Spring naar bijdragen
Oblivion

Eventjes voorstellen :)

Recommended Posts

Wij hadden ook een konijntje (Feline) dat niets van ons moest weten, dat helemaal in een hoekje ging zitten als we in de buurt kwamen. Als we aan haar kwamen was het "hap".

In het begin zijn we bij haar kooi op de grond gaan zitten en hebben heel veel tegen haar gepraat, zodat ze aan de stem kon wennen. Ook overdag als ze in haar hok zat en wij andere dingen deden , deden we niets dan kletsen tegen haar. Na een tijdje hebben we haar opgepakt en in de keuken op de grond gezet. Een niet zo grote ruimte waar ze niet weg kon. Zelf zijn we op de grond gaan liggen, zonder te bewegen, maar wel tegen haar pratend. We hebben daar heel wat tijd gelegen, samen met haar. Ze werd steeds nieuwsgieriger en kwam af en toe even snuffelen, waarbij we natuurlijk doodstil bleven liggen om haar niet af te schrikken. Op een bepaald moment sprong ze op mijn benen, maar nog steeds bewogen we niet. We namen wat lekkers mee, als we weer met haar bezig gingen. Stapje voor stapje kwamen we verder. We hebben haar nu ongeveer 3 maanden en we kunnen haar aaien, zoveel we willen. Ze gaat rechtop staan als ze ons hoort komen, ze eet uit de hand.

Je hebt gewoon veel geduld nodig, heel veel geduld! Het komt vast goed!

Het is trouwens wel een heel mooi mannetje

Ah dit klinkt heel erg herkenbaar! Al is dit kleintje wel rustig en wil me niks aan doen als ik hem wil oppakken, maar dat ga ik aankomende tijd niet meer doen. Ik ga inderdaad aankomende tijd heel veel tegen haar praten! Ik ga zometeen ook een boek pakken wat ik sowieso toch al wou lezen en gewoon alles voorlezen.

Heel erg bedankt voor je reactie, doet me echt heel goed om dit te lezen. Wat fijn ook dat 't allemaal zo goed gekomen is! Ik heb heel veel geduld en veel liefde voor dit kleintje dus dat komt helemaal goed!

Dankjewel! Hij was net even uit zijn kooi, dus heb meteen stilletjes mijn camera gepakt en foto's gemaakt! Maar voor nu laat ik zijn kooitje dicht en ga lekker met hem kletsen :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als hij uit zijn kooi is en jij als reus, want zo moet een konijn ons wel zien, loopt steeds heen en weer, dan is dat denk ik best eng voor hem.

Waarom laat je hem straks niet los in een kleine ruimte en ga je heel stil bij hem op de grond zitten lezen?

Gewoon kijken wat hij daarvan vindt en wat hij doet. Niets dwingen, gewoon lekker zijn gang laten gaan. Wel zorgen dat je wat lekkers bij je hebt natuurlijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als hij uit zijn kooi is en jij als reus, want zo moet een konijn ons wel zien, loopt steeds heen en weer, dan is dat denk ik best eng voor hem.

Waarom laat je hem straks niet los in een kleine ruimte en ga je heel stil bij hem op de grond zitten lezen?

Gewoon kijken wat hij daarvan vindt en wat hij doet. Niets dwingen, gewoon lekker zijn gang laten gaan. Wel zorgen dat je wat lekkers bij je hebt natuurlijk!

Toen hij uit zijn kooi was ben ik idd ook heel stil gaan zitten! Hij was duidelijk op zijn gemak, ging een beetje rondkijken en snuffelen! Ik ga zometeen inderdaad wat lekkers halen bij de dierenwinkel, ik heb nu een soort snacks waar hij volgens mij niets aan vind, hij rook er even aan en verder niks. Heb jij nog een tip misschien wat hij lekker vind?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van mij zijn gek op (een half plakje) banaan of een gedroogd stukje brood. Van beiden mogen ze niet teveel!

Maar denk ook gewoon aan een stukje wortel, appel, witlof enz. De echte konijnensnoepjes zijn niet zo gezond.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die van mij zijn gek op (een half plakje) banaan of een gedroogd stukje brood. Van beiden mogen ze niet teveel!

Maar denk ook gewoon aan een stukje wortel, appel, witlof enz. De echte konijnensnoepjes zijn niet zo gezond.

Ah super, dankjewel. Omdat het idd een kleintje is mag hij (zei de fokker) sowieso al niet veel "nat" voer. Ik ga straks denk ik wat worteltjes voor hem halen. Echt bedankt Jeannine, fijn deze steun. :):$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Worteltjes bevatten veel suiker dus dit ook het best beperkt geven, een veilige groente om mee te beginnen is witlof.

Ik heb zelf ook een konijn dat eerst helemaal niets van me wilde weten, omdat ik toen een koppel had was het niet heel belangrijk dat ze mij leuk vond, maar het was wel jammer want ik mocht haar niet aanraken en ze heeft me zelfs een keer flink gebeten. Ik heb haar veel uit de hand gevoerd en daarbij haar steeds met haar naam geroepen. Nu is ze mijn grote knuffel (wel met de pootjes op de grond) en luistert ze zelfs naar haar naam.

Hou in gedachte dat je nu een babykonijn in huis hebt dat gewoon nog moet wennen aan alle veranderingen van een nieuw huis en andere mensen, en misschien over een paar dagen al wat ontspant.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankje Michaela! :) Hij is nu druk aan het sjorren aan een hoe heet dat ding nou ook alweer.. een 'lentetakje'? Een soort rolletje met allerlei hooi en paardenbloempjes en hij vindt het heerlijk! Hierbij nog een fotootje van vanochtend terwijl hij aan het rondhuppelen was, vandaar dat hij er half op staat :P

6634200577_3fb1150a0a_b.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat lief zeg

echt een schatje.

mij konijn was ook bang toen ik haar kreeg ik ben toen bij haar gaan zitten, en heb daar twee uur dood stil gezeten ha ha

durfde bijna zelf niet meer meer adem te halen.

want elke beweging wat ik deed schrok ze van.

en elke keer kwam ze iets dichter bij.

na een week was het een echt knuffel konijn geworden en liep me overal achter na

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe is het met je kleine vriendje?

Heel goed! Lief dat je het vraagt! :yes: Als ik de kamer binnen kom lopen en hij slaapt niet dan komt hij telkens naar 't hoekje toe om me gedag te zeggen! Als ik mn hand in 't kooitje steek met wat biks (terwijl hij ook gewoon in zn bakje nog wat biks heeft) eet hij het er uit. Hij kruipt nooit meer weg oid, ik merk dat hij ook echt al luistert naar mijn stem en hij is onwijs nieuwschierig! Gister had ik zijn kooitje open gezet en was bij hem gaan zitten, hij kwam telkens wel kijken wat ik daar aan het doen was maar hij durfde niet uit zichzelf het kooitje uit te springen. Ik ga het vandaag gewoon weer doen en kijken of hij het vandaag wel durft!

Verder eet hij en drinkt hij heel goed, nog steeds wel uit een bakje, hij snuffelt wel is aan zin drinkflesje maar heeft nog niet door dat daar water uit komt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alleen hij heeft nog steeds geen naam! Ik noem hem nu steeds 'kleintje' maar eigenlijk wil ik zo snel mogelijk een naam verzinnen zodat hij weet dat ik hem roep als ik bijvoorbeeld eten geef of de kamer binnen kom. Echt iedereen helpt mee met namen verzinnen maar heb er nog niet 1 gehoord of verzonnen die ik echt bij hem vind passen! Zo lastig haha!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites