curly2day Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Hallo,Ik ben Marieke, nieuw op het forum en gelijk een vervelende vraag: Gister heb ik bij iemand een koppel konijnen opgehaald, die al meer dan 2 jaar bij elkaar zaten. (geholpen man en vrouw).Haar kinderen keken er niet meer naar,dus zocht ze een goed huis. Bij ons zitten ze in de volliere op een eigen stuk met zand, en een groot binnenhok.Dus gister ze in het hok gedaan en het zag er rustig uit,tot ik vanmorgen ging voeren en de vrouw dood zag liggen. Bij haar hals een fikse wond en een kras op haar voorhoofd.Kan het zijn dat nu ze in een nieuwe ruimte zitten ze niet meer met elkaar konden en gaat dat dan zo snel ?We hebben gister weinig bijzondere onrust gezien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brenda Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 een bijtwond in de hals lijkt mij ZEER onwaarschijnlijk het ´werk´ van een konijn (hEt rammetje) Bijtwonden in de hals zijn naar mijn weten het 'werk' van een marter, fret oid.het kan wel zo zijn dat ze weer opnieuw hun rang zijn gaan bepalen en dat een setje wat al heel lang samen is en goed gaat, toch weer even gaat ruzie makenn in een nieuwe ruimte, maar nogmaals doodbijten IK heb het nog niet eerder gehoord/ gezien.Kijk iig het hok waar ze nu wonen goed na of er geen gaten in het gaas zitten waar een ander dier doorheen kan......sterkte ermee Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PaulaW Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 wat erg om zo je konijn aan te treffen.ik denk ook eerder aan een roofdier dan dat het mannetje zijn vrouwtje heb dood gebeten.wat ik wel weer vreemd vind is dat als het een roofdier geweest is hij zijn prooi niet heeft aangegeten/opgegeten.ik zou zoals brenda al zei het hok is goed nakijken op gaten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
curly2day Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2011 Als het bijvoorbeeld een marter zou zijn, waarom dan niet ook een van de andere dieren, zoals de kippen, vaklkparkieten of het andere konijn? In ons oude hok hadden we 3 konijnen en die zijn toen gepakt en daarna heb ik wel het extra dikke gaas, wat niet buigt, rondom het hok gezet. Ook de onderkant is volledig betegeld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brenda Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 een marter heb ik vroeger ook eens bij mij konijnen gehad, en ook ik had kippen en eenden.ik denk gewoon dat een konijn een wat makkelijkere prooi is ??? ze 'zuigen' het dier als het ware leeg en vreten het niet helemaal op.OF ze nemen het dode dier helemaal mee naar hun schuilplaats en zie je hem niet meer terug.het zal denk ik toch gissen blijven..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WillieWonka Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Treurig! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PaulaW Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 als je ram het gedaan zou hebben dan moet hij denk ik bloed aan zijn vacht hebben.ik woon in de stad en heb gelukkig nog nooit met roofdieren te maken gehad.dus aan mij heb je niet veel misschien kan een ander forum lid je verder helpen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Konijnen elkaar zomaar doden gebeurd niet, ik denk ook absoluut aan een roofdier. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Een rat kan ook een konijn doden..Verder: Hoe zeker weet je dat ze voordien ook samen zaten ?Nog één om over na te denken: Konijnen in een nieuwe omgeving, ook al waren ze gewend om samen te zitten, kunnen op een nieuwe plek ook opnieuw de strijd om de rangorde aangaan. Dat is 'normaal' gedrag.Wellicht is er sprake van 2 opties: Ze hebben getracht de rangorde te bepalen >> KnokkenDeze stress is het vrouwtje teveel geworden en als gevolg hiervan is ze overleden.In dat geval geval is de wond dus niet de directe oorzaak van overlijden.Triest blijft het wel !! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
curly2day Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2011 We hebbeb het hok nog eens grondig na gekeken en kwamen een heel klein gat tegen....... 1 en 1 is dan helaas 2 .......Nu gelijk gerepareerd en maar eens kijken of dit konijn zich alleen kan redden of dat we gaan koppelen.Ik baal hierzo van ......... dacht dat we de boel gewoon super voor elkaar hadden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JOEPENKOOS Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Wat sneu zeg..net een leuk stel en dat overkomt je dit.Wat Zaza zegt ben ik het wel mee eens,dat kan ook altijd nog.Maar wat van informatie heb je van die man meegekregen dan?(als ik vragen mag) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mijnJohanna Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 wat erg om zo je konijn aan te treffen.ik denk ook eerder aan een roofdier dan dat het mannetje zijn vrouwtje heb dood gebeten.wat ik wel weer vreemd vind is dat als het een roofdier geweest is hij zijn prooi niet heeft aangegeten/opgegeten.ik zou zoals brenda al zei het hok is goed nakijken op gaten.Dat is niet zo heel vreemd. Onze kippen zijn ook een keer doodgebeten. Kop eraf, maar ze lagen er nog steeds. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
curly2day Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2011 Ze kwamen bij iemand vandaan die van overgenomen had van een collega, ze dacht dat haar kinderen het wl leuk zouden vinden maar die keken er niet naar. Dus dat vond ze zielig en zo zijn ze bij ons gekomen. Heb ze gister bekeken en ze zagen er ook gewoon goed uit. Vacht, kilo's en tanden.Vind het zo sneu ....... net 1 dag bij ons en dan moet hij zijn vriendinnetje al missen.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Daar kan je niks aan doen, het is verschrikkelijk inderdaad. Maar verwijt je zelf absoluut niks! Ook wij hebben hier te maken gehad met roofdieren en het is gewoon heel naar.Als ik je een tip mag geven zou ik zodra alles veilig is het ventje wel koppelen, konijnen kunnen dood gaan van eenzaamheid en het is nog is winter ook dus zo alleen wel koud. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JOEPENKOOS Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Je kunt er niks aan doen,dit soort dingen kunnen gebeuren.Anders weet ik wel zeker dat ze een goed leven bij je zouden hebben gehad.Maar ben met Aniek eens...hoe sneu het ook is voor jullie....opzoek gaan naar een leuk nieuw vriedinnetje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Teddynijnen Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Wat rot voor je... Hoe groot was het gat? Kunnen roofdieren ook door de tralies heen van een ren? Ik schrik hier heel erg van. Ik woon landelijk en ook op een plek met roofvogels ed en ik ben van plan om mijn ren aan de hokken te koppelen... Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze niet veilig zitten..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Ja, de roofdieren kunnen door die ren heen komen. Ze hebben maar een klein gaatje nodig vaak. Ik heb altijd begrepen dat 1x1 cm goed genoeg is om rovers te weren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zonnebloem Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Jee wat erg! Nou heb je eigenlijk nog mazzel dat je het dode konijn terug vindt, want die dieren nemen ze dus ook mee naar hun holen dan weet je niks. Ga je flyers ophangen voor je vermiste konijntje. Lekker dan zo voor kerst! Nog een geluk dat het andere konijnhet heeft overleefd. Dat is wel een bikkel dan! Nou echt heel rot voor je, succes met het zoeken naar een nieuw vriendinnetje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pucks Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Heel sneu zeg, voor het konijntje maar ook voor jou! Heel veel sterkte en succes met het zoeken naar een vriendinnetje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
femmieboe Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Heel veel sterkte met het verlies van je dame.Ik denk ook dat het een roodier was dus ga je hok goed dichtmaken ze kunnen door de kleinste gaatjes.En daarna je konijn koppelen aan nieuwe vriendin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brenda Geplaatst: 19 december 2011 Delen Geplaatst: 19 december 2011 Helaas is de natuur soms onverbiddenlijk, maar ik zou met de koude dagen die nog gaan komen je nijn ook niet alleen laten zitten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
curly2day Geplaatst: 19 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2011 Het ergste is waar geworden............. ook konijn nummer 2 is door deze roofmoordenaar omgebracht !!We hebben alles gister nog na gelopen ........... we hebben al tijden de konijnen in dit hok, nooit ging het mis en nu..........Ik voel me zo schuldig dat ik dit konijn gister toch niet in een binnenhok in de schuur heb gezet.Vanmiddag gaan we nogmaals alles na, ben als de dood dat ik morgen als nog de kippen of de valkparkieten dood vind........... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PaulaW Geplaatst: 19 december 2011 Delen Geplaatst: 19 december 2011 wat erg zeg sterkte Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 december 2011 Delen Geplaatst: 19 december 2011 He bah wat een rot nieuws zeg. Sterkte met dit vreselijke verlies. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ninya Geplaatst: 19 december 2011 Delen Geplaatst: 19 december 2011 Jeetje wat erg Ik heb dit ook al mee gemaakt,maar mijn konijntje was verdwenen en ik heb haar nooit meer terug gezien dus hoogst waarschijnlijk ook een roofdier Ik vind het egt vreselijk voor je. Ik weet wat je doormaakt zoals nog vele ander BB's denk ik Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten