Ga naar inhoud

Ik ben ongerust!!

ChloëC

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat ik (zoals zo vaak) weer spoken zie en me zorgen maak om niks!! (en ik hoop ook dat dit topic hier thuishoort)

Net toen ik mijn lieve Fluffy en zijn lieve vrouw ging eten geven zag ik iets vreemd!!

Ze zaten rustig naast elkaar te eten, plots draait Fluffy zich naar het vrouwtje en snuffelt aan haar, zij springt op en ging dan plat op de grond liggen eerst, met kop en al! Wanneer hij (denk ik ) dan aanstalten maakte om op haar te rijden rende ze plots heel hard weg! Tot in het nachthok ging ze vluchten! Hij volgde haar en dan liep ze weer heel hard weg! Hij moest niet in haar buurt zijn...

Nu ben ik even gaan rekenen... Fluffy is gecastreerd op 1 december, het vrouwtje is er bij sinds 11 december... Wegens omstandigheden kon ik echt niet langer meer wachten + mijn DA zei dat dit écht heel zeker geen kwaad kon maar ik zie op internet hele andere verhalen staan!!

Als we er vanuit gaan dat hij op haar heeft gereden vanaf dag 1 dat ze er was en hij toch nog vruchtbaar was dan zou ze binnen 3-4 dagen moeten bevallen?!?

Ben heel voorzichtig eens aan haar buik gaan voelen maar die is helemaal niet gezwollen ofzo.. Ze trok haar buik helemaal in, het voelde hard maar plat aan. Ik heb er ook niet op geduwd omdat ik gelezen heb dat je dan schade kan aanrichten. Ik voelde er niks in buiten darmpjes.

Eten doet ze sowieso veel, gedragsveranderingen kan ik niet echt opmerken aangezien ze nog maar een maand hier is...

Zijn er nog tips om te zien of ze zwanger is? Tepeltjes of dergelijke?

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de schrik ;) Veel voedsters worden schijnzwanger in die periode nadat ze gekoppeld zijn aan een ram. Maaike heeft me ook die stress bezorgd ;) Maar je krijgt het inderdaad even Spaans benauwd van.

Als de dierenarts goed z'n werk heeft gedaan, lijkt mij dat het niet kan. Joepenkoos heeft voor de 10 dagen al gekoppeld en daar zijn ook geen nakomelingen van gekomen.

Volgens mij kun je het verder niet voelen en is de enige methode 'wachten', hoe moeilijk dat het ook is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff idd... Ik kan aan niks anders denken nu!

Indien ze schijnzwanger zou zijn, dan krijgt ze toch al veel sneller de neiging om een nest te maken ofzo meende ik gelezen te hebben? (na 15-17 dagen al )

Ik moet me de hele tijd bedwingen om gaan kijken of ze geen nest aan het maken is ofzo,

zou echt voorbereid willen zijn voor het 'worse case scenario'... àls ze toch zwanger zou zijn...

Wat moet ik dan doen? Is het stro en hooi dat in hun nachthok ligt genoeg voor haar nest?

Moet ik Fluffy dan weghalen uit haar buurt als het zo ver is?

aangepast door ChloëC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaike begon volgens mij ook pas met 't gedoe rond de 'uitgerekende' datum :P Dat maakte het voor mij ook spannend.

In principe kan het niet, dus ik zou me niet erg druk maken. Het stro is in principe voldoende, mocht het opraken, kun je altijd wat bij leggen.

Ik zou het gewoon even aankijken, waarschijnlijk loos alarm :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, tot hiertoe nog steeds niks...

Vandaag is de vroegste dag dat ze zou kunnen bevallen, bange dagen komen dus nog voor mij!

Ik heb wel gezien dat ze heel rustig is... ze ligt veel alleen te rusten in het binnenhok terwijl Fluffy zoals altijd buiten zit maar heeft nog geen nest gemaakt ofzo dus ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, misschien heeft ze gewoon een off-day ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Konijnen zijn toch ook sterren in het ongerust maken van baasjes!

Lena deed dat ook 3 weken na de koppeling. Je weet dat het niet kan, maar toch schrik je je rot.

Heb ook het nest nauwlettend in de gaten gehouden, wilde toch zeker weten dat er niks in lag!

Hoop ook echt dat ze me dat nooit meer aandoen! De schurken!

aangepast door Loesss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn toch ook sterren in het ongerust maken van baasjes!

Lena deed dat ook 3 weken na de koppeling. Je weet dat het niet kan, maar toch schrik je je rot.

Heb ook het nest nauwlettend in de gaten gehouden, wilde toch zeker weten dat er niks in lag!

Hoop ook echt dat ze me dat nooit meer aandoen! De schurken!

Doen ze wel maar dan komen er onzichtbare babytjes;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .