Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Oblivion

Eventjes voorstellen :)

Recommended Posts

Hoi allemaal!

Na bijna 2 jaar mag ik eindelijk een konijntje van mijn vriend! Gistermiddag was het ineens 'maar waar zou je het konijntje plaatsen dan?' en toen wist ik dat het goed zat :love: Gister heb ik meteen onwijs veel gelezen op het forum, over de rassen, hoe je het moet aanpakken, levensruimte etc. Ik ga vandaag een mooi huisje halen en alle benodigdheden. Ik heb al een paar fokkers gemaild, of ze konijntjes hadden en heb een paar mailtjes teruggehad. Vele hebben nog geen nestje, maar ik heb geluk want een fokker vlakbij heeft een lief rammetje van 8weken waar we vanavond gaan kijken!

Ik wil voor nu voor een rammetje gaan en binnenkort als mijn vriend, het rammetje en ik alles gewend zijn ook opzoek gaan naar een lief vriendinnetje voor hem. Ik hou jullie op de hoogte met veel foto's (ben namelijk ook gek op foto's maken) dus het zal wel een modelletje moeten worden! :P

bewerkt door Oblivion

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk, zeg! Welkom op dit keileuke forum:) Wat voor ras is het? En een tip voor als je een vriendinnetje voor hem gaat halen: Kijk eens bij een opvang. Daar zitten heel veel keileuke konijntjes, en je rammetje kan zelf een vriendin uitzoeken. Leuk toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat lief alle reacties! Dankjulliewel allemaal!

Ik kom net al bij de fokker vandaan! Het is een kleurdwerg in otter zwart! De fokker kon al in de middag,en we zijn meteen na alle spulletjes gekocht te hebben langs gegaan. Hij had in totaal 3 jonge rammetjes. 1tje was heel rustig, de ander een stuk groter en degene die ik gekozen heb was een kleintje, lekker levendig, maar toen ik hem vasthield zat hij heel kalm en wou hij niet meer weg! Ik was meteen verliefd. :love:

@jrjsieben ik weet dat er veel konijntjes in de opvang zitten, maar ik wou toch ook zelf graag een konijntje opvoeden. Ik heb zelf hiervoor jaren een konijntje gehad, en miste het heel erg. Het vriendinnetje die ik ga zoeken voor hem wordt idd wel een konijntje uit de opvang, zodat ze elkaar mogen uitzoeken!

Ik heb voor nu een simpel hok gekocht. Ik heb deze Ferplast kooi voor nu

19529_ferplast_rabbit100grau_3.jpg

met een mooi houten blokhuisje er in. Het konijntje mag de hele dag door mijn keuken huppelen (nadat hij gewend is aan de kooi) van 12 vierkante meter. Maar ik ga aankomende maand een hok voor hem en future vrouw laten bouwen, en dan mag deze de verkoop in. Vandaar dat ik niet een heel groot of spectaculair hok heb gekocht maar voor nu door mijn keuken meer dan genoeg.

Hij was heel blij net door zijn hokje aan het huppelen en rook overal aan. Nu zit hij zo'n 15minuutjes in zijn blokhutje. Zodra hij er uit komt zal ik meteen foto's van hem maken!! Hebben jullie tips over wanneer ik hem uit zijn kooitje mag halen en los mag laten in de keuken? Alle andere tips voor konijntjes die net thuis zijn, zijn ook welkom!

bewerkt door Laura1984
Link verwijderd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

welkom:)

En veel plezier met je rammetje.

En dit kan toch ook prima 1 van de fokker en dan straks kan die z'n eigen vriedinnetje in de opvang uitkiezen:D

ben benieuwd naar je foto's en heeft de heer al een naam?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

super dat je eindelijk weer en konijn hebt !

en helemaal dat hij straks een meisje krijgt :love: eerst maar even van je aandacht genieten en even - knpi- = au !

maar daarna........

en meisjes in OVERVLOED in opvang dus als daar niks tussen zit ??????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjulliewel! Dit is hem:

6628858709_9d0d83d10d_b.jpg

Ik zal binnenkort nog wat meer foto's posten, maar hij is nu weer zijn slaaphutje in!

Nee hij heeft nog geen naam! Ben druk met mijn vriend aan het overleggen, maar we vinden het zoooooo moeilijk hahaha.

Iemand nog tips over wanneer hij los mag?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zet bij n nieuw konijn binnen na n dag altijd gewoon het hok open, dan kan ie zelf kiezen of en wanneer hij eruit komt.. Ik vind t wel n poepie hoor! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zet bij n nieuw konijn binnen na n dag altijd gewoon het hok open, dan kan ie zelf kiezen of en wanneer hij eruit komt.. Ik vind t wel n poepie hoor! :)

Ahh dankjewel! Hij moet volgens mij nog erg aan me wennen. Als ik langsloop of rustig naar het hok toe loop (laag bij de grond) dan gaat hij als nog snel zijn "huisje" in. Ik zal even verder op het forum kijken hoe ik dit het best kan aanpakken, want ik heb geen idee!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Welkom hier op BB!

Wat een knap ventje! :love:

Thanks! Echt een schatje he! Ik hoop met veel geduld en liefde hem tam te maken. Heb nu aardig wat gelezen dat ik het rustig moet aanpakken met hem aan me laten wennen dus dat ga ik zeker doen. Sorry voor de link Laura, wist niet dat dat niet mocht. Zal het niet meer doen! :$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad een knappertje zeg.

Gewoon rustig laten wennen aan geluiden en geuren. Als je naar het hok loopt, probeer je dan klein te maken, door te gaan liggen ofzo. Dan ben je al minder 'eng' en 'groot'. Uiteindelijk went zijn nieuwsgierigheid het echt wel en komt hij wel naar je toe. Dus heel veel geduld en liefde

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is inderdaad een knappertje zeg.

Gewoon rustig laten wennen aan geluiden en geuren. Als je naar het hok loopt, probeer je dan klein te maken, door te gaan liggen ofzo. Dan ben je al minder 'eng' en 'groot'. Uiteindelijk went zijn nieuwsgierigheid het echt wel en komt hij wel naar je toe. Dus heel veel geduld en liefde

Het lijkt op dit moment als of hij totaal geen interesse in me heeft, wat ik ook wel begrijp. Volgens mij is hij nog nooit aangehaald door de fokker, hij snuffelt niet aan mijn hand etc. Bij mijn andere konijntje ging dit heel anders, die was al handtam. Dat is deze zo te merken nog absoluut niet, dus het hele proces moet ik nu nog leren en dit kleintje ook. Bedank voor je reactie, geeft me weer een beetje moed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hadden ook een konijntje (Feline) dat niets van ons moest weten, dat helemaal in een hoekje ging zitten als we in de buurt kwamen. Als we aan haar kwamen was het "hap".

In het begin zijn we bij haar kooi op de grond gaan zitten en hebben heel veel tegen haar gepraat, zodat ze aan de stem kon wennen. Ook overdag als ze in haar hok zat en wij andere dingen deden , deden we niets dan kletsen tegen haar. Na een tijdje hebben we haar opgepakt en in de keuken op de grond gezet. Een niet zo grote ruimte waar ze niet weg kon. Zelf zijn we op de grond gaan liggen, zonder te bewegen, maar wel tegen haar pratend. We hebben daar heel wat tijd gelegen, samen met haar. Ze werd steeds nieuwsgieriger en kwam af en toe even snuffelen, waarbij we natuurlijk doodstil bleven liggen om haar niet af te schrikken. Op een bepaald moment sprong ze op mijn benen, maar nog steeds bewogen we niet. We namen wat lekkers mee, als we weer met haar bezig gingen. Stapje voor stapje kwamen we verder. We hebben haar nu ongeveer 3 maanden en we kunnen haar aaien, zoveel we willen. Ze gaat rechtop staan als ze ons hoort komen, ze eet uit de hand.

Je hebt gewoon veel geduld nodig, heel veel geduld! Het komt vast goed!

Het is trouwens wel een heel mooi mannetje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites