Spring naar bijdragen
Kirlie

Fluitende Vogeltjes om 1 a 2 uur 's nachts

Recommended Posts

Beste Allemaal!

Ik heb even gezocht op internet, maar kan nergens het antwoord vinden.

Misschien dat één van jullie er iets van weet :P maar ik ben super nieuwsgierig.

De laatste tijd wordt ik rond 1 a 2 uur 's nachts wakker (of ik ben nog wakker), van fluitende vogeltjes.

Ik snap er niets van, want het is midden winter en nacht, maar ze fluiten alsof het 6 uur 's ochtends is.

Zelf raak ik er best wel van in de war (wat ook vreemd is). Want zodra ik ze hoor, heb ik zin om op te staan en de dag te beginnen :P

Ik hoop dat misschien iemand het antwoord heeft. Ik weet niet wat voor vogeltjes het zijn.

Zelf denk ik dat het misschien aan de rare weersomstandigheden kan liggen (het is erg zacht geweest, de warmste winter in tijden, voor de laatste tijd).

Gekke vogels :)

little_bird_told_me.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je geeft het antwoord zelf al:yes:, komt idd door de temperatuur. Ik heb buiten zelfs nog een plant die in bloei staat haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier bloeit nog een margriet!

Dacht laatst ook al, zal ik de konijnenharen maar weer naar buiten gooien, dan kunnen de vogels gaan nestelen... maar ja het is nog maar januari

bewerkt door Jeannine

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha madammie!!

Maar ik hoorde laatst ook wat fluiten 's nachts.

En een boom bij mn ouders in de tuin krijgt alweer nieuwe groene takjes...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou... ik las dat vogeltjes juist "verdomd goed weten" (zo stond het er) dat het nog winter is, ivm de nog lange donkere dagen. Ik denk dat die vogeltjes bij jou van slag zijn door een of ander dier of een mens dat ze wakker houdt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een leuke quote uit de Metro (krant): "de natuur is niet van slag door de temperaturen, maar de mens omdat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan". Ik vond het wel grappig :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is misschien niet alleen de temperatuur, maar ook de grote hoeveelheid licht ("lichtvervuiling") door de vele verlichting buiten, die de vogeltjes in de war maakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha! die is leuk!

Nog een leuke quote uit de Metro (krant): "de natuur is niet van slag door de temperaturen, maar de mens omdat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan". Ik vond het wel grappig :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lol, dus ik ben van slag door de temperaturen.

Kan ik me goed voorstellen :P Want ik ben echt bang dat we straks geen zomer meer hebben!!

Het voelt aan als herfst.. :$

En de lantaarnpaal die hier normaal aan stond is juist al een tijdje kapot. Dus meer licht hebben ze niet gekregen..

Wel ben ik natuurlijk vaker 's nachts wakker! Zal ik het zelf zijn? ;) hahah

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien zit het zo: jij bent van slag door de temperatuur, je wordt 's nachts wakker, doet het licht aan, waardoor de vogeltjes wakker worden en die gaan daarom fluiten. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Misschien zit het zo: jij bent van slag door de temperatuur, je wordt 's nachts wakker, doet het licht aan, waardoor de vogeltjes wakker worden en die gaan daarom fluiten. :D

Ja dat is het em! :bounce:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hier gisteren nacht een merel lekker zijn lied aan het zingen .heerlijk om te horen .alleen niet zo laat .hahaha

je merk ook aan de kool meesjes dat ze al druk aan het zingen zijn ..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .