij dat al lastig. Misschien van het drinken?

En in geval van twijfel is het altijd verstandig om je dierenarts te raadplegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft een bakje met water staan. Ik zal nog eens goed opletten als ie drinkt. Hopelijk hebben jullie gelijk :) maar wat moet ik met die vochtige plek doen dan? Z'n haren zien er daar niet meer zo mooi uit en zelf doet ie er volgens mij ook niet echt superveel aan om dat weer op te knappen.

De rest van z'n vacht verzorgt ie wel goed, maar volgens mij dat plekje dan net weer niet..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft een bakje met water staan. Ik zal nog eens goed opletten als ie drinkt. Hopelijk hebben jullie gelijk :) maar wat moet ik met die vochtige plek doen dan? Z'n haren zien er daar niet meer zo mooi uit en zelf doet ie er volgens mij ook niet echt superveel aan om dat weer op te knappen.

De rest van z'n vacht verzorgt ie wel goed, maar volgens mij dat plekje dan net weer niet..?

Wat dat betreft heb ik schone konijnen.. Ze zijn zichzelf constant aan het wassen en alsof dat niet genoeg is, wassen ze ook nog elkaar.. Ik heb in mijn fotoalbum een foto waarbij mijn ram de kont van m'n vrouwtje schoon maakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar die kon niks vinden. Het enige wat zou kunnen is dat hij dus of inderdaad zodanig met z'n bek in de waterbak hangt, dat het nat wordt. Of dat hij pijn heeft en kwijlt, maar z'n kiezen zien er heel mooi uit dus die zijn het probleem niet. Dus ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.. hij eet wel gewoon goed en alles werkt naar behoren wat dat betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbel zeg. Van de ene kant wel fijn dat de DA niets heeft kunnen vinden. Maar nu weet jij natuurlijk nog niet waar het nu precies van komt. Kan hij niet uit een flesje drinken? Of zo'n flesje met een klein bakje eronder. Die heb ik hier ook wel eens op BB gezien.

Dan zou het in ieder geval op moeten houden met nat zijn onder de kin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbel zeg. Van de ene kant wel fijn dat de DA niets heeft kunnen vinden. Maar nu weet jij natuurlijk nog niet waar het nu precies van komt. Kan hij niet uit een flesje drinken? Of zo'n flesje met een klein bakje eronder. Die heb ik hier ook wel eens op BB gezien.

Dan zou het in ieder geval op moeten houden met nat zijn onder de kin.

Niet als je zo'n konijn hebt die zijn kin langs het tuitje drukt en eruit weigert te drinken, zoals de mijne ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffy hier had dat ook regelmatig wat jij hier beschrijft!

Ik ben er dan eens gewoon een halve dag bij gaan zitten en heb zo ontdekt dat het gewoon door zijn manier van drinken komt :)

Toen hij gecastreerd werd ging de DA zijn gebit ook ineens eens nakijken, maar ook zij had niks meer gevonden.

Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo kwijlt ook gigantisch bij het eten van witlof, dat is één grote natte kliederbende. Ik zou eigenlijk direct kunnen dweilen. Hier is dat gekomen nadat hij een tand kwijt is geraakt, waarschijnlijk.

Maar het kan inderdaad een signaal zijn voor tand/kiesproblemen. Hier hebben ze ook wel eens een nat kinnetje van het water drinken, maar volgens mij niet zo erg als bij jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen had ik hem witlof gegeven. Hij was er behoorlijk mee aan het kwijlen. Terwijl hij toch pittig zat te eten.

Dat heeft mijn meneer ook! Maar idd ook waarschijnlijk niet Zo erg als bij jou het geval is...

Wat ik ook opmerk is dat Fluffy in tegenstelling tot zijn vrouwtje, heel erg met zijn mond open eet ( & wrs ook drinkt)! hij smakt echt hard en daardoor denk ik ook dat hij vaak een nat kinnebakje heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al zo'n vermoeden ;) ik moet maar eens een goed gesprek met meneer aangaan waarom ie zo kwijlt.

Wat de da al zei.. het kan zijn dat ie pijn heeft en dat ie daarom kwijlt, maar ik weet niet wat wijsheid is. Moet ik pijnstillers proberen een weekje??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .