Domino Geplaatst: 14 december 2011 Delen Geplaatst: 14 december 2011 Ik heb hierbinnen twee konijnen lopen, Banjer en Babbel (van m'n avatar) Een tijdje geleden heb ik een intelligentiespelletje meegenomen. Deze (ik vind trouwens dat konijn op die foto echt SUPERMOOI): Maar deze heeft 3 versies, en alledrie kent Banjer en hij heeft hem dan ook in no time leeg. (ik doe er sience selective brokjes in) Ook heb ik een bakje waar ze op de rand moeten gaan staan, en dan gaat ie open. Deze vind Banjer eng, maar Babbbel niet, dus die mag het vuile werk iedere keer opknappen en Banjer steekt vervolgens z'n kop erbij. Afgelopen zaterdag heb ik bij Zoo Zajac deze meegenomen:Ook die had Banjer zo door, alleen vind hij het nog wel eng als hij er een slinger aan geeft. Dan begint het te draaien en dan rent ie weg, om vervolgens snel weer terug te komen om de boel op te eten. En toch vind ik het geweldig om daarnaar te kijken De liefde voor het eten wint het van de angst Al begint hij nu toch wel te wennen aan het draaien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PaulaW Geplaatst: 14 december 2011 Delen Geplaatst: 14 december 2011 pas nog ergens een filmpje gezien van die draairol.de konijnen hadden er veel plezier in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 14 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2011 Ja was ook iemand hier op het forum, maar ik weet even niet meer wie. Maar heb haar idee "geleend" en ook die rol gehaald, we wilden toch al heen gaan, dus meteen meegenomen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TakkieUtopiaKerst Geplaatst: 14 december 2011 Delen Geplaatst: 14 december 2011 haha ik wil die rol ook nog ooit eens en dan liefst 2 voor elk koppel 1 haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AnneGrootendorst Geplaatst: 14 december 2011 Delen Geplaatst: 14 december 2011 Waar vindt je dit soort spelletjes? Gewoon op de konijnen afdeling van een dierenwinkel of zijn ze eigenlijk bedoeld voor katten of honden? Denk dat mijn donderstenen dat ik leuk vinden.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 14 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2011 Ja die rol is voor honden bedoeld eigenlijk, en die andere 2 dingen zijn voor katten en volgens mij ook konijnen. Die groen/witte heb ik bij de Dobey in Breda vandaan (maar er zullen er vast meer zijn die het hebben) en dat bakje met dat klepje bij de Praxis met dierenafdeling. Dat groen/witte heet Teach 'n Treat, Living world. En die rol staat op de site van ZooZajac, bij honden, speelgoed en dan intelligentie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TakkieUtopiaKerst Geplaatst: 14 december 2011 Delen Geplaatst: 14 december 2011 http://www.zajac.de/Dog-Intelligenz:-Leckerli-Rolle-35x15x22cm.htm?websale7=zoo-zajacπ=HX101022&ci=038999gevonden , denk dat ik hem volgende maand bestel haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kleindierenparadijs Geplaatst: 14 december 2011 Delen Geplaatst: 14 december 2011 Ha ha, die speeltjes hebben mijn konijntjes ook. Wellicht hebben jullie ze gezien op you tube. Ik heb er ook over geschreven hier op de BB. De filmpjes staan op mijn website en op you tube onder kleindierenparadijs. Ik heb ook nog een filmpje waar ze aan het voetballen zijn. Mijn konijnen hebben er inderdaad veel plezier in. Hopelijk jullie konijnen ook! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluf en Tinus Geplaatst: 15 december 2011 Delen Geplaatst: 15 december 2011 Ook hier zijn dit soort spelletjes een groot succes, maar er is wel een groot verschil het oplossen van het "raadseltje": Fluf gooit gewoon het hele spelletje om of krabbelt het open, terwijl Tinus heel geconcentreerd nadenkt en vervolgens netjes een puzzelstukje oppakt en aan de kant legt, en op die manier het puzzeltje leeg eet. Oftewel: bruut geweld versus verstand (zoals meestal met mijn twee banjers).Onderstaand ding is ook grappig, want het lijkt soms net of ze bingo aan het spelen zijn, zo hard draaien ze aan die bal om bij de inhoud te komen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iritha Geplaatst: 15 december 2011 Delen Geplaatst: 15 december 2011 Ohh ik moet toch ook eens zulke dingen aanschaffen! In de winkels zie ik het nooit liggen, dus moet het toch maar eens bestellen. Bij zooplus zag ik wat houten dingen, maar die kosten al snel in de 20 euro, en de leuke dingen die in de OP stonden zag ik er ook niet op. In januari ga ik daar toch maar eens wat dingen bestellen, haha. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AnneGrootendorst Geplaatst: 20 december 2011 Delen Geplaatst: 20 december 2011 Ik heb nu het boekje "highfive met je konijn". Daarin staan veel leuke dingen om met je konijntje. Ik ga het eerst helemaal lezen voordat ik begin met trainen. Wel heb ik de konijnen een intelligentie spelletje gegeven, leuk dat ze het vinden!!Hier een filmpje van hun acties: http://www.youtube.com/watch?v=wiFDSNBwo0c&feature=youtube_gdata_playerEcht leuk om ze zo bezig te zien, bedankt voor het leuke idee! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 20 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2011 Haha, leuk filmpje!! En ook hoe subtiel ze het doen.... NOT "Waaar!! Ligt het?? *graaf*rag* Aaah! Daar!" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AnneGrootendorst Geplaatst: 20 december 2011 Delen Geplaatst: 20 december 2011 Dribbel (de wit net bruine dondersteen) zit er 9 van de 10 keer naast te wachten tot Speedy alles open geeft, dan kan zij het opeten Wie is er dan de slimste? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten