Domino Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 Ik ga even zeuren..... sorry alvast, maar ik vind het zo ontzettend jammer.Vaak komen er hier mensen wat vragen, ook regelmatig bij gezondheid (niks mis mee, graag zelfs!) dit neem ik even als voorbeeldje. Sommigen hebben een accuut probleem wat ook directe behandeling vraagt. Bijvoorbeeld problemen met gas en niet eten.Als ik zoiets lees probeer ik altijd zoveel mogelijk tips te geven vanuit mijn eigen ervaringen, meestal gaat dat samen met nog een paar leden, zodat we de starter van het topic zo goed mogelijk proberen te helpen en adviseren. Vervolgens wordt er bijvoorbeeld gezegd dat de dierenarts wordt gebeld of diegene gaat de volgende dag heen. En daarna hoor je niks meer! Dus ook niet hoe het is afgelopen en hoe het nu met het konijntje gaat. En wat ik persoonlijk ook wel interessant vind, is of we het bij het juiste eind hadden. En dat vind ik heel jammer, ik snap wel dat mensen druk hebben, en volgens mij gaat het vaak zo dat diegene is geholpen, het gaat weer goed, en vergeten vervolgens om dat nog even te vermelden.Het zou zo fijn zijn om nog even te horen hoe het nu is afgelopen, daar kunnen anderen ook weer van leren. Het is geen verplichting, maar ik persoonlijk zou het erg waarderen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brenniiej Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Daar heb je wel gelijk in, je toont medeleven en helpt iemand en dan hoor je niks.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brenda Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 jep helemaal mee eens !!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
femmieboe Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Ik ben het er ook helemaal mee eens! Zit nog niet zo lang op BB, maar het is niet vaak voorgekomen dat er iemand nog ging melden hoe het ging met de nijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AnneGrootendorst Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Het zou inderdaad fijn zijn om te horen hoe het afgelopen is. Je probeert iemand te helpen en er iets van te leren. Om dan te horen wat de juiste 'oplossing' is, vind ik wel belangrijk. Zo hebben anderen die later het topic raadplegen en iets van hun problemen met een konijntje er in herkennen ook meer aan het forum... Zonder uitslag vind ik het topic niet af! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Ja helemaal mee eens Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jorieke Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Ja, dat ben ik met je eens.Ik zou ook altijd wel graag lezen dat tips en advies geholpen hebben (of in een erg geval: juist niet geholpen hebben).Op die manier leren andere mensen er ook iets van.Ik heb dat zelf vaak met onverwachte nestjes. Dan heeft iemand een zwanger konijn (sowieso al knap dat ze zelf kunnen beslissen dat hun konijn zwanger is) en kom je met een waslijst tips en adviezen en dan hoor je nooit meer of het konijn ook echt zwanger was en hoe het afgelopen is (hebben de jongen het overleefd, etc.)Al krijg je uiteindelijk alleen maar een reactie van de topicstarter met de tekst: "bedankt voor jullie reacties, ik heb dit en dit gedaan en het heeft geholpen! Bedankt!"Dan is het al genoeg.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martje Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Helemaal mee eens, het zijn nu vaak allemaal van die niet afgemaakte verhalen.Alsof je de laatste pagina's uit een boek scheurt voor je ze leest zeg maar Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elvje Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Inderdaad, ook helemaal mee eens.Maar hebben jullie dan niet dat jullie er ook een nare kriebel van krijgen? Het lijkt mij dat als je nijn er daardoor weer bovenop komt je blij bent en dit wilt delen?Bij sommige topics heb ik gewoon echt het gevoel: ze zeggen wel dat ze naar de DA gaan, maar.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JOEPENKOOS Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Helemaal mee eens.@Elvje dat heb ik ook wel is of het gevoel dat er niks van waar is heb ik soms ook wel is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Mwah, ik kan er niet zo mee zitten. Hoewel het wel nuttig kan zijn voor mensen die later het topic bekijken omdat ze in een zelfde situatie zitten. Overigens denk ik dat in veel gevallen, het juist wel gemeldt wordt als een konijn overleden is, tenzij iemand gewoon alle adviezen genegeerd heeft en niet naar de dierenarts gegaan is oid. Denk dat het vaker gebeurt dat mensen niet meer komen als het allemaal goed is gegaan, want dan is het probleem voor hen opgelost. (Weet niet of dat daadwerkelijk zo is, maar dat idee heb ik.) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
femmieboe Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Helemaal mee eens.@Elvje dat heb ik ook wel is of het gevoel dat er niks van waar is heb ik soms ook wel is.Ik ben het ook wel een met Elvje en JOEPENKOOS eens! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 En ik vraag me dus een beetje af wat het nut van dit topic is. Ik ben het er wel mee eens, daar niet van. Maar wie wil je nu bereiken? Juist, de mensen die dus niet meer reageren in hun topic. En dat zijn over het algemeen mensen die nooit meer op BB komen nadat ze een topic hebben geopend, en dus ook dit topic never nooit lezen. Dus vrij zinloos om er een topic over te openen.En tja, het blijft internet. Ten eerste kun je iemand niet dwingen om terug op het forum te komen, en ten tweede loop je het risico dat het verhaal helemaal niet waar is. Kwestie van naast je leggen en verder gaan met je leven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 17 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2011 (aangepast) Het nut? Tja, er zijn wel meer onzinnige topics hier geopend (meestal reageer ik daar gewoonweg niet op, meest eenvoudige manier lijkt mij zo...) ,en aangezien de meesten het toch wel met me eens zijn, lijkt het mij niet echt nutteloos. Misschien lezen anderen het ook en wordt het wat meer gestimuleerd om toch nog even te laten weten hoe sommige dingen zijn afgelopen. In het openingsbericht staat ook dat mensen niet te dwingen zijn om nog terug te komen, maar dat het wel zo prettig is, en in sommige gevallen zelfs zeer leerzaam. Sommige dingen zullen misschien verzonnen zijn, maar er zullen vast een hoop zijn die wel waar zijn en waar het uiteindelijk wel om leven of dood kan gaan bij een konijn. En dan vind ik het wel belangrijk om die mensen te helpen waar ik (en anderen) dat kan/kunnen.Ik twijfelde al heel erg om het überhaubt te plaatsen, vanwege dit soort reacties. 17 december 2011 aangepast door Domino Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Debbyke Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Domino,Ik ben het ook met je eens...Ik krijg vaak het gevoel dat er heel veel mensen op het forum zitten die de boel bij elkaar liegen..Dat stoort mij heel erg omdat het wel om levende dieren gaat..Als ze hier al over liegen, wat dan nog meer ??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Het nut? Tja, er zijn wel meer onzinnige topics hier geopend (meestal reageer ik daar gewoonweg niet op, meest eenvoudige manier lijkt mij zo...) ,en aangezien de meesten het toch wel met me eens zijn, lijkt het mij niet echt nutteloos. Misschien lezen anderen het ook en wordt het wat meer gestimuleerd om toch nog even te laten weten hoe sommige dingen zijn afgelopen. In het openingsbericht staat ook dat mensen niet te dwingen zijn om nog terug te komen, maar dat het wel zo prettig is, en in sommige gevallen zelfs zeer leerzaam. Sommige dingen zullen misschien verzonnen zijn, maar er zullen vast een hoop zijn die wel waar zijn en waar het uiteindelijk wel om leven of dood kan gaan bij een konijn. En dan vind ik het wel belangrijk om die mensen te helpen waar ik (en anderen) dat kan/kunnen.Ik twijfelde al heel erg om het überhaubt te plaatsen, vanwege dit soort reacties.Nouja zeg. Dus ik mag niet eens mijn mening geven omdat ik het er niet mee eens ben? Je begrijpt niet wat ik bedoel met nutteloos. Je krijgt wel de reacties die je wilt, mensen die het met je eens zijn, maar wat bereik je daar mee? Niet de mensen die niets meer van zich laten horen, want die komen niet meer op BB. Dus heeft het geen zin om er een topic over te openen.Het was niet kwaad bedoeld hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2011 Hoi! Uiteraard mag je je mening geven, het is tenslotte ook een discussieforum. Nu is het zo, dat het internet blijft en het soms lastig te interpreteren is hoe iemand bepaalde dingen zegt. Met sommige smileys kun je een hoop duidelijk maken maar toch blijft het moeilijk om de juiste toonsoort over te brengen. Ik denk dat ik jouw posting dus niet helemaal goed heb geïnterpreteerd en dacht dat je het vrij bot schreef. Sorry daarvoor. Enige wat ik er nu wel mee heb bereikt is dat ik nu weet dat ik niet de enige ben die het jammer vind dat mensen niet meer reageren. Soms wordt er wel eens gevraagd of men ons op de hoogte wil blijven houden, en af en toe werkt dat ook wel, dus misschien is dat een optie? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluf en Tinus Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Het is inderdaad wel eens vervelend als mensen niet meer reageren op een door henzelf geopend topic. Gelukkig zijn er toch ook heel veel BB-ers wel zo netjes om de follow up van hun topic door te geven en daar houd ik me dan maar aan vast De "vaste bezoekers" van BB weten inmiddels wel dat een update van de situatie, vaak inclusief foto's, heel erg gewaardeerd wordt em zij geven die vaak ook. Ik denk weleens dat voor veel topic starters "geen bericht, goed bericht" is, juist als het over gezondheidszaken gaat... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Popiedoooo Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Ik snap wel wat je bedoelt en een bedankje kan soms echt geen kwaad. Ik kan het ook altijd wel waarderen als mensen nog laten weten hoe het is afgelopen.Maar aan de andere kant: geen nieuws is goed nieuws toch? Ik maak me er niet zo druk om, maar het is wel altijd 'waardevol om te horen hoe het is afgelopen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten