Spring naar bijdragen
lisanne

hamster vraagje

Recommended Posts

Ik vroeg me af wat hamsters zien. Zien ze kleuren enzo?

Dit vroeg ik me af, omdat in de dierenwinkel allemaal loopballen te koop zijn in allemaal kleuren: blauw en groen en gewoon doorzichtig.

Weet iemand dit?

:hamster:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm ik zou het eerlijk gezegd niet weten! De meeste dieren zien minder kleuren dan wij zien, bijvoorbeeld maar 2 of 3 kleuren. Ik denk dat dat ook zo voor hamsters is, maar zeker weet ik dat niet. Ik denk niet dat een hamster al die felgekleurde speeltjes kan zien in die felle kleuren in ieder geval, gewoon onzin omdat t voor de baasjes (van hamsters vaak kinderen) leuk is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey ik weet van die kleuren niets af maar een loopbal keur ik zowiezo af. Dat arme beestje zit daar maar met niets anders te doen dan rennen. Het lijkt me helemaal niet leuk en voor sommige beestjes erg stressvol. Sluit liever een hoekje van de kamer met planken af, dan kan hij vrij rondlopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben zelf een loopbal voor de hamsters, en ze vinden het er erg leuk in (althans dat denken wel)

We hebben we een HEEL erg grote ;) we zouden ze vaker los willen laten, maar met de konijnen en een kat in de woonkamer kunnen we dat risico niet nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een loopbal kan heel handig zijn om een hamster wat vrijheid te geven. Wij hebben er een tijdje terug eentje gekocht omdat ik eigenlijk minder tijd had om goed genoeg op de hamsters te letten en ze los te laten lopen. Vandaar dat we er een gekocht hebben om te proberen. Als je ze er zomaar 10-15 minuutjes inlaat en goed op de reacties van je hamster let vind ik het kunnen voor korte tijd, en in sommige gevallen een handige oplossing als de hamster niet veilig gewoon los kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf ook een loopbal voor mijn hamster, want ik kan haar moeilijk los laten lopen. Ik ben al bang dat ze gewoon tussen de tralies door glipt van haar kooi, zoals mijn vorige dwerghamster 2x heeft gedaan. Ze is gewoon te klein om los te laten lopen, die zie je echt nooit meer terug! Maar die loopbal is blauw en daarom vroeg ik het me eigenlijk af, want toen ik hem kocht hadden ze geen doorzichtige. Volgens mij vindt ze het leuk om erin te lopen en het is handig als ik de kooi aan het schoonmaken ben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .