Ga naar inhoud

Bodemplaat hok - kapotte pootjes?


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Ikzelf heb toevallig via marktplaats gister de Ferplast 140 cm (oude versie) gekocht voor een mooi klein prijsje. Dit hok moet dienen als slaap-vakantie-plek, wanneer mijn nijnen uit logeren gaan.

Ik zelf heb de Grande Gallizi (zie bunnybin.nl -webwinkeltje). Deze is praktischer, heeft mooie openingen en is beter schoon te houden en in prijs scheelt het niet veel. Plus de Grande Gallizzi is hoger! ..... maar je kunt je wel voorstellen dat wanneer ze uit logeren gaan het een complete volksverhuizing is... dus ik moest een tweede hok op locatie (bij mijn ouders) hebben
:D

..... Echter, de bodemplaat van Grande Gallizi is glad, en mijn nijnen hebben enkel een plasbak hierin en een dekentje op de boven etage om op te slapen...
:)
Helaas heeft de Ferplast 140 een geribbelde bodem met een ruitjesmotief. Heeft iemand hier ervaring mee? Gaan de voetjes hiervan niet kapot?

De plasbak gaat sowieso mee 'uit logeren', maar ik ben bang als ik bodembedekking strooi of doekjes neerleg dat ze dan on-zindelijk worden :(

Iemand ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet de pootjes ervan kapot gaan. Wel kan het zijn dat daardoor het hok minder goed schoon te houden is. Konijnen hebben vaker last van gladde ondergronden dan van ribbeltjes.

Fijn om te horen :) Wat schoonmaken betreft :) ik ga er even vanuit dat ze netjes alles in de enorme Vlaamse-Reus plasbak doen :)

Af en toe gaat er een klein plasje naast, maar schoonmaak azijn doet wonderen!!

Bedankt voor je reacties!!

Stemt gerust

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's waar, hoewel niet elk konijn zich daar aan houdt....... Maar ik heb die kooien hier ook wel eens in huis gehad en ook geen sore hocks :P en je weet dat ik niet van de dikke lagen bodembedekking ben :he: jouw kooi heeft ze toch ook?

mijn groene kooi? Gelukkig niet:p Dat ferplast hok wat ik hier heb gehad voor Guus wel, maar die is weer terug gegaan naar de opvang (mede om die ribbeltjes haha) Dat was echt een onding om schoon te maken :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .